[XX-92]Colt C50 i starsze - Pomocy,problem ze skrzynią automat
laki001 - 26-09-2008, 00:09 Temat postu: Pomocy,problem ze skrzynią automat Witam wszystkich MM, mam problem ze skrzynią automat,colt c52 1.5 glxi 12V, auto rusza jakby z 3 biegu ,bo bardzo powoli rusza ,a jak już się rozbuja to jedzie nieźle,ale nie zmienia biegów,jak wrzucę wsteczny to jest szarpnięcie i dopiero jedzie,może ktoś z MM wie co to może być,dzięki z góry za pomoc.
Anonymous - 26-09-2008, 16:54
Hey. Dla ulatwienia napisz moze , czy to sie stalo z dnia na dzien czy od jakiegos czasu pogarszalo sie. Jak dawno wymieniales olej ?
w skrzyni biegow ofkorz
Krzyzak - 26-09-2008, 20:34
bledy skrzyni do sprawdzenia - odpowiedni pin na zlaczu diagnostycznym (w manualu jest rozpiska) i dioda swiecaca z opornikiem (na 5V zasilanie) i bedziesz wiedzial
skrzynia pracuje w trybie awaryjnym - dioda wymruga bledy
laki001 - 26-09-2008, 23:39
To się stało nagle z dnia na dzień,ciekawe jest to,że jak włączę power to zmienia biegi i przyspiesza nieźle,ale nie tak dobrze jak przed awarią, oleju nie wymieniałem jeszcze ,bo kupiłem go niecałe dwa lata temu od kobietki z Niemiec z przebiegiem 90000km ,ja przejechałem nim niecałe 10000, w książce serwisowej nie widać wpisu by olej w skrzyni był wymieniany,ale olej nie jest czerwony,a raczej taki kolor rdzawy lekko brązowy.Kontrolka CHECK ENGINE nie wykazuje żadnych błędów,zachowuje się tak jak zawsze ,czyli ok.
[ Dodano: 27-09-2008, 13:11 ]
Dziś już nawet power też już nie zmienia biegów,poprostu jedzie na , którymś z wysokich biegów ,bo mozna jechać spoko 140km/h,czy to może być sterownik od skrzyni?Jak ten sterownik się wymontowuje?Proszę o porady,bo w sumie jestem uziemiony,bo ten Colcik to jak moje nogi,ponieważ jestem niepełnosprawny na wózku.
Krzyzak - 28-09-2008, 13:27
CE jest do ECU a nie skrzyni.
Wymien olej Z FILTREM (filtr + uszczelka - orginal ok. 220 zl). TO PODSTAWA!!! co 60 tkm
tomusn - 30-09-2008, 23:53
Krzyzak napisał/a: | Wymien olej Z FILTREM (filtr + uszczelka - orginal ok. 220 zl) | to podaj jeszcze adres skąd - ja znalalazłem f+u za jakieś ~60zł - ale podróba z hameryki http://www.midparts.com.pl/index.php?cat_id=130
laki001 napisał/a: | Jak ten sterownik się wymontowuje | sterownik skrzyni jest za konsolą środkową - gdzieś za popielniczką - widac z boku, coś trzba pokombinować
laki001 - 01-10-2008, 00:46
Tomsun,właśnie kupiłem F+U za 60zł,hamerykańską:) w tym tygodniu robię wymianę płynu i F+U,dzięki za link.
tomusn - 01-10-2008, 19:06
a sprawdziłeś ile masz śrubw misce?, bo podają dwa rodzaje , ja mam 12
laki001 - 01-10-2008, 22:18
Kupiłem na dwanaście śrub,nie sprawdziłem ile jest u mnie ,ale mam nadzieję,że 12 ,jutro rano poproszę kumpla niech mi sprawdzi:)
Anonymous - 27-10-2008, 09:02
mam dokladnie ten sam problem z automatem, szukalem w manualu jak sprawdzic kody bledow od skrzyni ale nic nie znalazlem,gdzie to sie znajduje??
[ Dodano: 31-10-2008, 20:22 ]
podlaczylem sie dioda 12V pod kompa od skrzyni pod pin 10 i 12 i dioda nie wymruguje bledow tylko swieci non stop.Czy to wskazuje na uszkodzenie komoputera od automatu czy moze zle sie podlaczam.Prosze poratujcie
laki001 - 01-11-2008, 23:30
U mnie wymiana płynu i filtra nie pomogły,ale i tak już trzeba było to wymienić,okazało się ,że wylały kondensatory w kompie od skrzyni,wymiana kondziołków pomogła i skrzynia hula jak nówka,komputer mieści się z tyłu za popielniczką i radiem.
Anonymous - 09-11-2008, 13:02
Dostalem sie do komputera i wymienilem kondensatory,jeden najwiekszy byl wprawdzie wylany, ale zostal wymieniony,a skrzynia dalej nie pracuje jak trzeba. Probowalem jezdzic bez TCU i auto tak samo jezdzi jak z nim, podlaczenie diody pod pin 6 i 12 zlacza nic nie wykazuje tzn didoda w ogole nie swieci.Nie wiem juz sam co jest grane,na 9o% obstawial sam moduł, bo bez niego czy z nim automat pracuje w trybie awaryjnym.Olej i filtr wymienione.
Krzyzak - 09-11-2008, 19:06
tomusn napisał/a: | to podaj jeszcze adres skąd |
dopiero teraz zauwazylem
od Japaneze oczywiscie, koszt ok. 4 lata temu 220 zl - oryginal
|
|
|