[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] słabe ogrzewanie
Anonymous - 05-10-2008, 18:31 Temat postu: [CA4A 1.6] słabe ogrzewanie Siła nadmuchu zimnego powietrza jest ok, tylko po przekręceniu gałki na ciepłe powietrze, dmucha minimalnie cieple/prawie zimne
Musze coś z tym zrobić bo jak przyjdą mrozy to masakra będzie.
Co to może być?
Silnik ładnie się nagrzewa.
Anonymous - 05-10-2008, 18:59
Moze byc zapowietrzony uklad chlodzenia albo nagrzewnica
Anonymous - 05-10-2008, 19:06 Temat postu: słabe ogrzewanie Może też byc za mało płynu w układzie.
londolut - 05-10-2008, 20:21
MARCIN--Ibiza napisał/a: | Siła nadmuchu zimnego powietrza jest ok, tylko po przekręceniu gałki na ciepłe powietrze, dmucha minimalnie cieple/prawie zimne | Obok kratek nawiewu na panelu środkowym jest taka wajcha którą można ustawić góra (niebieski) lub dół (biały). To przełącznik sterowania bajpasem zimnego powietrza. Ustaw go na dół (biały) i zobacz czy wtedy jest ciepło.
Anonymous - 05-10-2008, 21:07
Ja zeszłej zimy jedziłem z tym dinksem na niebieskim i dodatkowo z zepsutym termostatem.To była masakra.
marecki338 - 05-10-2008, 22:19
witam. masz do wymiany termostat. przycięty jest zapewne i nie zamyka obiegu silnika. koszt max 30 zł.
Anonymous - 05-10-2008, 22:32 Temat postu: Re: słabe ogrzewanie
MARCIN--Ibiza napisał/a: |
Silnik ładnie się nagrzewa. |
Wiec raczej nie termostat.
londolut - 06-10-2008, 06:02
marecki338, czytaj MARCIN--Ibiza napisał/a: | Silnik ładnie się nagrzewa. |
tresorex - 06-10-2008, 11:05
Ja miałem podobnie. Grzało coraz gorzej aż w końcu przestało w ogóle.
Zrób tak. Jak Będziesz miał ciepły silnik po jeździe otwórz maskę i obok zbiorniczka spryskiwaczy masz gumowe rurki które wchodzą w ścianę grodziową. Jedna wlotowa, druga wylotowa z nagrzewnicy. Sprawdź czy obie mają podobną temperaturę. Jeśli ta bliżej zbiorniczka jest zimna lub ledwo ciepła to masz zapchaną chłodnicę od nagrzewnicy. Czyli woda która wchodzi do chłodnicy nie ma możliwości przejścia przez chłodnicę a zatem sama chłodnica się nie nagrzewa i powietrze leci zimne.
Jak to naprawić? Kup płyn do czyszczenia układu chłodzenia (ok 11zł na 200ml). Spuść cały płyn z układu ( korek w chłodnicy, korek z lewej strony kolektora wydechowego, nie zapomnij o odpowietrzniku nad termostatem). Nalej do bańki wody i tego płynu i wlej to do układu. Na puszce było napisane aby przejechać się kilka kilometrów albo żeby pochodził chwilę na wolnych obrotach, ja dopiero po ok 20 km poczułem ciepłe powietrze, a po ok 30 - 35 leciało już takie jak przed awarią.
Następnie musisz spuścić wodę. Najlepiej jeszcze raz zalać go do pełna wodą, zrobić parę kilometrów i ponownie spuścić wodę. Powiem Ci że woda którą spuszczałem miała pełno małych kawałków osadu i troszkę "błota". Wyczyściłem jeszcze zbiorniczek wyrównawczy szczotką do butelek bo tam też się zbiera syf. Następnie trzeba nalać płynu do chłodnic i cieszyć się ciepełkiem.
Zrób to czym prędzej bo zaraz zaczną się przymrozki i woda którą nalejesz dla przeczyszczenia może zamarznąć.
Anonymous - 06-10-2008, 11:27
Cytat: | Obok kratek nawiewu na panelu środkowym jest taka wajcha którą można ustawić góra (niebieski) lub dół (biały). To przełącznik sterowania bajpasem zimnego powietrza. Ustaw go na dół (biały) i zobacz czy wtedy jest ciepło. |
U mnie nawet jak jest ta wajha na niebieskim polu i ustawi sie pokretlem na cieple powietrze to da sie nagrzac samochod w miare dobrze chodz nie tak jak na bialym polu wiec szukalbym problemu dalej
Anonymous - 06-10-2008, 18:59
tresorex, dzieki za super opis.
tresorex - 07-10-2008, 12:55
Spoko. Napisz później czy to to samo co u mnie i czy pomogło!
Anonymous - 07-10-2008, 17:24
Zamowilem termostat, za 10zł wiec chyba bylo warto.
Najpierw to sprawdzę.
Nagrzewnice kompletną moge kupić za 40zł-oczywiscie sprawną
Bede tu oczywiscie opisywal postepy z pracy nad ogrzewaniem.
KaWu - 09-10-2008, 14:37
Jezeli ten termostat za 10 zl jest wloski to lepiej pozostan przy swoim starym.
Bo za jakis czas albo od razu moze nie dzialac (mowie to z autopsji).
Anonymous - 06-02-2009, 15:06
londolut napisał/a: | MARCIN--Ibiza napisał/a: | Siła nadmuchu zimnego powietrza jest ok, tylko po przekręceniu gałki na ciepłe powietrze, dmucha minimalnie cieple/prawie zimne | Obok kratek nawiewu na panelu środkowym jest taka wajcha którą można ustawić góra (niebieski) lub dół (biały). To przełącznik sterowania bajpasem zimnego powietrza. Ustaw go na dół (biały) i zobacz czy wtedy jest ciepło. |
Dopiero teraz doszedłem co było uszkodzone.
Okazało się, że właśnie linka od tej gałki, rozłączyła się po drodze.
Jest już OK, nie leci zimne, leci ciepłe ale nie jest to jeszcze "mocno ciepłe" powietrze, mimo nagrzanego silnika. Ale nie ma co marudzić, jest juz OK.
Dzieki za rady.
|
|
|