To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Chcę kupić Galanta! - [EAx 97-04] Chcę kupić Gala proszę o pomoc.

Nazar80 - 13-10-2008, 10:48
Temat postu: [EAx 97-04] Chcę kupić Gala proszę o pomoc.
Witam Wszystkich,
W związku z tym, że po 5 latach ewaluacji i zastanawiania się podjąłem decyzję o zakupie Gala - proszę Wszystkich fanów o porady. Spędziłam na forum 3 dni i tak naprawdę nie znalazłem tego co szukałem. Interesuje mnie Gal po 2000 TD i wszystkie informacje na jego temat. Podczas przeglądania forum wyczytałem wiele negatywnych opinii o dieslu, aczkolwiek znalazłem też pozytywne od kolegi z Islandii. Jestem zdecydowany na TD proszę wszystkich o pomoc:
Co to dokładnie za silnik TD czy TDi jakiej produkcji?
Obecnie posiadam nissana Primere 2001 TD czy można jakoś porównywać te samochody (spalaniem jestem zachwycony ale osiągi mizerne)?
Na co muszę zwrócić uwagę: gdzie rdzewieją blachy jako pierwsze, jakie standardowe usterki w zawieszeniu, co z światłami H3 czy H7 a może Xenony jest to możliwe po 2001?
Jeszcze ważna rzecz czy to możliwe, że po 2000 roku nie było licznika High Contrast? Z forum wiem, że można to wymienić ale to dodatkowy koszt i czy w dieslu można wymienić?
Oto samochody jakie mnie interesują:

http://otomoto.pl/mitsubi...m-C6601536.html
l
ub

http://otomoto.pl/mitsubi...l-C3778666.html

Owczar - 13-10-2008, 11:39

Zerknij do tego tematu: Klik
Napisałem tam swoją opinię odnośnie tego auta.

Odnośnie reszty pytań. Nie wiem jak to wygląda w porównaniu do Primery. Na pewno nie można porównywać tego diesla do 1.9TDi Volkswagena. Silnik dość prostej konstrukcji. Osiągi powiedziałbym takie sobie, ale jak na 90KM jest nieźle.
To możliwe, że nie było licznika High Contrast. Z tego co zauważyłem Mitsubishi nie robiło takich zegarów do diesla, a szkoda. Może ze względu na mały podaż tych aut. Osobiście mi się podobają np zegary MoManIndiglo, ale do diesla też ich nie oferują. Tylko z obrotomierzem do 8tys. Zegarów high contrast pewnie nie dostaniesz, ale może się mylę.
O blachach i usterkach zawieszenia możesz poczytać w tym dziale, bo czy benzyna czy diesel to usterki takie same.
Xenonów niestety nie montowano seryjnie do tych aut. Można to niby przerabiać i sam się zastanawiam. Ale pozostaje problem samoregulacji, spryskiwaczy i gładkich kloszy. Więcej o xenonach znajdziesz w dziale Galant EAxA/W. Toczy się właśnie dyskusja na ten temat. Niestety ni podeślę linku bo internet coś słabo mi działa w tej chwili.
Widzę, że jesteś z Warszawy. jeśli chcesz to możesz podjechać i zobaczyć mojego Diesla. Mogę Cię przewieźć, bo jak narazie nie daję nikomu prowadzić mojego Gala ;P Będziesz miał zawsze jakieś odniesienie do Primery. Mieszkam na Ochocie lub Mokotowie, zależy od dnia ;)

Nazar80 - 13-10-2008, 13:42
Temat postu: Serdeczne dzięki
Dziękuję za odpowiedź,
Szkoda, że nie mogę nic zmienić z licznikiem (mówiąc szczerze jest troszeczkę prehistoryczny). Szkoda też, że Kxenony odpadają. CHoć i tak mi się podoba ;)
Skoro masz Gala TD to z wielką chęcią skorzystam z Twojej propozycji oczywiście stawiam paliwo i piwo! za poświęcony czas.
Proszę napisz maila kiedy i gdzie możemy się umówić: mariusz1980@gmail.com

Anonymous - 28-10-2008, 22:02

Ja w tej sprawie też mam pytanko. Obecnie mam Colta CA4A 1.6 16v i gdyby nie to, że rodzina mi się powieksza to bym nei zastanawiał się nad zmianą, chociaż i tak chyba go nie sprzedam, ale coś większego się przyda. Teraz pytanie, czy kupić Gala 2.0 w dieslu czy benzynce ? zastanawiam się nad tym Dieslem, bo napewno oszczędny a z rodziną w środku nie będę nie wiadomo jak szalał, kwestia jeszcze pracy tego silnika, awaryjności, czy jeśli ktoś z Was takiego ma to czy jesteście zadowoleni ? Jakie są najczęstsze problemy z tym silnikiem ? A jeśli 2 litry benzynka, to boję się o spalanie, i też to samo co zazwyczaj pada w tym silniku ? Co Wy byście wybrali ? Z góry dzieki i pozdr.
jacek11 - 28-10-2008, 22:37

Diesle są beeeeeeeeeeeeeeeeeeee :x :x :x
Poszukaj,bo jest o tym sporo na forum.
Kupuj benzynke.

Anonymous - 29-10-2008, 18:27

beee bo co ? zamulone ? wolne ? sypią się ? da rade wyżyć z tym 2 litrowym benzyniakiem ? chla chyba sporo benzynki ?
Owczar - 29-10-2008, 19:05

Z tego co widzę najgorzej o dieslach wypowaidają się Ci co ich nie mają.. Ja nie narzekam. Co rpawda miałem ostatnio troszkę pecha bo wpadło mi coś do cylindra, ale samego auta nie ma co winić. Pisałem sporo o dieslu w dzialę chcę kupić Galanta. Zależy za ile chcesz kupić Gala. Jeśli to będzie rocznik do 99, to polecam. Jeśli młodszy to tak średnio, bo galant diesel nie przeszedł liftu :| Jakby coś możesz obejrzeć jak to wygląda. Mieszkam w Wawie.
Anonymous - 29-10-2008, 20:06

NO PEWNIE ŻE CHCE !! człowieku z nieba mi spadłeś !! odezwij sie na priva i daj namiary na siebie i jak bedziesz miał 5 minut wolne. szukam Gala tak do 15 koła, może wiecej, na pewno co by nie było to go nie zagazuje jeśli to bedzie benzynka, a jeśli dieselek, to liftem sie nie przejmuje, w sumie marzy mi sie sport edition, a były takie w dieslu ? te pomarańczowe kierunki mnie bolą ale to sie wymieni jakby co, to nie problem, może zderzak od sport editiona sie wyrwie ;) pozyjemy zobaczymy. A benzyniaki jak sobie radzą ? Te 2.5 V6 marzenie ale nie wydzierże na wache do niego. Kiedys słyszałem opinie, że to samochody niepewne, ogólnie Galanty, i czesci drogie, ale ja mam Colcika i nie narzekam, a częsci jakto czesci, ceny w miare normalne, jak z Galem to nie wiem.
Juiceman - 29-10-2008, 20:29

stasiak86 napisał/a:
A benzyniaki jak sobie radzą ? Te 2.5 V6 marzenie ale nie wydzierże na wache do niego. Kiedys słyszałem opinie, że to samochody niepewne, ogólnie Galanty, i czesci drogie, ale ja mam Colcika i nie narzekam, a częsci jakto czesci, ceny w miare normalne, jak z Galem to nie wiem.


Ja za to same pochlebne rzeczy o nich słyszę :) . co do wachy powiem Ci po roku użytkowania czy auto dużo spala :wink:

Kmer - 29-10-2008, 20:44

stasiak86,
Jezeli sadzisz ze czesci do Gala w diselnym sa tansze,to zycze sukcesow,co do zawieszenia i jego ceny,to nie ma tragedii,widzialem drozsze auta w uzytkowaniu i to europejskie,tej samej klasy co galant,takze nie popadajmy w przesadyzm,ceny sa w miare normalne,o ile nie zaopatrujemy sie w ASO.

Owczar - 30-10-2008, 00:02

Ceny czesci do gala w dieslu czy benzynie są w tych samych cenach :) Poza silnikiem praktycznie większość części jest ta sama. Jes tylko parę róznic. Stasiak86 podesłałem Ci kontakt na PW.
Anonymous - 30-10-2008, 19:37

spotkałem dzisiaj kumpla który ma Gala rocznik 98 bodajże, i 2 litry benzyna pod maska, i mówi, że poniżej 10 to w trasie ciezko zejść. Dziwne troche bo z tego co czytałem to w trasie az takiej tragedii podobno nie ma...
Juiceman - 30-10-2008, 20:10

stasiak86 napisał/a:
spotkałem dzisiaj kumpla który ma Gala rocznik 98 bodajże, i 2 litry benzyna pod maska, i mówi, że poniżej 10 to w trasie ciezko zejść. Dziwne troche bo z tego co czytałem to w trasie az takiej tragedii podobno nie ma...


W trasie 2litrowka 7,2-7,6 bez pilowania ;) ,a Akbi zlazl do 7L gazu w 2.5 ale to już musiała być mocno jazda emerycka vel "lansowa" ;]

Owczar - 30-10-2008, 20:30

Juiceman napisał/a:

W trasie 2litrowka 7,2-7,6 bez pilowania ;) ,a Akbi zlazl do 7L gazu w 2.5 ale to już musiała być mocno jazda emerycka vel "lansowa" ;]


To chyba gasił z górki :twisted:

sampler - 30-10-2008, 21:26

stasiak86 napisał/a:
spotkałem dzisiaj kumpla który ma Gala rocznik 98 bodajże, i 2 litry benzyna pod maska, i mówi, że poniżej 10 to w trasie ciezko zejść. Dziwne troche bo z tego co czytałem to w trasie az takiej tragedii podobno nie ma...


To radze mu przegladnac sondy lambda. No chyba ze lata 160 :)

2.5 l przy predkosciach do 120-130 na trasie i bez szalonych wyprzedzan spala okolo 8 l.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group