[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] Zamulony Colt
oko_81 - 29-09-2008, 15:58 Temat postu: [CA1A 1.3] Zamulony Colt Witam!
Problemów część II
Musiałem wymienić cewkę w aparacie zapłonowym – stara całkowicie umarła.
No to kupiłem nową – rozkręciłem aparat od kopułki – zamontowałem nową - auto odpala, wszystko porządku.
Lecz po kilku kilometrach podczas przyśpieszania auto zaczyna szarpać, dusić się. Nie można dodać raptownie gazu bo silnik zaczyna ryczeć i obroty spadają. Na luzie podobna sytuacja – jako tako wejdzie na 5 tyś. obr/min ale nic więcej.
Lecz gdybym powolutku dodawał gazu to bez żadnych problemów wejdzie na obroty do końca. Po prostu nie można raptownie dodać gazu.
Natomiast na zimnym silniku – zaraz po odpaleniu z rana auto przyśpiesza i jeździ normalnie.
Sprawdziłem już zapłon, przewody, kondensatory w komputerze, świece, kopułę, zawory…
Komputer błędów nie pokazuje.
Na pewno nie jest to wina pompy paliwa, bo na gazie to samo…
Gdzie szukać usterki?
Co może być nie tak?
Pozdrawiam
Kaleid - 29-09-2008, 17:57
A nie pokręciłeś przypadkiem kąta wyprzedzenia zapłonu ? Zobacz czy nie dymi na czarno z rury, bo objaw może wskazywać na zalewanie się paliwem, bądź też dokladnie na odwrót.
Hugo - 29-09-2008, 19:05
A świece wymienione?
Anonymous - 29-09-2008, 19:41 Temat postu: zamulony colt O.K jedno jest pewne zapłon został przestawiony jesli na zimnym silniku jezdzi normalnie to dlatego ze czesc paliwa osadza sie na zimnych sciankah cylindrow i dla tego colcik sie nie zalewa.
oko_81 - 29-09-2008, 20:27
Świece wymienione
Zapłon nieprzestawiłem ale profilaktycznie sprawdziłem - ustawiony prawidłowo
Anonymous - 29-09-2008, 22:38 Temat postu: zamulony colt No to trzeba sprawdzic przepływomirz.
londolut - 29-09-2008, 23:00
4g63colt, w CA1A nie ma przepływomierza tylko map sensor.
oko_81 - 30-09-2008, 11:51
Nikt nie ma żadnych pomysłów ?
Kaleid - 30-09-2008, 11:53
Sprawdź jeszcze sondę Lambda.
Anonymous - 30-09-2008, 19:15 Temat postu: zamulony colt O.K nie spojżałem na kod silnika.
londolut - 01-10-2008, 01:25
oko_81 napisał/a: | Nikt nie ma żadnych pomysłów ? | oko_81, dowiedz się jak to jest z tą podmianką aparatów zapłonowych. Skoro u Ciebie jest inna kopułka, palec, moduł i w ogóle budowa aparatu to czy cały aparat podejdzie od Colta/Lancera z drugim typem aparatu i czy nie będzie problemu z ECU. Czy wymiary są takie same obu aparatów, czy przy podmianie nic się nie rozcieknie (w końcu aparat jest obracany wałkiem rozrządu) itd. oko_81, sprawdź jeszcze raz wyprzedzenie zapłonu, pamiętaj o złączu do masowania. Ustaw też aparat np na 6 lub 7° co troszkę przyspieszy zapłon i zobacz jak się wtedy będzie zachowywał Colt.
Jak już będziesz wiedział, to zapraszam znowu
oko_81 - 05-10-2008, 21:06
Wszystko się wyjaśniło ...
Nowo kupiona cweka była uszkodzona i to ona powodowała takie zamulenia auta ...
|
|
|