To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - Alarm do cari 2003r GDI

Anonymous - 04-10-2008, 11:10
Temat postu: Alarm do cari 2003r GDI
Jak w temacie. Jaki alarm zamontować w tym aucie, oczywiście chciałbym to zrobić we własnym zakresie. Czy są jakieś schematy montażowe?? Moja cari ma zamek centralny otwierany z kluczyka.
Pozdrawiam

Anonymous - 05-10-2008, 20:17

Jak się nie znasz (nie jesteś elektrykiem, czy nigdy tego nie robiłeś) zleć to jakiemuś elektrykowi. Dużo nie zapłacisz a auto będzie gotowe w ciągu 24h.
Samemu to można pomieszać tylko.

wichura1 - 05-10-2008, 22:21

willson1981 chcesz alarm, czy sterownik centralnego z pilota? Bo jeżeli sterownik można go kupić na Allegro z 2 pilotami złącze powinno być na prawym tylnym nadkolu w bagażniku, pod wygłuszeniem nadkola.
Anonymous - 08-10-2008, 09:32

Musisz kupić alarm z możliwością sterowania fabrycznym centralnym zamkiem. Na allegro jest tego pełno - cena około 100zł może troszke więcej z syrenką i czujnikami. Zanim zakupisz alarm zapytaj gościa czy ma schemat montażowy do twojego autka. Najwięcej roboty jest przy odnalezieniu i dostaniu sie do potrzebnych kabli. Wpinasz sie w nie i po robocie. Jak masz smykałke do takich rzeczy to sam bez problemu podłączysz alarm :D
Anonymous - 13-10-2008, 11:07

No właśnie, to zawsze prosto wygląda jak się o tym gada. A w praktyce prawie zawsze jest inaczej.
Zastanowiłem się nad tym alarmem (specjalista zaproponował mi że zrobi to za 450zł) i doszedłem do wniosku że najlepiej zabiorę się do tego samemu.
Alarm będzie funkcjonował jako typowy alarm (bez otwierania drzwi na pilota), zawsze to jakieś utrudnienie dla złodzieja. Tylko teraz kwestia w co ten alarm ma być uzbrojony żeby było jak najbezpieczniej? I tu moja wiedza się kończy, bo nie wiem jakie pułapki można zostawić na złodzieja, oprócz psa i deski z gwoździami pod pokrowcem na siedzeniu.

Student - 13-10-2008, 12:27

Dla mnie alarm to właśnie tylko otwieranie centralnego ale jak chcesz to proszę:

Od podstawowych:
1. udarowy/ultradzwiękowy czyli wywalenie okna itp.
2. blokada dopływu paliwa (specjalny zawór na przewodzie paliwowym) tego pewnie nie było w zestawie od "majstra"
3. przerwa w zapłonie

Z bardziej wyszukanuch:
1. podanie mostku napieciowego na karoserię/siedzenia (np. z cewek) choć w GDI trochę kiepsko to zrobić.
2. np. kontaktron w jakimś obwodzie / np. zapłonowym
3. wyłączenie rozrusznika (można sobie z tym radzić choć już dawno nie widziałem "chłopaków" jak pchają auto

Sprawa tak naprawdę obija się o twoją wiedzę z zakresu elektromechaniki i znajomości miermika.
Ponadto wyznaję zasadę że zrób zabezpieczenia w taki sposób abyś sam wiedział ja zdezaktywować bo nieraz w trasie może się to przydać.

Anonymous - 13-10-2008, 15:06

No STUDENT.. o taką odpowiedz mi chodziło.
Jeśli chodzi o elektronikę to raczej nie będzie problemu, jednak być elektronikiem stacjonarnym a samochodowym to jest jednak troszkę różnica, a przekonałem się już o tym wielokrotnie.
jak to się mówi, najważniejszy jest plan działania, a więc zamierzam najpierw zdobyć troszkę wiedzy na temat ustrojstwa carismy ( to znaczy gdzie się wpiąć itd), tak żeby za dużo nie szukać i nie tracić czasu. Po drugie interesują mnie nietypowe rozwiązania ( żadnych seryjnych).
Myślę, że wybranie wszystkich tych opcji które podał Student jest sensowne. Takich zabezpieczeń nie obchodzi się w parę minut. Tym bardziej że sterowanie będzie na pewno własnej roboty ( chodzi mi o zwiększenie możliwości zwykłej centralki alarmowej poprzez zastosowanie multiplekserów na przekaźnikach- ktoś jak zna cyfrówkę to na pewno będzie wiedział o co chodzi).
A jeśli chodzi o zabezpieczeniem się przed usterką jakiegoś z obwodu to ...to jest kolejny temat rzeka, ale wydaje mi się że można to ładnie rozwiązać też poprzez technikę cyfrową.

Na dzień dzisiejszy muszę spisać jakich zabezpieczeń mi potrzeba no i sprawdzenie czy będzie możliwość wykonania tego w tym samochodzie hhe.

[ Dodano: 13-10-2008, 15:21 ]
P.S. Żeby nie zaczynać nowego tematu... mam wrażenie, że jest coś nie tak ze spalaniem, to znaczy komputer pokazuje zawyżone spalanie, a spala w granicach 8 l, a pokazuje że 18, nawet więcej. W ogóle co na tym górnym wyświetlaczu powinno się pokazywać, bo ja mam tylko temperature, ustawienie nawiewów i wskaźnik zużycia paliwa. Coś tam powinno jeszcze być?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group