Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Kontrolka hamulca awaryjnego
beret - 25-09-2008, 20:40 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Kontrolka hamulca awaryjnego Witam,
zauważyłem, że na zakrętach lub wybojach zapala się w mojej Cari kontrolka hamulca awaryjnego. Pewnie chodzi (mam nadzieję) o poziom płynu hamulcowego, chociaż w zbiorniczku jest go sporo, tak pomiędzy MIN I MAX. W związku z tym mam pytanie: czy lać dowolny płyn? czy to ma jakieś znaczenie?
pozdrawiam
Anonymous - 25-09-2008, 22:07
Z tego co pamiętam - powinien to być płyn DOT4.
Jeśli zapala Ci się ta lampka to lepiej sprawdź hamulce - powodów zapalenia się kontrolki jest co najmniej kilka - parujący tłoczek, skorodowany mechanizm hamulca ręcznego, stara uszczelka, zużyty wężyk, pęknięcia, awaria pompy - wiele spraw w sumie
Ja bym zaczął od sprawdzenia, czy któryś z tłoczków się nie poci. Narazie możesz nie czuć problemu, sam płyn ubywa prędzej, niż dzieją się poważniejsze sprawy, jak np "wpadanie" pedału hamulca.. ale nie bagatelizuj problemu, bo hamulce i układ kierowniczy to najważniejsza sprawa w aucie.
beret - 04-10-2008, 12:46
Zauważyłem jeszcze, że kontrolka zapala się tylko w przypadku ostrzejszego zakrętu w JEDNą STRONę (w prawo). Co to może być? Płynu dolałem.
siwek - 04-10-2008, 12:52
sprawdz czy lewarek od ręcznego nie jest zbyt luzno i na zakrecie sie nie przesuwa i nie powoduje odbicia tego przycisku sygnalizującego o zaciągniętym ręcznym
Anonymous - 05-10-2008, 15:19
Ja bym też rozpoczął od włącznika lampki przy dźwigni ręcznego - poruszaj dźwignią lub sprawdź czy sam włącznik nie ma luzów. Ja tak miałem w Tico - przy mocniejszym hamowaniu przeciążenie powodowało włączenie się lampki
Anonymous - 13-10-2008, 20:53
beret napisał/a: | Zauważyłem jeszcze, że kontrolka zapala się tylko w przypadku ostrzejszego zakrętu w JEDNą STRONę (w prawo). Co to może być? Płynu dolałem. |
Mam ten sam objaw jak go rozwiążesz to napisz co było przyczyna
Anonymous - 16-10-2008, 22:41
Hej,
wg mnie może być to także sygnalizacja kończących się klocków hamulcowych. Od jakiegoś miesiąca mam to samo - w przyszłym tygodniu jadę na wymianę klocków, okładziny mam już na wykończeniu. Poziom płynu hamulcowego także mam w normie.
Mam pytanie co do klocków na przednie tarcze, czy Ferodo Premier do tarcz 256mm będą odpowiednie (nie znam średnicy swoich tarcz przednich)? Czy w Carismach po 98r. instalowano jeden typ tarcz przednich?
Pozdrawiam
Anonymous - 27-10-2008, 04:32
siema ja tez mam problem z kontrolka przy ostrym zakrecie uderzyłem o nie równą nawierzchnie kołami i zapaliła mi sie pomarańczowa lampka z prawej strony licznika , ale tylko na chwile po czym szybko zgasła to były sekundy i nieiwem co to jest wsumie nie mam schematu wsztskich kontrolek do czego one są co pokazują jak by ktos miał instrukcje czy opis niech poda linka z góry dzienkuje Ps. mam cari 97 GLX 1.6 16 v
drd1812 - 27-10-2008, 07:39
Necmaster masz totalnego lenia
http://78.46.100.138/viewtopic.php?t=3117
poza tym zapraszam do działu FAQ
http://78.46.100.138/viewforum.php?f=45
ta pomarańczowa lampka po prawej stronie licznika to albo płyn do spryskiwaczy (niski poziom płynu) albo check engine (tu większe zmartwienie).
Anonymous - 27-10-2008, 09:20
miałem taki sam problem. wina leżała po stronie lewarka. wystarczyło go ruszyć lekko a zapalała się lampka.
Anonymous - 29-10-2008, 04:08
siema nie mam lenia tylko moja instukcja do cari jest dziwna poniewaz ja nie mam tylu lampek co ona pokazuje inny licznik jakby narysowany, a na necie szukam i szukam i co innego znajduje ale z góry dzienkuje jeszcze raz, aha lampka od check engine to ona tylko przy przekreceniu kluczyka swieci sie na chwile , to normalne, a to jakas lampa która jeszcze dalej po prawej swieci
drd1812 - 29-10-2008, 07:28
dalej po prawej jest lampka spryskiwacza
|
|
|