[04-13]Colt CZx - Paliwo-95;98;100? 
						
												 Anonymous - 13-10-2008, 12:56 Temat postu: Paliwo-95;98;100? Nie chcę aby ktoś potraktował to jako absurd.
 
Jakie paliwo lejecie do swoich Coltów?
 
Standardowo lałem statoil superma 98
 
Wczoraj zalałem na próbę Shell v-power racing
 
Rzekomo ma ponad 100 oktanów. Muszę przyznać, że jest odczuwalna różnica w kulturze pracy jak i osiągach auta. Tylko czy to nie jest przesada ? Czy to paliwo nie zniszczy silnika?
 
Na spalaniu zauważyłem różnicę, którą niweluje cena 4,99 za litr
												 e-gen - 13-10-2008, 13:19
  Paliwo o wyższej liczbie oktanowej jest bardziej odporne na spalanie stukowe i ma to niewiele wspólnego z osiągami czy ilością spalanego paliwa.
 
Prawdopodobnie Vpower 100 jest paliwem lepszym jakościowo ("mniej rozwodnione"?) od zwykłego paliwa stąd marginalnie lepsze osiągi - natomiast są one, po pierwsze tak minimalne że NA PEWNO nie rekompensują wyższej ceny, po drugie ewentualne mniejsze spalanie (u mnie zmierzyłem spadek spalania o ~0.1 L na 100 km) jest widoczne na trasie.
 
 
Ja zalewam gada Vpowerm 100 z uwagi na jego wyższą jakość oraz dodatki środków czyszczących - jeżdżę na LPG, Pb zużywam wyłącznie do momentu osiągnięcia przez silnik odpowiedniej temp.
												 Anonymous - 13-10-2008, 13:31
  Liczba oktanowa zostaje wyznaczona doświadczalnie. Na jednym silniku jest testowane paliwo w porównaniu do specjalnego - wzorcowego. Więc nie jest to tylko charakterystyka spalania stukowego ale też osiągi silnika( jedno wynika z drugiego - mogą występować niezauważalne mikro detonacje obniżające moc). Różnią się też temp. spalania tych paliw. Dlatego zapytałem czy to nie obniży trwałości motoru ( bo być może  98 to max.).
												 e-gen - 13-10-2008, 13:40
  jeżeli przyspieszysz moment pojawienia się iskry to rzeczywiście możesz skorzystać z dobrodziejstw większej odporności paliwa na "mikrodetonacje" i cieszyć się ciut lepszym przyspieszeniem/spalaniem
												 Anonymous - 13-10-2008, 13:53
  czy te silniki nie mają tego w sobie? tzn. jakiegoś elektronicznego wariatora
												 Misiek :) - 13-10-2008, 17:03
  moi rodzice leją 98 z BP do silnika 1,1 jeździ ok,
 
Ja na moim 1,6 4g92 nie wyczyłem dużej różnicy między 98 a 100 oktanów, czasem 98 z BP, i 98 ze stacji bez naklejki, czy Bliska ma podobną w odczuwaniu różnice co 98 a 100 oktanów (tzn bezmarkowe mają miej niż 98)
												 Anonymous - 14-10-2008, 18:50
  Tankuję na Statoil eurosuper 95 i jest OK.
 
Ostatnio skusiłem się na wlanie na Shellu 95 V-power i wg mnie auto pracowało głośniej, jakby bardziej metalicznie. Żadnego mniejszego spalania, ani poprawienia osiągów nie zauważyłem.
												 Anonymous - 14-10-2008, 19:00
  w  kilku czasopismach motoryzacyjnych robili testy czy lanie różnych uszlachetnionych paliw do takich autek jak Colt ma   sens i wyszło że tak średnio
												 Anonymous - 14-10-2008, 20:50
 
  	  | piciu_p napisał/a: | 	 		  Tankuję na Statoil eurosuper 95 i jest OK.
 
Ostatnio skusiłem się na wlanie na Shellu 95 V-power i wg mnie auto pracowało głośniej, jakby bardziej metalicznie. Żadnego mniejszego spalania, ani poprawienia osiągów nie zauważyłem. | 	  
 
 
Jaka miała być poprawa w paliwach o tej samej liczbie oktanowej?
												 Anonymous - 14-10-2008, 21:02
  A ja znowu czytałem, że paliwa o większej liczbie oktanowej są mniej kaloryczne niż etylina 95    - w najgorszym wypadku może więc dojść do zwiększonego zużycia spalania w Colcie przy stosowaniu tych paliw. Odczuwalnie większą kulturę pracy i zmniejszenia spalania można uzyskać poprzez zmianę wyprzedzenia zapłonu, a to jest tylko domena silników przystosowanych do benzyny wysokooktanowej (np. FSI Volkswagena). Colt niestety przystosowany nie jest.
 
 
Pozdrawiam
												 Anonymous - 15-10-2008, 06:25
 
  	  | jaceksu25 napisał/a: | 	 		  | Jaka miała być poprawa w paliwach o tej samej liczbie oktanowej? | 	  
 
 
A choćby taka jaką podaje producent:
 
" Co wyróżnia Shell V-Power?
 
- Posiada unikalną formulację, stworzoną by skrócić czas reakcji samochodu i zapewnić przyspieszenie, wtedy gdy go potrzebujesz.
 
- W Shell V-Power zastosowano technologię FMT (Friction Modification Technology). Ta sama technologia została użyta w 2006 r. w samochodach wyścigowych Ferrari. Została stworzona, aby obniżyć tarcie dzięki pokrywaniu powierzchni najważniejszych części silnika w specjalną powłoką pozwalając w ten sposób uwolnić cenną energię. Różnicę daje się odczuć już przy pierwszym tankowaniu.
 
- Zapobiega powstawaniu osadów na zaworach i w układzie wtryskowym, a w przypadku istniejących zanieczyszczeń – usuwa je, aby zwiększyć efektywność silnika i skrócic czas reakcji. Shell V-Power pomaga dłużej utrzymać nowy silnik w dokonałej kondycji, a także może przywrócić młodość weteranom szos. "
												 krysstek - 17-10-2008, 15:49
  W Pl tankuję supremę 95 lub vervę 98 i ta druga jest o wiele lepsza- można sprawdzić na moim profilu w "porabie" i :"spritmonitor". A jeszcze zupełnie inna jakość, to paliwa OMV np. w A lub nawet MOL na Węgrzech.
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |