Sigma/Diamante Techniczne - sworzeń wahacza
lukasz12 - 08-10-2008, 09:18 Temat postu: sworzeń wahacza witam, stanąłem przed przykrym faktem niezaliczenia przeglądu, muszę niestety wymienić sworzeń w wahaczu przednim . czy ktoś już dokonywał takiej operacji? z tego co w międzyczasie się zorientowałem wymiana jest możliwa choć nie jest chyba do końca oficjalnie przewidziana przez producenta. próbowaliśmy się do tego dobrać ale nie do końca wiemy jak to zrobic, serwisówka wspomina o jakimś pierścieniu zaciskowym ale na oko to nigdzie go tam widać nie było, nie wiem czy to jest rozbieżność pomiędzy rzeczywistoscią a tym co pisze serwisówka. Na forum 3000gt goście piszą że podobno pasują sworznie od Hyundaia Sonaty i trzeba wyprasować stary sworzeń. Jeśli ktoś miał doświadczenia z wymianą tego w Sigmach to proszę o podzielenie się wiedzą
Anonymous - 08-10-2008, 10:30
Witam
Ja jutro będę przeprowadzał operacje wymiany sworzni. Zostały zakupione bez problemu przez mojego mechanika po 40 zł za sztukę chyba w firmie FOTA, ale dokładnie wszystko będę wiedział jutro. Postaram się zrobić zdjęcia z wymiany.
Pozdrawiam Paweł
lukasz12 - 08-10-2008, 10:31
Pablost napisał/a: | Witam
Ja jutro będę przeprowadzał operacje wymiany sworzni. Zostały zakupione bez problemu przez mojego mechanika po 40 zł za sztukę chyba w firmie FOTA, ale dokładnie wszystko będę wiedział jutro. Postaram się zrobić zdjęcia z wymiany.
Pozdrawiam Paweł |
byłoby super, my próbowaliśmy z Syskim i kurcze nie jest to takie proste jak sie wydawało a jakoś wrócić do domu musiałem wiec zostawilismy to tak jak było
a mozesz podac jakiej firmy te sworznie, mi kolega załatwił lemforder (ich oznaczenie 1185101) , niby ma jakies oznaczenia mitsubishi (MB303375) ale w CAPS nie ma takiej czesci, na innej stronie podaje ze to sworzeń o jakichś starych model (<87) no ale moze będą pasować
Szymon82 - 08-10-2008, 12:06
Temat opisywany kilka postów poniżej. Można wymienić sam sworzeń, średnica ok 43mm - katalogi podają, z tego co się orientuję, mniejszą. Wymieniałem u siebie i był mały zonk - zakupiony sworzeń miał za małą średnicę.
pozdrawiam
zbyszek05 - 08-10-2008, 14:02
łukasz ja wymieniałem już dawno ten sworzeń / jak zmieniałem tuleje wachaczy przednich /- cena była ok 80 zł. i 50 zł.za robociznę ....auto trzeba wstawić do warsztatu
oni wykręcają cały wachacz który trafia pod praskę i wyciskają a póżniej wciskają element .samodzielne próby wyjęcia to męczenie samego siebie /można dostać nerwicy / a tak ok 4 godzin i wszystko mi wymienili . przy okazji póżniej sprawdzają geometrię i zbieżność co się przydaje w autach z takim rocznikiem
Pi@ST - 08-10-2008, 16:44
witaj
na tema sworzni ja poruszalem temat juz jakis czas temu wyszukiwarka nie dziala ale poszukaj sobie tematu na stronach 2 3 4 5 lub 6 tam mialem problem z srednica tulei okolo 40 mm(wszytskie katalogi europejskie) lub 43 mm sigmy wyprodukowane w australii ja ma taka i umnie stredniaca jest 43 mm ja takiego zonka tez mialem zdjeli zobaczyli i rece rozlozyli i zabili mi stare .... znalazlem odpowiednie od Naszego tutaj Kolegi Japanez sory jesli przekrecilem ksywe, poczekalem troche czasu okolo 1,5 tyg i dostalem nowki i bardzo ciesze sie z uzytkowania ich ...
zbyszek05 - 08-10-2008, 17:13
zatem łukasz tak jak rozmawialiśmy przez telefon....spróbuj z tą sonatą a jak nie to japaneze .....troszkę czekałem ale fachowo i towar doszedł - niestety 80 z ł.
lukasz12 - 09-10-2008, 00:36
No auto oczywiscie pójdzie na warsztat - Syski ma mechanika z odpowiednim sprzętem - pojedziemy do niego jak wymontujemy wahacz. Jak te co mam nie będą pasować to zamówie u Japaneze ale sam nie wiem ile w końcu te sworznie mają. Moja jest z japonii bo to jest sedan. Na forum 3000Gt goście pisali ze pasuje sworzeń od sonaty, takowy kupiłem zobaczymy co będzie.
Pi@st - ale ty wymieniałeś tuleje czy sworznie? Ja tuleje mam dobre bo wymieniłem na oryginały jak kupiłem auto. Jeśli sworznie masz od japaneze to pamietasz jakiej to firmy były i jaki nr czesci?
Pi@ST - 09-10-2008, 09:00
WITAJ!
NIE PAMIETAM KURCZE I ZAPOMNIALEM SPISAC NUMER A TAK MYSLELEM ZEBY TO ZROBIC COZ ... DLA POTOMNYCH
I TYLKO SWORZNIE WYMIENIALEM OD JAPANEZE ...
A WLASNIE W WARSZTACIE JEST MISKA I WYMIENIAM WLASNIE TULEJE TYLKO WACHACZA PRZEDNIEGO Z DWOCH STRON I SA DWA TYPY O SREDNICY 60 MM F16A I 63 MM F16A.YMR2. JESZCZE JAKIES OZNACZENIE, Z 60MM JEST PROBLEM Z DOSTANIEM TEJ TULEII. WIEC CZEKAM NA WERDYKT ....
TAK TO JEST MALE NIUANSE ALE JEST WMIARE CENA CZESCI TO KOLO 33-40 ZL ZA SZTUKE.
lukasz12 - 11-10-2008, 23:17
No wymieniliśmy dziada dzisiaj. Dla podpowiedzi powiem tyle że pasuje sworzeń od Sonaty 1995, średnica 43 mm, co dziwne wszystko udało nam się odkręcić bez większych problemów. Sworzeń z katalogu INTERCARS nie pasuje jest nieco mniejszy (40 mm).
krzysius - 06-11-2008, 20:09
dopne sie z podobnym problemem: wymieniłem już wszystko u siebie tj. amory ,łączniki stabilizatora ,tuleje swożnie i coooooooooooo dalej puka !!!!!! ale dziś znalazłem !!!WSZYSTKIEMU WINNE BYŁY TULEJE NA BELCE SILNIKA .Nareszcie cisza -przy naprawie sprawdzajcie te elementy ! pozdrawiam
Maretzky85 - 23-11-2008, 10:58
Ja wymieniałem sworznie w sigmie 43mm faktycznie, pasują od sonaty.
BTW. wcale prasowania nie trzeba robić, wystarczy duży młotek, tylko pamiętać trzeba o wyjęciu zimmeringów
Wkładanie nowego na rozgrzany wahacz z odrobinką oleju, i prawie jak w masło
lukasz12 - 23-11-2008, 14:25
Maretzky85 napisał/a: | Ja wymieniałem sworznie w sigmie 43mm faktycznie, pasują od sonaty.
BTW. wcale prasowania nie trzeba robić, wystarczy duży młotek, tylko pamiętać trzeba o wyjęciu simmeringów
Wkładanie nowego na rozgrzany wahacz z odrobinką oleju, i prawie jak w masło |
My daliśmy radę młotkiem 0,2 kg
Ale złośliwość tego rozwiązania polega na tym że pierścień trzymający sworzeń jest ukryty pod gumą - widać go dopiero po jak się zdejmie tą gumę po wyjęciu wahacza. Ale teraz przynajmniej wiadomo że trzeba po prostu wymontować wahacz i można działać
Maretzky85 - 23-11-2008, 16:26
lukasz12 napisał/a: | pierścień trzymający sworzeń jest ukryty pod gumą |
To prawda Chociaż nie zawsze.
Ja działałem młotkiem chyba 2 kg
Anonymous - 24-11-2008, 15:46
Maretzky85 napisał/a: | Ja wymieniałem sworznie w sigmie 43mm faktycznie, pasują od sonaty.
BTW. wcale prasowania nie trzeba robić, wystarczy duży młotek, tylko pamiętać trzeba o wyjęciu zimmeringów
Wkładanie nowego na rozgrzany wahacz z odrobinką oleju, i prawie jak w masło |
Od której sonaty, bo kupiłem niby do Sigmy i lipa
[ Dodano: 24-11-2008, 15:47 ]
krzysius napisał/a: | dopne sie z podobnym problemem: wymieniłem już wszystko u siebie tj. amory ,łączniki stabilizatora ,tuleje swożnie i coooooooooooo dalej puka !!!!!! ale dziś znalazłem !!!WSZYSTKIEMU WINNE BYŁY TULEJE NA BELCE SILNIKA .Nareszcie cisza -przy naprawie sprawdzajcie te elementy ! pozdrawiam |
Gdzie kupiłeś te tuleje, jakiś numerek?
|
|
|