To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Ogólne - [1G 90-94] pomocy bledy ECU

Anonymous - 27-09-2008, 14:25
Temat postu: [1G 90-94] pomocy bledy ECU
pomocy jestem uzytkownikiem wspanialego miska lecz ostatnio pojawily mi sie problemy swieci kontrolka check engine wiec poszukalem po forum i znalazlem urzadzenie ktorym sprawdze bledy . Dioda posprawdzalem i wyskoczyly mi 13 , 14 , 25 . Misiek sie dziwnie zachowuje muli go po dodaniu energicznie gazu i sa problemy z odpaleniem z rana . Zaznacze ze sa dni ze odpali normalnie i jezdzi jak dawniej lecz jednak czesciej pali sie kontrolka . Przeczyscilem wszystkie prawie wszystkie styki , masy , krokowy itp . Pomozce co to moze byc od czego zaczac chce to samemu zrobic jakie opornosci w celu sprawdzenia czujnikow cokolwiek by pomoglo
mkm - 27-09-2008, 14:31

czarny007, dublujesz posty... W jednym dziale wystarczy. Ktos Ci pomoze. Cierpliwosci. Pozdrawiam.
Serek - 27-09-2008, 15:38

Jako, że będzie to druga odpowiedź na Twój post, napiszę tutaj.
Wejdź na stronę Krzyżaka
http://mitsubishifan.webpark.pl/
odnajdź - Diagnoza błędów ECU, sprawdź które to czujniki wyskoczyły z błędem.
Teraz zajrzyj do działu Download, zaśsij manua w .pdf do Galanta E3x...
Tam znajdziesz dokładny opis silnika, Twój jest w wersji po 91 (prawdopodobnie 7 bolt) zatem czytając manuala zwróć uwagę na rocznik. Można spróbować opisać to tutaj, jednak bez zdjęć poglądowych często trudno jest wytłumaczyć.

Anonymous - 27-09-2008, 16:19

dzieki posprawdzam

[ Dodano: 27-09-2008, 17:05 ]
ok znalazlem i wiem gdzie sa lecz powiedzcie w jaki sposob je sprawdzic
13 miernik temperatury powietrza
25 czujnik ciśnienia powietrza
14 czujnik przepustnicy jak rozumiem musze rozebrac i wyczyscic przepustnice a jak sprawdzic dwa poprzednie czujniki

Serek - 27-09-2008, 19:01

Jak napisałem post wyżej, wszystko jest w manualu. Są podane sposoby monitorowania czujników, ich wygląd, procedury pomiarów, itp.
Adaho_krak - 27-09-2008, 19:14

czarny007 napisał/a:
13 miernik temperatury powietrza
25 czujnik ciśnienia powietrza


Obydwa czujniki w przepływomierzu, mogły paść po strzale z LPG.

czarny007 napisał/a:
14 czujnik przepustnicy jak rozumiem musze rozebrac i wyczyscic przepustnice a jak sprawdzic dwa poprzednie czujniki


To TPS, jeśli padł to się go wymienia. Tu nic nie naprawisz.

Problem leży w innym miejscu, zapytam wymieniałeś kondensatory w ECU?? Nagła zapaść kilku czujników jest sygnałem że z ECU jest coś nie tak. U mnie jak wylały kondziory to padł właśnie TPS i sonda lambda. Jeśli nie wymieniałeś kondziorów wymień je czym prędzej nawet zapobiegawczo. Najczęściej jak się kondensatory rozleją nie widać tego rozlania. Bez wymiany kondensatorów jak założysz nowy TPS czy przepływkę znów się spalą.

Anonymous - 27-09-2008, 20:21

nie wymienilem kondensatorow lecz jesli tak twierdzisz to sie tym zajme i je powymieniam

dzieki za info

Adaho_krak - 28-09-2008, 12:12

czarny007 napisał/a:
lecz jesli tak twierdzisz to sie tym zajme i je powymieniam

Kondensatory w ECU w Eclipse 1G wylewają i to jest pewne. Można zaryzykować stwierdzenie, że jest to wada fabryczna tych ECU.

Anonymous - 29-09-2008, 20:03

A wiec tak powymienialem kondensatory choc byly dobre profilaktycznie zapobiegawczo i pokazuje mi teraz blad wiecej czyli
13 miernik temperatury powietrza
14 czujnik przepustnicy
21 miernik temperatury silnika
25 czujnik ciśnienia powietrza

jest to chyba niemozliwe aby wszystko na raz popadalo jakies rady sugestie pomozcie

Adaho_krak - 30-09-2008, 15:20

Zresetuj kompa (odłącz klemy od aku na 1 min, podłącz klemy, odpal auto i pozostaw na 10 min. nic nie dotykając). Później przejedz około 100 km i odczytaj błędy jeszcze raz. Jeśli błędy się powtórzą to niestety czujniki + przepływomierz do wymiany.
HouseM - 29-10-2008, 14:57

Zasadniczo jest tak. Kondziorki w ECU jak się wyleją to uszkadzają po kolei wszystkie czujniki przez podanie im nieprawidłowego napięcia. W Twoim wypadku ,jak sam powiedziałeś nic się nie wylało, a błędów po wymianie jest więcej.
Diagnoza: uszkodzona wtyczka ECU. Kabelki są luźno w kostce i nie stykają po wypięciu jej z ECU.
Zacznij od poprawienia kabelków w kostce od ECU.

Jeśli ta operacja nie pomoże ,bierzemy multimetr do ręki (taki za 10 zł z marketu wystarczy)
wchodzimy na http://www.geocities.com/...8/dsmtests.html , drukujemy co nas interesuje i po kolei sprawdzamy czujniki wg opisu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group