To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA5A 1.8] korktor sily hamowania

ictus - 12-10-2008, 15:58
Temat postu: [CA5A 1.8] korktor sily hamowania
czy w gti wystepuje mechaniczny korktor sily hamowania??? czy jest za to odpowiedzialny abs???
Anonymous - 12-10-2008, 19:06
Temat postu: korektor siły hamowania
Jedyny korektor siły hamowania to rozdzielacz płynu który znajduje się na ścianie grodziowej,idą do niego dwie rurki od pompy hamulca i wychodzą cztery do zacisków.

[ Dodano: 12-10-2008, 19:10 ]
Nie myślę żeby ABS był za to odpowiedzialny,jeśli już to ESP ale CAO tego ni mają.

mechu102 - 12-10-2008, 19:16

czy ten korektor siły hamowania ktory jest umieszczony w komorze silnika jakos dziala na obciazenie samochodu. tzn ostatnio jak bylem na diagnostyce to koles mi powiedzal ze jak mam pusty samochod to tylnie kola moga slabo hamowac a jak przyjade z czterema osobami to sila hamowania sie zwieksza,
cos mi sie wydaje ze ten korektor chyba tak nie dziala i koles opowiada bajki
jak to wkoncu jest naprawde?

Anonymous - 12-10-2008, 20:24
Temat postu: korektor siły hamowania
Nie, on nie wyczuwa obciążenia samochodu, to mechaniczny system którym możesz rozłożyć siłę hamowania pomiędzy przód tył,prawa lewa itd.
mechu102 - 14-10-2008, 18:30

tak wlasnie tez sobie myslalem. nie znam budowy tego urzadzenia ale podejrzewam ze on ma w srodku jakas dlawice tylko ktora redukuje cisnienie hamowania na tylna os i to ejst wszystko w tym regulatorze hamowania.
Anonymous - 17-12-2008, 14:51

Nie będę powielał tematu i piszę tu
mam problem prawdopodobnie z tym korektorem

robiłem remont hamulców z tyłu:
przetoczenie tarcz, wymiana klocków, odpowietrzenie, przesmarowanie całych zacisków, rozruszanie tłoczków.

i niestety siła hamowania badana na stacji diagnostycznej... jest taka jak była
nie pamiętam dokładnie jaka wyszła cyferka ale mniej więcej dwa razy słabiej niż przód

jak ten korektor regulować??

pliz o opis

mechu102 - 19-12-2008, 09:58

ja tez mam taka slaba sile hamowania
sila hamowania na recznym jest prawie taka po wymianie tarcz, klockow i regeneracji zaciskow jak z przodu co mnei zdziwilo troche a sila hamowania hamulcem noznym jest dosyc slaba. probowalem hamowac na stacji z zaladowanym samochodem tzn 5 osob w srodku i sila taka sama sie okazala.
diagnosta pwiedzial mi ze jak rowno z tylu hamuje to napewno jest dobrze i ze inne samochody tez maja slaba sile hamowania z tylu seryjnie. podal mi TICO co mnie lekko zaszokowalo. Ale mial porownanie hahaha
a propo tak jak pisalem wczesniej w temacie ten regulator poprostu chyba dziala jak dlawica i zapewne ma jaka dysze wstawiona na tylna os i przez to cisnienei na tylna os jest zredukowane do jakiegos stopnia.moze wystarczy to urzadznko rozebrac i zobaczycz czy nei jest to zapchane a moze by tak cos rozwiercic tam w srodku minimalnei zeby bylo wieksze cisnienei.
sproboj rozebrac to i napisz co tam w srodku sie znajduje.
pozdrawiam

[ Dodano: 19-12-2008, 11:02 ]
aha zapomnialem dodac ze sila hamowania z tylu zawsze jest mniejsza niz z przodu juz konstrukcyjnie, jakbys mial wieksza sile z tylu to bys sie na drodze zachowal jakbys hamowal na recznym a wtedy o wypadek nie trudno. wiec uwazaj jak bedziesz cos w tym regulatorze przerabial.lepiej nie kombinowac w rozwiercanie tylko moze przedmuchac i przeczyscic to ustrojstwo.

kartomaniak gti - 26-03-2009, 13:11

ktoś w końcu rozebrał ten korektor?
miki4x4 - 28-03-2009, 14:57

mechu102 napisał/a:
aha zapomnialem dodac ze sila hamowania z tylu zawsze jest mniejsza niz z przodu juz konstrukcyjnie, jakbys mial wieksza sile z tylu to bys sie na drodze zachowal jakbys hamowal na recznym


no nie do końca - rozpędź się na rowerze który ma jednakowe hamulce przód i tył. Ciężar przy hamowaniu idzie na przednie koło, które automatycznie ma większą przyczepność. Jak z kolei puścisz się tyłem z górki, i zahamujesz hamulcem tylnym, to on będzie skuteczniejszy. Ot cała filozofia :)

kartomaniak gti - 28-03-2009, 15:32

a jak pojedziesz z górki przodem i zahamujesz przednim ? to samo przecież
miki4x4 - 28-03-2009, 18:02

kartomaniak gti napisał/a:
a jak pojedziesz z górki przodem i zahamujesz przednim ? to samo przecież


przeczytaj jeszcze raz mojego posta...

mechu102 - 28-03-2009, 18:20

ja tam zdania nie zmienie.prawa fizyki sie nie oszuka a jak wiadomo z przodu sa wieksze tloczki w zaciskach niz z tylu a co za tym idzie- sila nacisku tloczka na klocek= cisnienie dzialajace na tlok * pole powierzchni tloka.
wniosek taki ze sila jest tym wieksza im wieksze jest pole pwierzchni w tym przypadku.

kartomaniak gti - 29-03-2009, 00:42

miki4x4 napisał/a:
kartomaniak gti napisał/a:
a jak pojedziesz z górki przodem i zahamujesz przednim ? to samo przecież


przeczytaj jeszcze raz mojego posta...

filozof z ciebie

[ Dodano: 29-03-2009, 00:56 ]
a tak na marginesie jak można porównywać rower do samochodu ?? gdzie sprawy techniczne maja sie zupełnie inaczej

karolgt - 29-03-2009, 01:10

kartomaniak gti napisał/a:
miki4x4 napisał/a:
kartomaniak gti napisał/a:
a jak pojedziesz z górki przodem i zahamujesz przednim ? to samo przecież


przeczytaj jeszcze raz mojego posta...

filozof z ciebie

[ Dodano: 29-03-2009, 00:56 ]
a tak na marginesie jak można porównywać rower do samochodu ?? gdzie sprawy techniczne maja sie zupełnie inaczej


fizyka to fizyka.

ok, inaczej:
- dlaczego więc jeśli samochód ma tarcze, to ma je z przodu a z tyłu bębny a nie na odwrót?

Analogicznie 100% rowerów, które mają jeden hamulec tarczowy, maja go z przodu a nie z tyłu. nie wiem jak jest w przypadku samochodu, ale dla roweru, rozkład siły hamowania wynosi 70% dla przedniego hamulca i tylko 30% dla tylniego.

miki4x4 - 29-03-2009, 09:59

kartomaniak gti napisał/a:
a tak na marginesie jak można porównywać rower do samochodu ?? gdzie sprawy techniczne maja sie zupełnie inaczej


Ok wyjaśnie Ci to na przykładzie samochodu, skoro nie rozumiesz. Puść samochód na luzie z górki, rozpędź do np 30 km/h, i zaciągnij mocno ręczny. Zrób to samo jadąc tyłem...Zmierz drogę hamowania. I tylko o to mi chodziło. Mam nadzieję że teraz zrozumiałeś 8)

karolgt napisał/a:
ale dla roweru, rozkład siły hamowania wynosi 70% dla przedniego hamulca i tylko 30% dla tylniego.


Zgadza się. Te wartości sa podobne w samochodzie i wynika to z praw fizyki.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group