To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I Ogólne - Napęd w praktyce

bob - 18-10-2008, 19:34
Temat postu: Napęd w praktyce
Witam
Jestem dość krótko właścicielem Outka dlatego mam pytanie do starych wyjadaczy
2wd,4wd,lock
w jakich warunkach kożystać z odpowiedniego trybu i czy są jakieś zastrzeżenia co do stosowania danego przeniesienia napędu? instrukcja traktuje temat po łebkach a praktyka to jest niewyczerpalne źródło wiedzy :)

KowaliK - 25-10-2008, 13:13

2WD - na suchą nawierzchnię
4WD - na mokrą/śliską nawierzchnię
Lock - do jazdy w trudniejszym terenie, gdzie potrzebujesz podziału mocy 50/50

Jeśli się pomyliłem niech starsi Panowie mnie poprawią. :oops:

Antyey - 25-10-2008, 17:20

KowaliK napisał/a:
2WD - na suchą nawierzchnię
4WD - na mokrą/śliską nawierzchnię
Lock - do jazdy w trudniejszym terenie, gdzie potrzebujesz podziału mocy 50/50

Jeśli się pomyliłem niech starsi Panowie mnie poprawią. :oops:

Tyle tylko, że w trybie 'Lock' nie masz stale 50/50. Zasdniczo w Outku działa to tak, że zarówno w trybie 4WD jak i Lock masz stale moment rodzielany na obie osie. Tyle tylko, że w pierwszym przypadku jest to 15%-40% na tylną oś, w zależności od 'decyzji' komputera pokładowego. Zaś w trybie Lock jest to około 2xwięcej niż w odpowiedniej sytuacji, w trybie 4WD, ale maksymalnie 60% na tylnią oś (przy gwałtownym przyśpieszaniu).

Tutaj masz trochę dokładniejsze dane:
http://www.worldcarfans.c...ander-in-detail

Hiszpan - 26-10-2008, 19:23

Cytat:
Generalnie ja używam:
2wd - na suchym czarnym (przy ekonomicznej jeździe)
4wd - na mokrym czarnym, na bocznych, szutrowych drogach oraz przy dynamicznej jeździe (spróbuj spod świateł ostro ruszyć na 2wd a spod następnych na 4wd ;) )
lock - sporadycznie, zima, lód na bocznej drodze ewentualnie trudna sytuacja wymagająca blokady (ostatnio zapadła się płyta betonowa po kołem, koło wpadło dość głęboko, a dzięki temu, że 3 pozostałe miały dobrą przyczepność samochód wyjechał bez problemu)

Hehe - napisałem ten post parę dni temu, ale w momencie próby wysłania okazało się, że padł serwer ;)

rezon - 27-10-2008, 14:25

Po kilkumiesięcznym testowaniu włączyłem na stałe 4WD. PRzyczyna - przy gwałtownym przyspieszaniu w skręcie (skrzyżowanie, wyprzedzanie na małej prędkości) Outek jest w trybie 2WD mało stabilny - zwłaszcza jak ma niezbyt równą drogę - koleiny, dziury, itp. Włączenie 4WD praktycznie likwiduje te dolegliwości. Różnica w zużyciu paliwa u mnie niezauważalna.
Anonymous - 27-10-2008, 15:54

4wd cały czas, podobne odczucia jak Rezon, stabilność ponad wszystko
mihoo - 05-11-2008, 15:08

może to tylko wrażenie, ale wydaje mi się, że w 4wd lock ma gorsze przyspieszenie,
podzielacie ?

Hiszpan - 05-11-2008, 16:11

A kto sprawdza przyśpieszenie na 4WD lock :?:
Ja go używam bardzo rzadko, tylko w trudnym terenie (jak na Outka ;) ), przejazd przez bród, itp.

mihoo - 07-11-2008, 14:13

niepotrzebnie napisałem 'lock'
generalnie w 4WD czy auto czy lock - przyspiesza gorzej
takie odnoszę wrażenie

Hiszpan - 07-11-2008, 23:03

Podejrzewam, że to tylko wrażenie ;)
Anonymous - 08-11-2008, 14:32

Ja w Pajero II SS na pozycji 4H też mam takie odczucie, na 2H trochę lepiej się zbiera, gdyż dużo mocy traci sprzęgło wiskotyczne.

Chociaż jak jest w Outlanderze nie wiem...

tomekrvf - 08-11-2008, 22:24

bartek2800 napisał/a:
gdyż dużo mocy traci sprzęgło wiskotyczne.

Niby jak to się dzieje?

Hubeeert - 08-11-2008, 22:43

tomekrvf napisał/a:
bartek2800 napisał/a:
gdyż dużo mocy traci sprzęgło wiskotyczne.

Niby jak to się dzieje?

Tomek ;-) nie działaj na zasadzie wiem ale nie powiem tylko wytłumacz ;-)
Ładnie proszę :twisted:

Hiszpan - 08-11-2008, 22:50

Każdy wie, że samochody sportowe mają napęd na tylną oś. A to dlatego, że przy przyśpieszaniu tylna oś jest dociążana, a tym samym zwiększona jest przyczepność tych kół.
Przedni napęd jest stosowany przy silnikach do 200KM, więcej i tak nie jest w stanie przenieść napęd.
Od tylnego napędu efektywniejszy jest tylko napęd na 4 koła :D

bartek2800, nie za bardzo wiem co ma jedno do drugiego, bo nie sądzę, aby to były aż takie straty mocy, które można odczuć przy przyśpieszeniu.
Poza tym, o ile się nie mylę, Ty masz napęd na tył, a przód jest dołączany, a w Outlanderze jest zupełnie na odwrót. Zakładając, że oba miałyby tą samą wagę, ten sam silnik i takie same opony to Twoja "pojarka" powinna lepiej przyśpieszać na 2WD, ale na 4WD nie powinno być różnicy...

...moim zdaniem ;)

tomekrvf - 08-11-2008, 23:03

Hubeeert napisał/a:
tomekrvf napisał/a:
bartek2800 napisał/a:
gdyż dużo mocy traci sprzęgło wiskotyczne.

Niby jak to się dzieje?

Tomek ;-) nie działaj na zasadzie wiem ale nie powiem tylko wytłumacz ;-)
Ładnie proszę :twisted:

Może zacznę od tego, że porównywanie SS4 z napędem w Outlanderze zupełnie nie ma sensu.
Kolega Bartek ma słuszne podejrzenia że po włączeniu 4H Pajero może baaardzo minimalnie gorzej się zbierać, gdyż dołączony jest przedni wał i przedni dyfer. Te dodatkowe mechanizmy, jak też i przekazanie mocy w transferze na przód, mogą zjadać część energii.
Zdziwiła mnie tylko wiskoza która przecież nie robi żadnych dodatkowych oporów w układzie napędowym i jej zadanie jest zupełnie inne - w momencie wystąpienia różnicy prędkości obrotowych między przodem a tyłem "skleja się" czyli następuje częściowe zblokowanie centralnego dyfra.
Co do Outlandera, to tutaj wał napędowy zawsze się kręci czyli nie mamy żadnych oszczędności na odłączeniu nieaktywnych mechanizmów na 2WD



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group