[04-13]Colt CZx - Paliwo-95;98;100?
Anonymous - 13-10-2008, 13:56 Temat postu: Paliwo-95;98;100? Nie chcę aby ktoś potraktował to jako absurd.
Jakie paliwo lejecie do swoich Coltów?
Standardowo lałem statoil superma 98
Wczoraj zalałem na próbę Shell v-power racing
Rzekomo ma ponad 100 oktanów. Muszę przyznać, że jest odczuwalna różnica w kulturze pracy jak i osiągach auta. Tylko czy to nie jest przesada ? Czy to paliwo nie zniszczy silnika?
Na spalaniu zauważyłem różnicę, którą niweluje cena 4,99 za litr
e-gen - 13-10-2008, 14:19
Paliwo o wyższej liczbie oktanowej jest bardziej odporne na spalanie stukowe i ma to niewiele wspólnego z osiągami czy ilością spalanego paliwa.
Prawdopodobnie Vpower 100 jest paliwem lepszym jakościowo ("mniej rozwodnione"?) od zwykłego paliwa stąd marginalnie lepsze osiągi - natomiast są one, po pierwsze tak minimalne że NA PEWNO nie rekompensują wyższej ceny, po drugie ewentualne mniejsze spalanie (u mnie zmierzyłem spadek spalania o ~0.1 L na 100 km) jest widoczne na trasie.
Ja zalewam gada Vpowerm 100 z uwagi na jego wyższą jakość oraz dodatki środków czyszczących - jeżdżę na LPG, Pb zużywam wyłącznie do momentu osiągnięcia przez silnik odpowiedniej temp.
Anonymous - 13-10-2008, 14:31
Liczba oktanowa zostaje wyznaczona doświadczalnie. Na jednym silniku jest testowane paliwo w porównaniu do specjalnego - wzorcowego. Więc nie jest to tylko charakterystyka spalania stukowego ale też osiągi silnika( jedno wynika z drugiego - mogą występować niezauważalne mikro detonacje obniżające moc). Różnią się też temp. spalania tych paliw. Dlatego zapytałem czy to nie obniży trwałości motoru ( bo być może 98 to max.).
e-gen - 13-10-2008, 14:40
jeżeli przyspieszysz moment pojawienia się iskry to rzeczywiście możesz skorzystać z dobrodziejstw większej odporności paliwa na "mikrodetonacje" i cieszyć się ciut lepszym przyspieszeniem/spalaniem
Anonymous - 13-10-2008, 14:53
czy te silniki nie mają tego w sobie? tzn. jakiegoś elektronicznego wariatora
Misiek :) - 13-10-2008, 18:03
moi rodzice leją 98 z BP do silnika 1,1 jeździ ok,
Ja na moim 1,6 4g92 nie wyczyłem dużej różnicy między 98 a 100 oktanów, czasem 98 z BP, i 98 ze stacji bez naklejki, czy Bliska ma podobną w odczuwaniu różnice co 98 a 100 oktanów (tzn bezmarkowe mają miej niż 98)
Anonymous - 14-10-2008, 19:50
Tankuję na Statoil eurosuper 95 i jest OK.
Ostatnio skusiłem się na wlanie na Shellu 95 V-power i wg mnie auto pracowało głośniej, jakby bardziej metalicznie. Żadnego mniejszego spalania, ani poprawienia osiągów nie zauważyłem.
Anonymous - 14-10-2008, 20:00
w kilku czasopismach motoryzacyjnych robili testy czy lanie różnych uszlachetnionych paliw do takich autek jak Colt ma sens i wyszło że tak średnio
Anonymous - 14-10-2008, 21:50
piciu_p napisał/a: | Tankuję na Statoil eurosuper 95 i jest OK.
Ostatnio skusiłem się na wlanie na Shellu 95 V-power i wg mnie auto pracowało głośniej, jakby bardziej metalicznie. Żadnego mniejszego spalania, ani poprawienia osiągów nie zauważyłem. |
Jaka miała być poprawa w paliwach o tej samej liczbie oktanowej?
Anonymous - 14-10-2008, 22:02
A ja znowu czytałem, że paliwa o większej liczbie oktanowej są mniej kaloryczne niż etylina 95 - w najgorszym wypadku może więc dojść do zwiększonego zużycia spalania w Colcie przy stosowaniu tych paliw. Odczuwalnie większą kulturę pracy i zmniejszenia spalania można uzyskać poprzez zmianę wyprzedzenia zapłonu, a to jest tylko domena silników przystosowanych do benzyny wysokooktanowej (np. FSI Volkswagena). Colt niestety przystosowany nie jest.
Pozdrawiam
Anonymous - 15-10-2008, 07:25
jaceksu25 napisał/a: | Jaka miała być poprawa w paliwach o tej samej liczbie oktanowej? |
A choćby taka jaką podaje producent:
" Co wyróżnia Shell V-Power?
- Posiada unikalną formulację, stworzoną by skrócić czas reakcji samochodu i zapewnić przyspieszenie, wtedy gdy go potrzebujesz.
- W Shell V-Power zastosowano technologię FMT (Friction Modification Technology). Ta sama technologia została użyta w 2006 r. w samochodach wyścigowych Ferrari. Została stworzona, aby obniżyć tarcie dzięki pokrywaniu powierzchni najważniejszych części silnika w specjalną powłoką pozwalając w ten sposób uwolnić cenną energię. Różnicę daje się odczuć już przy pierwszym tankowaniu.
- Zapobiega powstawaniu osadów na zaworach i w układzie wtryskowym, a w przypadku istniejących zanieczyszczeń – usuwa je, aby zwiększyć efektywność silnika i skrócic czas reakcji. Shell V-Power pomaga dłużej utrzymać nowy silnik w dokonałej kondycji, a także może przywrócić młodość weteranom szos. "
krysstek - 17-10-2008, 16:49
W Pl tankuję supremę 95 lub vervę 98 i ta druga jest o wiele lepsza- można sprawdzić na moim profilu w "porabie" i :"spritmonitor". A jeszcze zupełnie inna jakość, to paliwa OMV np. w A lub nawet MOL na Węgrzech.
|
|
|