To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Ogólne - rolka napinajaca

Pi@ST - 08-10-2008, 15:24
Temat postu: rolka napinajaca
witam!
mam pytanie jak zatrzymala sie rokla napinajaca pasek od rozrusznika i czy wymiana jest latwa i jakie czesci sa potrzebne do tej wymiany jesli zatrzymała sie ta rolka :( .

tomekrvf - 08-10-2008, 16:28

Pi@ST napisał/a:
rokla napinajaca pasek od rozrusznika

Może alternatora?

Pi@ST - 08-10-2008, 16:36

sa trzy paski spogladajac na silnik pasek rozrdzadu pasek na ktorym znajduje sie wał (o ten mi chodzi) i kolejny to jest do sprezarki od klimy

i na tym pasku o ktory mi chodzi to ta rolka czasem potrafi zatrzymac sie i nie obracac sie razem z paskiem ... wczoraj wieczorem nie ruszala sie a teraz krecie sie i pasek piszczy jak krece kierownica to na konciu skretu lub w tyh okolicach zaczyna mi swiergotac piszczec ... podejrzewam ze to jest wina tej rolki

zauwazylem ze na tym pasku z prawej strony od spodu jeden wzdłuzny zabeek stral sie i jego nie ma i przesunal sie pasek w prawa strone o jeden rowek w prawo.... :(
przy wymianie rzrzadu mechanik nie wymienial mi tej rolki

zbyszek05 - 08-10-2008, 17:15

kolego piast - moja rada wymień tą cholerną rolkę bo rozwulkanizuje ci koło masowe wału korbowego a znaleźć te koło to nie lada sztuka . auto wstawiaj na warsztat niech poprawiają "bo oni od tego są"
cena tego koła używanego ok.300 zł. /lekkie tyle samo ale z usa - nowe /
natomiast u nas - servis - ponad 1000 zł.
efekt jest taki że rolka blokuje napęd ,pasek ślizga się po tym masowym i trze co powoduje że guma zalana między pierscieniem po którym biega owy pasek a matką osadzoną na kole korb. rozwarstwia się i .... :butthead:

lukasz12 - 08-10-2008, 18:58

zbyszek05 napisał/a:
kolego piast - moja rada wymień tą cholerną rolkę bo rozwulkanizuje ci koło masowe wału korbowego a znaleźć te koło to nie lada sztuka . auto wstawiaj na warsztat niech poprawiają "bo oni od tego są"
cena tego koła używanego ok.300 zł. /lekkie tyle samo ale z usa - nowe /
natomiast u nas - servis - ponad 1000 zł.
efekt jest taki że rolka blokuje napęd ,pasek ślizga się po tym masowym i trze co powoduje że guma zalana między pierscieniem po którym biega owy pasek a matką osadzoną na kole korb. rozwarstwia się i .... :butthead:


12V ma trochę inne koło

, tam jest trochę prościej, jest tylko 2 rolki napinające ale rolka musiała byc już nieźle zajechana skoro się zatarła

Anonymous - 08-10-2008, 19:42

Witam
Kolego Pi@st weź zdemontuj przy użyciu klucza 12mm tą rolkę Jeśli ma metalową obudowę łożyska które jest w środku a taką ma rolka przy 24V - rozwierć wiertłem lub zetnij za pomocą przecinaka i młotka oczywiście nity łączące dwie części obudowy - wyjmij łożysko i kup nowe wg oryginału - koszt około 10zł. Zamontuj go w obudowie. Skręć obudowę łożyska śrubkami m3 lub zanituj jeśli masz nitownicę nitami zrywalnymi 3mm.
Mechanik mi tak doradził i do dziś czyli jakieś 2 lata mam spokój a za różnicę w zakupie rolki można pojechać na zlot :wink:
Pozdrawiam !
Ps. I oczywiście kupić pasek nie pamiętam ile kosztuje, ale dostępny dla każdej kieszeni nawet "młodego mitsumaniaka " :lol:

Pi@ST - 08-10-2008, 21:39

wlasnie wracam z warsztatu
lukasz12 - pokazales kolo o ktore mi nie chodzilo jest ono na "dale" , a mianowicie te napinajace lub prowadzace płaska z kołnierzem od glowicy jak zwal tak zwal wkazdym bardz razie wydaje mi sie ze to jest przyczyna tego (wsrodku lozysko tak jak syski opisal ) te kolo kosztuje 138 zl w calosci nowe ....

a a jak stwierdzic np. wspolosiowosc wzgledem siebie tych rolek czy mozna jakos zbadac i powiedziec ze problem lezy w ktorejs z rolek czy moze w samym kole masowym wału korbowego ktorego zdjecie pokazalaes lukasz12 na zdjeciu bo mam 12V i jest na oko podobne ...

i od czego zaczac czy wymienic te za 138 zl kolo i czekac na efekt bo jesli znowu po przejechaniu 3 tys od wymiany paskow (obecna sytuacja) znowu powtorzy sie to co do kolo masowego zabierac sie ???

na tym zdjeciu od lukasz12-a to czy te kola sa razem pasowane czy da sie je rozdzielac jest jakis lacznik miedzy nimi ??

ja chcem utrzymac moja Sigme jak najlepiej i chcem dobrze, a kasy to i tak brakuje ledwo niemoge posplacac napraw poprzednich a tu nowe ... :(

lukasz12 - 09-10-2008, 10:47

Ja wiem że pokazałem koło pasowe a nie rolki napinające, rolki wyglądaja inaczej.


Koło pokazałem dla porównania że w 12V ma inne (z dziurkami, w przeciwieństwie do tego z 24V) Niestety obie cześci koła są na stałe połączone za pomocą właśnie tej gumy i niestety czasami się lubią odseparować i wtedy zaczyna się jazda - u mnie i u zbyszka właśnie stało się to kiedyś)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group