To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] czy jest jakas regulacja sprzęgła?

Anonymous - 23-09-2008, 16:25
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] czy jest jakas regulacja sprzęgła?
kupilem i mam problem bo sprzeglo bierze dopiero w polowie skoku a do tej pory jezdzilem samochodami ktore braly blizej podlogi
jest jakas regulacja?

oprocz tego potrzebuje lewa tylna zatyczke[tej odkrecanej gdzie montuje się bagaznik dachowy] od listwy dachowej
mozna to gdzies kupic?
na allegro sprzedaja kompletne listwy

szukam tez schematu instalacji radiowej bo mam obcieta wtyczke i niewiem jak podlaczyc radio

MotyF - 23-09-2008, 17:25

Zatyczek szukałbym na szrocie lub u kogoś, kto ma miśki na części-jak chcesz na PW dam Ci taki numer.
Co do elektryki, poczytaj na tym forum masz schemat elektryki http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448

Co do sprzęgła-niestety nie wiem (jeszcze).

SHARK1979 - 23-09-2008, 18:58

też jeszcze nie wiem jak w Cari ale jak miałem Colt-a to nad pedałem była śruba do regulacji
kris80 - 23-09-2008, 20:38

Witam, oczywiscie pod pedałem jest śruba do regulacji sprzęgła, nie ma z tym problemu.
Anonymous - 23-09-2008, 21:12

ok dzieki
w pierwszej kolejnosci musze poprawic to sprzeglo bo mnie strasznie denerwuje

Petros - 24-09-2008, 10:16

Sprzęgło można regulować w miejscu gdzie linka wchodzi do skrzyni. Macha w górę i szukać po prawej stronie tam gdzie skrzynia.
TESTER - 24-09-2008, 12:11

Jeśli sprzęgło masz hydrauliczne a mniemam, że tak właśnie jest to śruba regulacyjna jest nad pedałem sprzęgła właśnie. Jednak jeśli wkręcisz ją opuszczając pedał w duł to spowodujesz, że tłoczki pompy sprzęgła przesuną się do przodu co spowoduje iż zatkają one otworki którymi ze zbiorniczka płyn dostaje się do instalacji jak również jego nadmiar odpływa do zbiorniczka. Instalacja działać będzie ale nie będzie płyn uzupełniany. Rozbierałem to niedawno wymieniając tłoczki z racji, że miałem właśnie pedał niżej nie mogłem napełnić instalacji, bo tłoczki zasłaniały otworki napełniający i przelewowy. Tak, że opuszczając musisz uważać by nie opuścić za nisko. Natomiast w miejscu :wink: gdzie linka wchodzi do silnika posiada regulację wyłącznie sprzęgło mechaniczne, ale w GDI chyba takich nie montowali
Petros - 24-09-2008, 14:06

TESTER napisał/a:
Jeśli sprzęgło masz hydrauliczne a mniemam, że tak właśnie jest to śruba regulacyjna jest nad pedałem sprzęgła właśnie. Jednak jeśli wkręcisz ją opuszczając pedał w duł to spowodujesz, że tłoczki pompy sprzęgła przesuną się do przodu co spowoduje iż zatkają one otworki którymi ze zbiorniczka płyn dostaje się do instalacji jak również jego nadmiar odpływa do zbiorniczka. Instalacja działać będzie ale nie będzie płyn uzupełniany. Rozbierałem to niedawno wymieniając tłoczki z racji, że miałem właśnie pedał niżej nie mogłem napełnić instalacji, bo tłoczki zasłaniały otworki napełniający i przelewowy. Tak, że opuszczając musisz uważać by nie opuścić za nisko. Natomiast w miejscu :wink: gdzie linka wchodzi do silnika posiada regulację wyłącznie sprzęgło mechaniczne, ale w GDI chyba takich nie montowali


Tester trochę mnie skołowałeś, bo nie dawno wymieniałem sprzęgło w moim GDI z 98' i mechanik przy mnie właśnie regulował linkę przy wlocie do skrzyni. Z ciekawości muszę to aż sprawdzić.

Anonymous - 24-09-2008, 15:03

przy okazji zapytam jakie sprzeglo ma DI-D hydrauliczne czy mechaniczne?
Anonymous - 24-09-2008, 19:48

wyregulowalem sruba pod pedalem i jest ok
gorna sluzy do obnizenia samego pedalu a ten byl na wlasciwej wysokosci

Morfi - 24-09-2008, 22:18

musze sprobowac hi hi tej regulacji nad pedałem i Ją znaleźć :)
turek61 - 26-09-2008, 19:43

No to ja już nic nie rozumiem.....
Jak nas początku moich historii z Cari wszedłem na forum i pytałem właśnie czy jest jakaś regulacja bo bierze mi sprzęgło gdzieś 2/3 od podłogi to uzyskałem odpowiedź że takowej regulacji w GDI nie ma :shock:
kelo2, mój pedał jast na właściwej wysokości czyli muszę wyregulować dolną śrubą pod pedałem ?
Chcąc aby brało szybciej tak przynajmniej na 1/3 trzeba wkręcić czy odkręcać ?

Anonymous - 26-09-2008, 19:56

turek61 napisał/a:

kelo2, mój pedał jast na właściwej wysokości czyli muszę wyregulować dolną śrubą pod pedałem ?
Chcąc aby brało szybciej tak przynajmniej na 1/3 trzeba wkręcić czy odkręcać ?


tak dolna
trzeba troche wydluzyc ciegno czyli odkrecic i zakontrowac

TESTER - 27-09-2008, 12:39

Obniżenie pedału czy wkręcenie tzw. dolnej śruby, która jest popychaczem zespołu tłoczków powoduje, że owe tłoczki przesuwają się w głąb zasłaniając otwór wlotowy i przelotowy płynu w układzie hydraulicznym sprzęgła.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group