FAQ & How to? - How to wymienic płyn chłodniczy???
YourMama - 17-10-2008, 14:30 Temat postu: How to wymienic płyn chłodniczy??? Potrzebuje krotkiej i łopatologicznej instrukcji wymiany płynu chłodniczego w galancie 2.5V6. Jak prawidłowo spu¶cić stary płyn (tak zeby nic nie zostało) i jak zalac nowy (zeby nie zapowietrzyc). Czy trzeba cos kombinowac z odkrecaniem termostatu zeby wylecialo wszystko z bloku silnika??
Anonymous - 17-10-2008, 16:22
nie wymienialem plynu w Galu ale ogolna zasada jest taka...
rozszczelniasz weze w najnizszym punkcie (najlepiej przy dolnym laczeniu z chlodnica) podkladasz pojemnik na stary "plyn" , mozesz tez zdjac korek ze zbiorniczka wyrownawczego(choc tu nie jest uklad cisnieniowy jak we Vw ) i bedzie schodzic ale wolniej bo wezyk wyprowadzony ze zbiorniczka ma mala srednice , jak juz zejdzie to mozna jeszcze dmuchnac powietrzem w zbiorniczek (zakrywajac szczelnie wejscie do niego) to spowoduje wypchniecie ewentualnych resztek plynu. skrecasz to co rozlaczyles i uzupelniasz plyn przez zbiorniczek ...zapowietrzy sie chyba za kazdym razem niestety ! odpowietrzyc mozna w taki spos. (nie wiem czy zadziala z Mitsu ale powinien) wjezdzasz przednimi kolami na jakas spora gorke (z 15 - 20 cm ) a tylne kola zostaja nizej . wlaczasz nawiewy na max obroty i temperature ! powinno przepchnac- poczujesz cieplo z nawiewu. dolewasz plynu(tylko uwazaj na roznice temperatur - dolewaj powoli wieksze ilosci plynu po zagrzaniu silnika zeby nie pekl blok lub glowica (to ekstrema ale lepiej dmuchac na zimne) ) wystarczy do poziomu minimum bo w misku poziom(zimny-goracy) sie zmienia i pozniej niepotrzebnie wypluwa nadmiar.zrobic rundke z wlaczonymi nawiewami jesli grzeje to jest SI sprawdzic jeszcze raz poziom plynu i po robocie
YourMama - 17-10-2008, 18:24
Aha czyli podobnie jak z reszta samochodow;) wielkie dzieki za info, taie male pytanie jszecz: czy moge zalewac plyn bezposrednio do chlodnicy?? i wyczytalem gdziesz ze w V-kach jest motyw z tym termostatem, ze podobno blokuje wode w bloku silnika i nie da sie sciagnac do konca bez wykrecenia
Anonymous - 17-10-2008, 18:45
tego nie wiem bo nie wymienialem jeszcze w Mitsu a w dodatku we Vce
mnie sie wydaje ze jak na dole bedzie odplyw a do zbiorniczka wdmuchniesz powietrze tak zeby nie ucieklo gora to wypchnie wszytsko dolem z kazdego zakamarka
Krzyzak - 17-10-2008, 18:50
masz jeszcze 2 sruby ponizej glowic (po zewnetrznych stronach) do spuszczenia plynu z bloku silnika
jest tego dobre 2 litry, wiec warto ich poszukac - takie na stozkowe sruby na klucz 14 mm
tosztotomasz - 14-04-2009, 10:39
Od¶wieżę temat. Czytaj±c manuala przed wymian± trafiłem na co¶ takiego:
1. Czy dobrze rozumuję, że jest to jaki¶ odpowietrznik?
2. Tylko gdzie to jest w komorze?
3. Ten "Seal washer" to jaka¶ uszczelka?
4. Trzeba j± wymienić?
|
|
|