Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] wieczny problem z obrotami...błagam o pomoc!!
marcin84k - 27-09-2008, 10:22 Temat postu: [Cari 1.6] wieczny problem z obrotami...błagam o pomoc!! witam , mam problem z obrotami... rano gdy silnik jest zimny sa niskie okolo 500 a gdy sie tylko rozgrzewa to rosna nawet do 1,500 ...(tak jak by cos bylo odwrotnie) na banzynie lubia dodatkowa falowac , ale nie zawsze raczej jest identycznie jak na gazie... ,,, dodam ze w momencie jak go przegazuje do 5 tys obrotow, ustawiaja sie idealnie na okolo 600 - 800 i trzymaja,,, ale dalsza jazda spowrotem sprawuje ich podniesienie spowrotem, dodatkowo wlonczenie klimy (tzn jak sa wlonczone obydwa wantylatory) powoduje tez utrzymanie obrotów w stanie idealnym. Wiec pytanie o co tu chodzi?? jakis czujnik , akumulator ma jakies przebicia, aha dodam ze przepustnica z krokowcem wymianiona, rowniez przeplywka(choc w serwisie mi powiedzili ze przeplywke trzeba wymianic , dopasowac wedlug nr nadwozia u nich koszt 4 tys zl!!), w ukladzie dolotowym wywalone wszystkie bum klatki,,,z gory dziekuju za pomoc bo nie wiem juz co z tym autem robic.. a podoba mi sie strasznie,,,
Anonymous - 27-09-2008, 11:18
której generacji masz lpg ?
bo jeżeli I-II to jest tam emulator lambdy
wtedy na gazie będzie ok a na benzynie niet
co do obrotów po odpaleniu warto sprawdzić czujnik temperatury,
są 2, jeden do wskazan licznika, drugi do komputera
marcin84k - 27-09-2008, 11:52
czujnik mam nowy wymieniony...(ale to jest tak jak by dzialalo wszystko odrwotnie) gaz chyba drugiej generacji( zaplon zawsze na benzynie) ale objawy gaz-benzyna identyczne sa... serwis po dlugiej diagnozie postawil na przeplywke , choc ja wymianilem,.,
Krzyzak - 28-09-2008, 13:30
jak masz LPG, to nawet nie podejmuje sie jakiejkolwiek diagnozy - niestety te auta juz potem sie do diagnozy nie nadaja
marcin84k - 28-09-2008, 19:20
ale wczesniej bylo wszystko ok,, potem padl silnik,, po remoncie (koszt prawie 3 tys zl) , pozostal tylko problem z tymi obrotami,, a czy to mozliwe ze to wina przeplywki bo taka jest diagnoza serwisu?? ze ta co mam to nie pasuje do tego modelu (bo oni twierdza ze trzeba dobrac pod nr nadwozia )
Matejko - 28-09-2008, 20:12
jesli zalozyles przeplywke z takim numerem jaki miala wczesniej, to panowie w serwisie gadaja bzdury, jedna rzecz to taka ze mogles kupic takze uszkodzona,
w aucie masz bodajze instalacje gazowa II generacji i raczej w niej bym szukal przyczyny czyli proponuje udac sie do gazownikow, wg mnie najlepszym rozwiazaniem w tej chwili bylaby zmiana tej instalacji na sekwencje - doplacisz do tego co masz z 1500zl i prawdopobdobnie twoje problemy mina,
chyba ze panowie co przekladali silnik zmontowali cos nie tak, bys musial dorwac kogos z druga cari i podpatrzec czy na pewno wszystko jest ok,
z prostego rozwiazania przychodzi mi na mysl jedna rzecz - czy linka od gazu przechodzi pod rura od filtra powietrza czy nad?? jesli pod to zmien zeby byla nad - w pozycji pod lubi sie blokowac i robic rozne glupstwa z obrotami
marcin84k - 28-09-2008, 22:09
linke sprawdze jutro... silnik nie mialem przekladany, , a planowa glowice , i wymiane wszystkich uszczelek,,,plus podzzespoly co pisalem wyzej z gazem tez gosciu mi robil,, powmienial potrzebne gadzety , mieszalniki, czujniki ,, itp...aha i przeplywki tez juz byly sprawdzane dwie,,, jeszcze jedno co zauwazylem... te obroty sie ustawiaja zaleznie od kultury jazdy,,,jazdzena wysokich obrotach,to automatycznie lapie wyzsze wolne obroty,,, jazda bardzo spokojna to wszystko jest ok,,, trzyma je dobrze,,,tak mi sie wydaje,, takie spostrzezenia mam..
linka jest nad... choc tak jak by luzna troche,, no chyba ze tak ma byc...
|
|
|