[92-96]Colt CA0 - [CA5A 1.8] korktor sily hamowania
ictus - 12-10-2008, 15:58 Temat postu: [CA5A 1.8] korktor sily hamowania czy w gti wystepuje mechaniczny korktor sily hamowania??? czy jest za to odpowiedzialny abs???
Anonymous - 12-10-2008, 19:06 Temat postu: korektor siły hamowania Jedyny korektor siły hamowania to rozdzielacz płynu który znajduje się na ścianie grodziowej,idą do niego dwie rurki od pompy hamulca i wychodzą cztery do zacisków.
[ Dodano: 12-10-2008, 19:10 ]
Nie myślę żeby ABS był za to odpowiedzialny,jeśli już to ESP ale CAO tego ni mają.
mechu102 - 12-10-2008, 19:16
czy ten korektor siły hamowania ktory jest umieszczony w komorze silnika jakos dziala na obciazenie samochodu. tzn ostatnio jak bylem na diagnostyce to koles mi powiedzal ze jak mam pusty samochod to tylnie kola moga slabo hamowac a jak przyjade z czterema osobami to sila hamowania sie zwieksza,
cos mi sie wydaje ze ten korektor chyba tak nie dziala i koles opowiada bajki
jak to wkoncu jest naprawde?
Anonymous - 12-10-2008, 20:24 Temat postu: korektor siły hamowania Nie, on nie wyczuwa obciążenia samochodu, to mechaniczny system którym możesz rozłożyć siłę hamowania pomiędzy przód tył,prawa lewa itd.
mechu102 - 14-10-2008, 18:30
tak wlasnie tez sobie myslalem. nie znam budowy tego urzadzenia ale podejrzewam ze on ma w srodku jakas dlawice tylko ktora redukuje cisnienie hamowania na tylna os i to ejst wszystko w tym regulatorze hamowania.
Anonymous - 17-12-2008, 14:51
Nie będę powielał tematu i piszę tu
mam problem prawdopodobnie z tym korektorem
robiłem remont hamulców z tyłu:
przetoczenie tarcz, wymiana klocków, odpowietrzenie, przesmarowanie całych zacisków, rozruszanie tłoczków.
i niestety siła hamowania badana na stacji diagnostycznej... jest taka jak była
nie pamiętam dokładnie jaka wyszła cyferka ale mniej więcej dwa razy słabiej niż przód
jak ten korektor regulować??
pliz o opis
mechu102 - 19-12-2008, 09:58
ja tez mam taka slaba sile hamowania
sila hamowania na recznym jest prawie taka po wymianie tarcz, klockow i regeneracji zaciskow jak z przodu co mnei zdziwilo troche a sila hamowania hamulcem noznym jest dosyc slaba. probowalem hamowac na stacji z zaladowanym samochodem tzn 5 osob w srodku i sila taka sama sie okazala.
diagnosta pwiedzial mi ze jak rowno z tylu hamuje to napewno jest dobrze i ze inne samochody tez maja slaba sile hamowania z tylu seryjnie. podal mi TICO co mnie lekko zaszokowalo. Ale mial porownanie hahaha
a propo tak jak pisalem wczesniej w temacie ten regulator poprostu chyba dziala jak dlawica i zapewne ma jaka dysze wstawiona na tylna os i przez to cisnienei na tylna os jest zredukowane do jakiegos stopnia.moze wystarczy to urzadznko rozebrac i zobaczycz czy nei jest to zapchane a moze by tak cos rozwiercic tam w srodku minimalnei zeby bylo wieksze cisnienei.
sproboj rozebrac to i napisz co tam w srodku sie znajduje.
pozdrawiam
[ Dodano: 19-12-2008, 11:02 ]
aha zapomnialem dodac ze sila hamowania z tylu zawsze jest mniejsza niz z przodu juz konstrukcyjnie, jakbys mial wieksza sile z tylu to bys sie na drodze zachowal jakbys hamowal na recznym a wtedy o wypadek nie trudno. wiec uwazaj jak bedziesz cos w tym regulatorze przerabial.lepiej nie kombinowac w rozwiercanie tylko moze przedmuchac i przeczyscic to ustrojstwo.
kartomaniak gti - 26-03-2009, 13:11
ktoś w końcu rozebrał ten korektor?
miki4x4 - 28-03-2009, 14:57
mechu102 napisał/a: | aha zapomnialem dodac ze sila hamowania z tylu zawsze jest mniejsza niz z przodu juz konstrukcyjnie, jakbys mial wieksza sile z tylu to bys sie na drodze zachowal jakbys hamowal na recznym |
no nie do końca - rozpędź się na rowerze który ma jednakowe hamulce przód i tył. Ciężar przy hamowaniu idzie na przednie koło, które automatycznie ma większą przyczepność. Jak z kolei puścisz się tyłem z górki, i zahamujesz hamulcem tylnym, to on będzie skuteczniejszy. Ot cała filozofia
kartomaniak gti - 28-03-2009, 15:32
a jak pojedziesz z górki przodem i zahamujesz przednim ? to samo przecież
miki4x4 - 28-03-2009, 18:02
kartomaniak gti napisał/a: | a jak pojedziesz z górki przodem i zahamujesz przednim ? to samo przecież |
przeczytaj jeszcze raz mojego posta...
mechu102 - 28-03-2009, 18:20
ja tam zdania nie zmienie.prawa fizyki sie nie oszuka a jak wiadomo z przodu sa wieksze tloczki w zaciskach niz z tylu a co za tym idzie- sila nacisku tloczka na klocek= cisnienie dzialajace na tlok * pole powierzchni tloka.
wniosek taki ze sila jest tym wieksza im wieksze jest pole pwierzchni w tym przypadku.
kartomaniak gti - 29-03-2009, 00:42
miki4x4 napisał/a: | kartomaniak gti napisał/a: | a jak pojedziesz z górki przodem i zahamujesz przednim ? to samo przecież |
przeczytaj jeszcze raz mojego posta... |
filozof z ciebie
[ Dodano: 29-03-2009, 00:56 ]
a tak na marginesie jak można porównywać rower do samochodu ?? gdzie sprawy techniczne maja sie zupełnie inaczej
karolgt - 29-03-2009, 01:10
kartomaniak gti napisał/a: | miki4x4 napisał/a: | kartomaniak gti napisał/a: | a jak pojedziesz z górki przodem i zahamujesz przednim ? to samo przecież |
przeczytaj jeszcze raz mojego posta... |
filozof z ciebie
[ Dodano: 29-03-2009, 00:56 ]
a tak na marginesie jak można porównywać rower do samochodu ?? gdzie sprawy techniczne maja sie zupełnie inaczej |
fizyka to fizyka.
ok, inaczej:
- dlaczego więc jeśli samochód ma tarcze, to ma je z przodu a z tyłu bębny a nie na odwrót?
Analogicznie 100% rowerów, które mają jeden hamulec tarczowy, maja go z przodu a nie z tyłu. nie wiem jak jest w przypadku samochodu, ale dla roweru, rozkład siły hamowania wynosi 70% dla przedniego hamulca i tylko 30% dla tylniego.
miki4x4 - 29-03-2009, 09:59
kartomaniak gti napisał/a: | a tak na marginesie jak można porównywać rower do samochodu ?? gdzie sprawy techniczne maja sie zupełnie inaczej |
Ok wyjaśnie Ci to na przykładzie samochodu, skoro nie rozumiesz. Puść samochód na luzie z górki, rozpędź do np 30 km/h, i zaciągnij mocno ręczny. Zrób to samo jadąc tyłem...Zmierz drogę hamowania. I tylko o to mi chodziło. Mam nadzieję że teraz zrozumiałeś
karolgt napisał/a: | ale dla roweru, rozkład siły hamowania wynosi 70% dla przedniego hamulca i tylko 30% dla tylniego. |
Zgadza się. Te wartości sa podobne w samochodzie i wynika to z praw fizyki.
|
|
|