To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9TD] Co oznaczają te dwa kody błędów?

Kylek - 23-09-2008, 18:40
Temat postu: [Cari 1.9TD] Co oznaczają te dwa kody błędów?
Dzisiaj w ASO w Lublinie zrobili mi komputerową diagnostykę Carismy. Wyszły w sumie 4 błędy. Dwóch nie dało się usunąć: 12 i 21.

Ten drugi oznacza problem z elektrozaworem regulacji kąta wtrysku. To by się zgadzało, bo ten zawór padł kilka dni temu. Pierwszy błąd to coś z pompą paliwa, ale nie potrafili dokładnie określić co.

Posiłkując się kodami błędów z tematu http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981 , kod 12 to dźwignia przestawiacza potencjometru. Co to dokładnie oznacza i jakie są przyblizone koszty naprawy? Sam zaworek kosztuje jakieś 400 zł...

Za diagnostykę zapłaciłem 120 zł.


P.S.
Powiedzieli mi przy okazji, że nie naprawiają pomp paliwa i nie mają do nich elementów. Sprzedają tylko kompletne konstrukcje za 16 000 zł! :-) Ale polecili mi dobrego pompiarza, który powinien naprawić mi to cudo z kodu 12.

drd1812 - 23-09-2008, 20:11

... ale te 16 000 zł to troszkę przekoloryzowane;) Za tyle to całą Cari kupisz.
Kylek - 23-09-2008, 21:11

[ Dodano: 23-09-2008, 21:13 ]
drd1812 napisał/a:
... ale te 16 000 zł to troszkę przekoloryzowane;) Za tyle to całą Cari kupisz.


Za swoją dałem 8000 zł :-) Do tego doszły wykonane naprawy, przeglądy i wymiany niektórych części w sumie za prawie 3000 zł... W ASO mi powiedzieli, że jeszcze z 1000 zł i Cari będzie, jak nowa :-)

MAłY - 24-09-2008, 16:51

Kylek napisał/a:
Sam zaworek kosztuje jakieś 400 zł...

na alegro taki zawór kupisz juz za 230zł o ile dobrze pamietam. A jesli chodzi ten błąd 12 to chodzi o tę czarną kostke na gorze pompy. Kiedys pytałem o to japaneze i powiedział ze w serwisie kosztuje ok 800zl. Samą uzywke ciezko dostac bo nikt nie chce oddzielac tego od pompy. Ja bez tego jezdziłem rok czasu az w koncu w zeszłym tyg.kupiłem całą pompe.

Kylek - 26-09-2008, 16:10

Słuchajcie... Zatankowałem ostatnio auto do pełna Vervą na firmowej stacji Orlenu. Zaworek zaczął wydawać dźwięki podczas podgrzewania świec. Chyba ustało także szarpanie, o którym pisałem w temacie http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=27418 . Możliwe, że zaworek się naprawił? Miałem w sobotę jechać po nowy, może mój się przestraszył, że poleci do kosza i zaczął działać? :-) Dam mu szansę i pojeżdżę kilka dni.

Jeszcze jedna sprawa... Świeci mi się kontrolka Check Engine, która pewnie informuje o tych błędach, które wyszły w teście. Powinna się ona świecić wcześniej, ale jak kiedyś sprawdzałem żarówki w kontrolkach, to ominąłem właśnie pozycję Check Engine i nie było tam żarówki. Po sugestiach ASO naprawiłem tamto niedopatrzenie. Powiedzcie mi, czy jak już wymienię (ewentualnie) ten zaworek i naprawię pompę (o ile to możliwe), to kontrolka Check Engine sama zgaśnie, czy trzeba ją będzie jakoś zresetować? A może wystarczy samo odpięcie akumulatora na jakiś czas?

kielurkk - 26-09-2008, 20:17

Kylek napisał/a:
Możliwe, że zaworek się naprawił?

mógl się zaciąć i teraz dostał może lepszego paliwa i smarowania i "puścił"
Kylek napisał/a:
kontrolka Check Engine sama zgaśnie, czy trzeba ją będzie jakoś zresetować? A może wystarczy samo odpięcie akumulatora na jakiś czas?

wystarczy odłączyć aku na chwilę i błędy się skasują o ile usterki już nie będzie :)

Kylek - 27-09-2008, 09:50

Powiem szczerze, że mam teraz dylemat z tym zaworkiem... Wcześniej byłem pewien, że auto zaczyna mi świrować, gdy w baku zostaje mało paliwa (ok. 25%). Potem wszystko wskazywało na lipne paliwo, uszkodzony zaworek i niską temperaturę z rana. Teraz samochód pracuje prawidłowo, ale:
1) Bak jest pełny
2) Z rana jest cieplej niż jeszcze kilka dni temu
3) Paliwo jest kupione na zaufanej stacji
4) Zaworek terkocze, czyli raczej działa

Chyba pozostaje mi po kolei eliminować te punkty. Jeśli samochód znowu zacznie pracować nieprawidłowo, to bedę obserwował, który warunek się zmienił...

kielurkk - 27-09-2008, 21:00

przyczyn może być wiele więc obserwuj. Może masz nieszczelny układ paliwowy w zbiorniku (pęknięta rurka) i jak masz mało paliwka to zasysa powietrze albo ciągnie syf z dna?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group