Space Star Ogólne - Trwałość 1.9 DiD
lucash - 16-10-2008, 09:36 Temat postu: Trwałość 1.9 DiD Witam
Przymierzam się do kupna samochodu z silnikiem 1.9 DiD. Czytałem już wasze wypowiedzi GDI vs. DiD ale zastanawiam się nad trwałością tych silników.Ile można nimi przejechać zakładając dbanie o dobry stan.
cns80 - 16-10-2008, 13:11
Jak dbasz o diesla i od czasu do czasu przewietrzysz go w trasie to spokojnie jakieś 300-350 tyś. nim przejeździsz niezależnie od marki. Jak jeździsz głównie w trasy to i 500 tyś nakręcisz bez bólu. Oczywiście na 500 tyś przewiduję ze 3-4 zmiany sprzęgła i koła dwumasowoego oraz pewnie z jedną wymianę turbiny. Pompa jeśli jest zalewane dobre paliwo powinna przetrzymać 300-500 tyś.
Wszystko przy założeniu że będziesz o niego należycie dbał łącznie z rozgrzewaniem i studzeniem turbiny, regularnymi wymianami oleju i wszystkich filtrów oraz odpowiednim obchodzeniem się z zespołem napędowym. Obawiam się tylko że nie zdążysz tyle nakręcić, bo kupisz inny samochód Generalnie ten diesel nie różni się niczym od pozostałych HDi pierwszej generacji (nie mylić z trzecią i czwartą, bo to zupełnie co innego) i wytrzyma tyle samo co pozostałe, a mała masa pojazdu powoduje że będzie się wolniej zużywał. To że to konstrukcja Renault też nie wpływa znacząco na żywotność, bo Renault ma zwykle problemy z elektroniką, a nie z silnikiem.
Jednym słowem ten silnik to nic nadzwyczajnego w porównaniu z konkurencją
lucash - 16-10-2008, 14:33
Mam właśnie ofertę sprzedaży z 2003 roku i najeżdżone jest 171000 km. Wydaje się dużo ale jeżeli jest w dobrym stanie to warto się zainteresować chyba.Czy to że jest to jednostka Renault to znaczy że elektronika MSS pada?
cns80 - 16-10-2008, 14:47
lucash napisał/a: | Czy to że jest to jednostka Renault to znaczy że elektronika MSS pada? | Jednostka jest Renault, ale sieć OBD chyba nie. Zresztą nie widę na forum awarii elektroniki w MSS, a już zwłaszcza w DiD gdzie jest jej tyle co kot napłakał
lucash - 16-10-2008, 15:10
ok dzięki wielkie za te informacje.W weekend będę coś oglądać ale przyznam się że wolałbym 115PS niż 102 choć przy moim trybie jazdy (spokojnym a nie kapeluszowym) pewnie by i to wystarczyło.
Anonymous - 16-10-2008, 20:02
lucash, sprawdź czy nie ma wycieków oleju. Prawie zawsze są, mniejsze lub większe. Jeśli cieknie z okolic skrzyni biegów to kiepsko bo ciężko się tam dostać.
Anonymous - 25-10-2008, 19:44
DiD to diesel jak każdy inny - zarównio jeżeli chodzi o trwałość jak i bezawaryjność - niczym się nie wyróżnia ale i niczym nie odstaje od średniej.
Miałem okazję porównać wersje 115 KM i 102 KM i szczerze mówiąc różnic nie stwierdziłem
Rafal_Szczecin - 25-10-2008, 23:04
moj DiD'ziol ma juz 202 000 km (chyba najwiecej w klubie ) jezdzi nadal i nie zapowiada sie ze bedzie inaczej
jarek - 09-11-2008, 22:45
Znalazłem kiedyś ogłoszenie o wystawionym MSS DI-D 2003 z przebiegiem 320 tysiecy mil czyli ponad 500 tys km .Auto było expolicyjne.Cena była ciekawa 1900 funtów .Chciałem się dowiedzieć cos o silniku ale przez telefon nie chcieli nic mówić,kazali przyjechać to udostępnią całą dokumentację.Dla mnie trochę za daleko bo ok 450 mil i dałem sobie spokój.Mss był jak najbardziej na chodzie z MOT.Ktoś już go łykną.Ciekawe co było w nim robione. Powiedzcie sami ,PRZEBIEG-* I M P O N U J Ą C Y*
cns80 - 10-11-2008, 07:56
Jeśli to po Policji to napewno był regularnie serwisowany. Czasem warto takie auto kupić.
jarek - 10-11-2008, 21:28
Co więcej auto(póżniej mi się przypomniało)nie miało z tyłu klamek i korbek do szyb.Tylko tyle odpowiedziano na moje pytanie czy jeżeli kupie to będę mógł odjechać nim razem z dziećmi.Wydaje mi się ,że był wykorzystywany do przewozu aresztowanych i to na dużych odległościach.Napewno był serwisowany bo była bardzo bogata książka serwisowa(serwisy średnio co 9 do 10 tys mil).Trochę szkoda
|
|
|