Space Star Techniczne - [MSS DID] [ZAWIESZENIE] Drgająca kierownica
Anonymous - 23-09-2008, 19:05 Temat postu: [MSS DID] [ZAWIESZENIE] Drgająca kierownica
Coś niepokojącego dzieje mi się z kierownicą.Od jakiegoś czasu stopniowo,coraz bardziej zaczęła mi drgać kierownica - najbardziej w przedziale 30 - 50 km/h - czyli to nie kwestia wyważenia kół. Tydzień temu byłem na diagnostyce - przed wjazdem na kanał poprosiłem mechanika, by się przejechał.Był zaskoczony,że aż tak drży.Stwierdził,że na kanale i tak nie stwierdzi przyczynyi że są 2 możliwości.Optymistyczna - uszkodzone koło,opona,a pesymistyczna - uszkodzona półoś.Wulkanizator faktycznie stwierdził uszkodzoną prawą felgę,daliśmy koło z zapasu.Wydawało mi się,że jest poprawa.W weekend zrobiłem ok 1000 km,czasami z dużą prędkością i obecnie mam to samo.
POMÓŻCIE
misiek-misiek - 23-09-2008, 20:56
Hej!
Kolego moje zdanie jest takie:
1. możesz mieć jednak uszkodzone felgi co może powodować bicie w pewnym zakresie prędkości
2. uszkodzone opony wewnątrz (nie tylko wygląd bieżnika się liczy)
3. zwichrowane tarcze hamulcowe (powinieneś czuć drgania na pedale podczas hamowania)
Pozdrowionka
cns80 - 24-09-2008, 08:03
misiek-misiek napisał/a: | zwichrowane tarcze hamulcowe (powinieneś czuć drgania na pedale podczas hamowania) | Przy tym kierownica będzie drgała tylko przy hamowaniu.
Dodatkowo jak masz alufelgi, a nie masz pierścieni centrujących to też będzie drgać. Przyczyny szukaj raczej tylko na kołach.
Anonymous - 24-09-2008, 10:34
Na pewno jako pierwsze do sprawdzenia powinny iść koła (opony + felgi).
Ja zainteresowałbym się też zawieszeniem - miałem podobne drgania kierownicy czego przyczyną były wybite łożyska przednich amortyzatorów. Kiedyś w CA0 za takie drgania odpowiedzialne były zużyte końcówki drążków.
cns80 - 24-09-2008, 12:19
slo_mo napisał/a: | Ja zainteresowałbym się też zawieszeniem - miałem podobne drgania kierownicy czego przyczyną były wybite łożyska przednich amortyzatorów | Ale drgania z łożysk będą lżejsze niż z kół.
slo_mo napisał/a: | Kiedyś w CA0 za takie drgania odpowiedzialne były zużyte końcówki drążków. | To raczej diagnosta by wykrył
Anonymous - 24-09-2008, 12:27
cns80 napisał/a: | slo_mo napisał/a: | Ja zainteresowałbym się też zawieszeniem - miałem podobne drgania kierownicy czego przyczyną były wybite łożyska przednich amortyzatorów | Ale drgania z łożysk będą lżejsze niż z kół. |
Generalnie rzecz biorąc tak, ale zależy to od stanu zużycia łożysk. U mnie przed wymianą telepało równo kierownicą, a amor wyrobił sobie 3x tyle miejsca w talerzu
cns80 napisał/a: | slo_mo napisał/a: | Kiedyś w CA0 za takie drgania odpowiedzialne były zużyte końcówki drążków. | To raczej diagnosta by wykrył |
Zależy od diagnosty
Reasumując - najpierw brać się za koła!!
cns80 - 24-09-2008, 12:30
slo_mo napisał/a: | Zależy od diagnosty | Temat rzeka
Japko - 24-09-2008, 12:31
U mnie podobnie, ale drgania są niewielkie i bardziej widać to jak się puści kierownicę, bo jak ją trzymam to ledwo czuć. Jak hamuję drgania ustają. W tym tygodniu idę na badanie opon.
PS. Czy drgania mogą być spowodowane zbyt małym ciśnieniem w oponach przednich? (2.0 zamiast 2.2bar)
cns80 - 24-09-2008, 12:35
Japko napisał/a: | Czy drgania mogą być spowodowane zbyt małym ciśnieniem w oponach przednich? (2.0 zamiast 2.2bar) | nie
BaTom napisał/a: | przed wjazdem na kanał poprosiłem mechanika, by się przejechał.Był zaskoczony,że aż tak drży | Zrozumiałem że drży bardzo.
Dodatkowo przedział prędkości wskazuje mi na problem z kołami, bo problemy zawieszeniowe przeważnie objawiają się w całym zakresie prędkości.
Anonymous - 24-09-2008, 19:19
Wielkie dzięki za wszelkie podpowiedzi i chęć pomocy (po to tu jesteśmy ).
Przy hamowaniu nie ma jakichś dodatkowych drgań - to problem z tarczami chyba odpada,DiDek jast z 2004 r. i za sobą 80 tyś km - to zawieszenie raczej też nie, obecnie jest na stalowych felgach. Na co dzień używa go żona i jak uda mi się jej zabrać go to popędzę do wulkanizatora.
Zastanawiam się czy tylne koła też mogą mieć na to wpływ,ale chyba nie.
Pozdrawiam
[ Dodano: 01-10-2008, 22:52 ]
Witam !!!
Dziś byłem u wulkanizatora i okazało się,że coś nie tak jest ze zbieżnością kół.Zdziera od wewnętrznej strony obie strony(lewą bardziej) i jdna była wypaczona z początkiem pęknięcia.Przemieniliśmy gumę z zapasu i jak ręką odjął - wcześniejsze objawy zanikły.Jeszcze raz dziękuję za wszelkie podpowiedzi.
Pozdrawiam
Japko - 08-10-2008, 16:31
U mnie też już dobrze. 3 gumy były do wymiany (koła wyważone, ale opony krzywe już), więc od razu kupiłem komplet. Nie dość że kierownica już nie drży, to chodzi o wiele lżej i auto reaguje na najmniejszy nią ruch. Nie sądziłem, że efekty będą aż tak zaskakujące:)
Anonymous - 28-11-2008, 20:30
U mnie było podobnie szczególnie przy mniejszych prędkościach - wymieniłem oponki i jest pełna kulturka :lol:
Mobili - 28-11-2008, 20:58
dobrze że problem rozwiazany 100%.
co do półosi to miałem kiedyś wywaloną we fiacie ducato. Rok czasu minął zanim doszłem do tego że uwalona jest krótka półoś. wymieniałem długą felgi opony i nic. a tu okazało się ze krótka była krzywa. a objawem krzywej półosi było telepanie całego auta przy przyspieszaniu. Dopisałem to aby były wiadome objawy "krzywej półosi"
pozdrawiam
jarek - 28-11-2008, 21:14
Co do ciśnienia w oponach to byłem niedawno u wulkanizatora żeby obejżał koła.Poradził mi żeby ciśnienie utrzymywać cały czas na 2,2 bar przy moich oponach 195/55/15 ,podobno jest to optymalne ciśnienie, z tym że ja mam DI-D-a i silnik jest ciężki.
Mobili - 28-11-2008, 21:27
jarek napisał/a: | Co do ciśnienia w oponach to byłem niedawno u wulkanizatora żeby obejżał koła.Poradził mi żeby ciśnienie utrzymywać cały czas na 2,2 bar przy moich oponach 195/55/15 ,podobno jest to optymalne ciśnienie, z tym że ja mam DI-D-a i silnik jest ciężki. |
a w mercedesie sprinterze max-sie bar w przdnim kapciu zalecany to 2,8.
a po to aby sworznie nie psuły sie a jedzie sie ok.
|
|
|