[97-04]Galant EAxA/W - Skrzynia Automat - oznaczenia. Galant 98' 2.0 Gls Estate.
werdew - 12-10-2008, 18:01 Temat postu: Skrzynia Automat - oznaczenia. Galant 98' 2.0 Gls Estate. Witam wszystkich, jestem "szczęśliwym" posiadaczem tego fajnego auta dopiero od kilku dni.
Jak w temacie, konkretnie pytam o literke "L" w tym automacie.
Kmer - 12-10-2008, 18:09
"L" (LOW) czyli niski inaczej można nazwać go jako 1 w manualu.
werdew - 12-10-2008, 18:13
No tak mi wychodziło, ale wolalem się upewnić.
Czyli to tylko takie oznaczenie "handlowe" w innych automatach spotykam sie poprostu z :1jedynką".
A moze ktos ma jakies doswiadczenia z tym modelem???
-spalanie?
-osiągi?
- etc..?
Juiceman - 12-10-2008, 18:15
Nie rozumie do końca pytania w tytule tematu ale od początku oznaczenia co oznacza P,R,N,D,3,2,L
P - Parking - "postojowy" ( używamy tego gdy wychodzimy z auta)
R - Reverse - wsteczny ( używamy kiedy chcemy cofać)
N - Neutral - "luz"
D - Drive - jazda (włączamy go kiedy chcemy jechać do przodu)
3 - Biegi od 1 do 3 ( na 3 biegu jest blokada na 4 już nie przejdzie)
2 - Analogicznie do 2 biegu
L - Low - w innych autach występuje jako bieg 1
Przełożenia
3,2,L(1) - Blokady biegów przydają się w różnych sytuacjach, np przy wyciąganiu kogoś z rowu, albo przy jeździe po ciężkim terenie, gdzie zawsze chcemy mieć obroty w zakresie najwyższego momentu obrotowego i skrzynia nam nie mieli biegami.
werdew - 12-10-2008, 18:18
Witaj, dzieki za powitanie.
Pytałem konkretnie o "L"ke reszte znam bo to nie pierwszy automat w moim życiu.
Ale pierwsze Mitsubishi. Mam nadzieje że bede zadowolony.
Kmer - 12-10-2008, 18:32
werdew,
nie przejmuj się nie każdy musi wiedzieć wszystko,w większości aut zamiast "1" podaje się "1" jako "L" jest jeszcze oznaczenie z jakim się spotkałem osobiście "D" w kółeczku tak zwany Over Drive czyli nadbieg.
kolega Juiceman ostatnio dużo czyta na temat automatów bo stal się szczęśliwym posiadaczem takowego stad ten jego wywód na ten temat
werdew - 12-10-2008, 18:38
Bede wdzieczny za jakies opinie i uwagi, na co mam zwracac uwage.
Zaznaczam ze autko jest zadbane i serwisowane.
Kmer - 12-10-2008, 18:57
werdew napisał/a: | Będę wdzięczny za jakieś opinie i uwagi, na co mam zwracam uwagę.
Zaznaczam ze autko jest zadbane i serwisowane. |
najważniejsze to olej i filtr w skrzyni,popatrz na posty na ten temat tam masz wszystko opisane jakie oleje stosować i filtry do skrzyni,i jak najrzadziej wciskać kick down,ta skrzynia nie za bardzo to lubi,jak będziesz o nią dbał to na pewno Ci się odwdzięczy długa i bez awaryjna jazda,a i pilnuj nadkoli tylnych bo bardzo lubią rdzewieć,najlepiej przed zima je sprawdzić i porządnie zakonserwować.Mówisz ze autko było serwisowane,sprawdź w książkach serwisowych kiedy ostatnio był wymieniany olej i filtr w skrzyni,ponieważ wszyscy sadza ze oleju się nie wymienia tak jak w manualu,i po jakimś czasie zaczynają się problemy ze skrzynia,ja właśnie naprawiam taka skrzynie która bez zmiany oleju i filtrów przejechała 195tys km,i tak dziw ze aż tyle przejeździła,to chyba rekord na forum,aż wreszcie odmówiła posłuszeństwa byłej właścicielce,i misiek przestał jeździć,to jest najważniejsza rzecz na którą zwróć uwagę na początku eksploatacji.
Juiceman - 12-10-2008, 22:45
Kmer napisał/a: |
kolega Juiceman ostatnio dużo czyta na temat automatów bo stal się szczęśliwym posiadaczem takowego stad ten jego wywód na ten temat |
Otóż to xD
Kmer napisał/a: | taka skrzynie która bez zmiany oleju i filtrów przejechała 195tys km,i tak dziw ze aż tyle przejeździła,to chyba rekord na forum,aż wreszcie odmówiła posłuszeństwa byłej właścicielce,i misiek przestał jeździć |
Tak to też rekord mojego Gala ; )
A żeby nie było tak do końca OT. Mam pytanie czy jest możliwość nabycia górnej osłony do gałki biegów w chromie taką jak mają tip-troniki?
O ten chrom mi chodzi co na zdjęciu :
http://autofoto.pl/photos...54/500x375.aspx
swinks_UK - 12-10-2008, 22:56
Juiceman napisał/a: |
A żeby nie było tak do końca OT. Mam pytanie czy jest możliwość nabycia górnej osłony do gałki biegów w chromie taką jak mają tip-troniki?
O ten chrom mi chodzi co na zdjęciu :
http://autofoto.pl/photos...54/500x375.aspx |
Nie wszystkie tak mają...
joshua - 12-10-2008, 23:42
Pozwole sobie wcisnac swoje 5 groszy
Wielu uzytkownikow automatow nie wie o bardzo waznej rzeczy, w sumie powinno sie to stosowac w autach takze ze skrzynia manualna
po zaparkowaniu auta, wylaczeniu silnika, zanim przelaczymy na P, parking, nalezy zaciagnac hamulec reczny, i dopiero po tym przesunac dzwignie na P
zabieg ten odciaza tarczki w skrzyni biegow ktore dostaja w dup. jezeli parkujemy bez hamulca recznego
os12 - 13-10-2008, 08:08
Mam pytanie do bardzie wtajemniczonych do czego służy przycisk HOLD i jak go używać
czy jest to odpowiednik funkcji SPORT w innych samochodach???
Juiceman - 13-10-2008, 08:23
Funkcja/Przycisk HOLD - służy do redukcji biegu na niższy
W ogóle polecam serwis :
http://www.automat.pl/ - ciekawe artykuły ;]
Anonymous - 13-10-2008, 08:43
Juiceman napisał/a: | Funkcja/Przycisk HOLD - służy do redukcji biegu na niższy
W ogóle polecam serwis :
http://www.automat.pl/ - ciekawe artykuły ;] |
W Galu to jest "Hill Hold Control" czyli pomaga ruszać z pochylej powierzchni albo na śliskiej. Na forum już było o tym wielokrotnie
os12 - 13-10-2008, 13:20
oj chyba z kolegą Juiceman sie nie zgodzę
do redukcji biegu to chyba jest klick-down
co do odp kolegi Trawkinsa :
"W Galu to jest "Hill Hold Control" czyli pomaga ruszać z pochylej powierzchni albo na śliskiej"
czyli opóznia zmianę biegu na wyższy dopiero przy wyższych obrotach, czyli podobnie jak funkcja winter/snow przy ruszaniu czy jak sport na każdym biegu w innych skrzyniach ,
więc mam pytanie jak i kiedy można włączać tą funkcję HOLD,czy na każdym położeniu skrzyni biegów t/j D/2/3?
na podanej stronie http://www.automat.pl/ i jej forum nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie
|
|
|