To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

L200 Techniczne do 2005r. - Jazda do tyłu 4x4

Anonymous - 18-10-2008, 16:35
Temat postu: Jazda do tyłu 4x4
Ktoś mi to może wyjaśni:
Kiedy śmigam do tyłu z 2H jest ok ale przy włączonym 4H po krótkim odcinku czuć wyraźny opóri w pewnym momencie czućjakby się dojechało do krawężnika :( . Przy skręconych kołach ta odległość się skraca :( i na betonie i na piachu (twardym) Odległości są takie, ze mam kłopot z zawracaniem :( NIe wiem czy to normalne, czy tak musi być bo boje się dać ognia coby czegoś nie spier..... :( Tęż tak macie? Ja mam Miśka l200 z 2003 r. z przekłądnią extra, easy, super select :?
Sprawdźcie i pomóżcie :( bo nie wiem co mam zrobić

Anonymous - 18-10-2008, 18:29

myślę że masz przekładnie ES(easy select) i cofając sprzęgiełka automatyczne w przednich piastach odłączają napęd od kół
Anonymous - 18-10-2008, 18:29
Temat postu: Re: Jazda do tyłu 4x4
TFX napisał/a:
bo nie wiem co mam zrobić

Po prostu: nie jeździć z włączonym 4H po nawierzchniach o zwięzłej nawierzchni: beton, asalt.
Napęd 4H można używać tylko na nawierzchniach takich jak sypki piach, błoto, śnieg.

Anonymous - 18-10-2008, 18:32

to czy w ES są sprzęgiełka czy ich tam nie ma
Anonymous - 18-10-2008, 18:35

bartek2800 napisał/a:
to czy w ES są sprzęgiełka czy ich tam nie ma

Jeżeli są to nie automatyczne. Bo nie byłoby
TFX napisał/a:
czuć wyraźny opóri w pewnym momencie czućjakby się dojechało do krawężnika
.
Gene - 18-10-2008, 19:43

TFX, masz skrzynie rozdzielcza Easy Select. http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=17970
4H jezdzimy tylko po nawierzchniach o mniejszej przyczepnosci! Tak jak kolega Elili wspomnial.
bartek2800 napisał/a:
myślę że masz przekładnie ES(easy select) i cofając sprzęgiełka automatyczne w przednich piastach odłączają napęd od kół

Bartku elka z 2003 roku nie ma juz takich rozwiazan. Mozna wstawic (chyba) manualne ale nie jest to konieczne.
Tak jak napisalem jesli jezdzisz w terenie i do przodu nic sie nie dzieje jak zapniesz przod a objawy wystepuja tylko cofajac auto to nie jest prawidlowy objaw. Moim zdaniem jesli jezdziles sporo 4H po czarnym moglo dojsc do uszkodzenia przedniego mechanizmu roznicowego. Byc moze przedni dyfer jest tak trafiony, do przodu jeszcze dziala. Ale do tylu juz sa klopoty.

Anonymous - 25-10-2008, 15:43

Obadałem wszystko dokładnie

I na twardej piaszczystej drodze i na czarnym i na parkingu z ubitym żwirem :)

I tak to wygląda - Jadąc prosto i nie skręcając albo tylko lekko czy przód czy tył to jest gitara, ale na żądnej z tych nawierzchni nie dam rady zawrócić :( Czy do przodu czy do tyłu jak skręce koła na maks to metr i wszystko. A krzynie mam taką co mogę w biegu do 100 km /h śmigać między napędami tylko przy 4h troszkę drży ale wyczytałem że to normalka.
Czy problem tego zawracania nie tkwi w tym że w miśku do 2006 roku nie było międzyosiowego mechanizmu różnicowego? (swoją drogą w nowym pewnie też nie ma)

Hubeeert - 25-10-2008, 15:50

TFX napisał/a:
Czy problem tego zawracania nie tkwi w tym że w miśku do 2006 roku nie było międzyosiowego mechanizmu różnicowego? (swoją drogą w nowym pewnie też nie ma)
Dokładnie.
W nowym jest.

miczon - 25-10-2008, 19:36

TFX, masz tutaj na forum USER MANUAL DO Twojej eleczki, gdzie jest opisane w jakich warunkach można używać 4x4 i co grozi, jezeli się przesadzi: http://78.46.100.138/viewtopic.php?t=18121

A jeżeli chodzi o Twój problem, to wg mnie zdecydowanie jest coś nie tak. Wydaje mi się, że różnicówki z tyłu i przodu do sprawdzenia, ewentualnie przeguby. Jeździłem takim misiem, jak Twój przez dwa lata, dość mocno go ekspolatując w różnych warunkach i takiej sytuacji nie było. Musiałeś Ty (lub poprzedni właściciel) zbyt dużo jeździć 4x4 na czarnym. Dlatego coś się piepszy....

[ Dodano: 25-10-2008, 19:39 ]
Hubeeert napisał/a:
W nowym jest.

Prawie ;) wersja IVITE posiada easySelect, czyli tą samą skrzynię, co w poprzedniej wersji. Wszystkie kolejne, czyli INTENSE, INTENSE+ oraz INSTYLE posiadają skrzynie SUPERSELECT z centralnym mechanizmem różnicowym.

Anonymous - 25-10-2008, 20:30

A czy na tym forum jest ktoś z taką elką jak mje żeby zobaczył u siebie jak to jest?


W instrukcji chyba wyczytałem, że ten typ tk ma i to norma :) a powiedzcie mie jeszcze jaka skrzynia była w modelach 97-02?

miczon - 25-10-2008, 22:50

TFX napisał/a:
A czy na tym forum jest ktoś z taką elką jak mje żeby zobaczył u siebie jak to jest?


W instrukcji chyba wyczytałem, że ten typ tk ma i to norma :) a powiedzcie mie jeszcze jaka skrzynia była w modelach 97-02?


Tak jak napisałem, do sierpnia jeździłem modelem '03 i wszystko jeździło bez zastrzeżeń. Autko śmigało bez elegancko 2x2 po czarnym i 4x4 na miękkim, bez względu czy do przodu, czy do tyłu... Wg mnie problem u Ciebie tkwi w przeciążeniu mostów podczas jazdy 4x4 na twardym podłożu i to należy sprawdzić.

Jeżeli chodzi o rodzaje skrzyń w modelach 97-02, to były dwie: te z ręcznym rązłączaniem napędu (sprzęgiełka) - wesja FARMER, oraz już z EasySelect (jak w PajeroSport z tego okresu) w wersji MAGNUM. Po 2001 roku wszystkie wersje miały już ES.

Anonymous - 26-10-2008, 00:47
Temat postu: Jazda do tyłu 4x4
Witam
choć zaglądam tutaj raczej rzadko, to temat wpadł mi w oko.
Ja mam elkę z 1997r. z easyselectem,
U mnie jest podobnie.
Natomiast problem tkwi w braku centralnego mechanizmu różnicowego, a oponki pewnie masz zdrowe , i stąd te problemy. Jeśli autko jest w dobrym stanie i ma jeszcze mało luzów , zo droga do czasu odczucia wyrażnego (napinania się ,) jest krótsza niż w samochodach już trochę wyeksplatowanych.
Zastanawiałem się (jeśli nie dochodzi do poślizgu kół, tylko do całkowitej blokady, ) czy nie powiązać by tego z ABS.
W moim autku , ABS podczas jazdy 4x4 działa jak (coś w rodzaju blokady mostu) sam byłem zdziwiony. ale sprawdzałem z kolegą kilka razy.
Podczas jazdy (LO 4x4) gdy zaczynam się zakopywać system ABS zaczyna hamować koło które jest (luźne) czyli obraca się jeśli inne stoją. Sprytne...

Robiliśmy testy ,stawiając auto powieszone na brzuchu, z jednym kołem w powietrzu. Jak wszysko działa , to po chwili, auto zaczyna kopać wszyskimi kołami. a jak wyciągnę zasilanie z ABS to kopie się tylko dwoma (jednym przednim i jednym tylnim.)

zrób kilka prób , dokładnie opisz ,co i jak, (czy wszyskie koła, czy dwa zaczynają ciągnąć ?

pozdrawiam
Bartek.

Anonymous - 26-10-2008, 16:54

To w "starym L-200" koła niezależnie od trybu(2H,4H,4L) cały czas mielą wałem i mostem???
Anonymous - 27-10-2008, 18:43

GazMajster-G1 napisał/a:
ABS podczas jazdy 4x4 działa jak (coś w rodzaju blokady mostu) sam byłem zdziwiony


Nie uwierze jak nie zobacze, ABS to chyba działą trochę w innych warunkach :?:

GazMajster-G1 napisał/a:
problem tkwi w braku centralnego mechanizmu różnicowego


Znajomy mechanior z serwisu Mitsu w Wawie powiedzia, że to dziwne ale sprawdzał kilka sztuk i wszędzie było tak samo, powiedzia, ze w Pajero tego nie zaobserwował a przeniesienie napędu jest zrobione chyba podobnie (Nie grzebał przy Pajero bo te się nie psują :wink: )

GazMajster-G1 napisał/a:
a jak wyciągnę zasilanie z ABS


A które i gdzie? Wiesz jak wygląda magiczny kabelek od ABS w kabinie na który można założyć pstryczek elektryczek do on/off?

Gene - 28-10-2008, 10:29

Cytat:
To w "starym L-200" koła niezależnie od trybu(2H,4H,4L) cały czas mielą wałem i mostem???

Nie, nie... zaraz zajmijmy sie tylko ustawieniem 2H bo przy 4H czy 4L jest to naturalne, ze przy sztywnym dolaczaniu przodu wszystko razem jak to ujales sie mieli.
W przełożeniu 2H przednie półośki kręcą się razem z piastą, miestety. Odciecie napędu nastepuje przez rozłączenie prawej półosi i jednocześnie włączenie mechanizmu różnicowego na lewą półoś . Napęd na wał załącza reduktor dając sygnał do siłownika podciśnieniowego przy przednim moście , który nasuwa półoś i załącza napęd.



TFX, jesli chcesz mozemy sie ustawic gdzies w Warszawie. Przejedziesz sie Pajero i zobaczysz jak to naprawde powinno dzialac. Miczon dobrze prawi. Efekt spowodowany dopieciem przodu nie powinien powodowac takich oporow. Powtorze to o czym wczesniej pisalem i nie tylko ja. Cos musial ulec uszkodzeniu. Ja stawiam na element przedniej osi. Przy napedzie na sam tyl wszystko jest ok. W teoria z ABS'em jest duzo prawdy ale ja nie jestem przekonany, ze to wada tego systemu powoduje opory.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group