[XX-92]Colt C50 i starsze - [C51A] Bębny tył
Anonymous - 25-10-2008, 15:30 Temat postu: [C51A] Bębny tył Witam, mam pytanie od czego można założyć inne bębny do tyłu i do tego mocniejszą pompe hamulcową i inne przewody. Bo hamulec w colcie z tyłu jest słaby i do tego, blacha na która zakłada się szczęki na którą nachodzi bęben jest już mocno skorodowana, przynajmniej tak widziałem w dwóch egzemplarzach.
ROMEL - 26-10-2008, 15:17
Bębny można kupić w sklepie - a nie bawić sie w druciarstwo i dopasowyać od czegoś innego...
zazwyczaj kończy sie to źle...
Mocniejszą pompę powiadasz - jeździłem i jeżdżę różnymi Cotami - i nigdy nie narzekałbym na hamulce o ile jest wszystko wporządku...
Na Twoim miejscu zrobił bym tak...
- sprawdź stan blach mocujących - jeśli do "bani" anjdź używki i wymień
- kupiłbym bębny w sklepie - dedykowane do Twojego auta (nie bierz najtańszyć po pożałujesz szybciutko)
- kup nowe szczęki
- wymień przewody (to bardzo rozsądne)
- i na litość boską zrób konkretny przegląd przednich zacisków bo zapene są zapieczone i dlatego narzekasz na słabe hamulce
- sprawdź również tarcze i klocki
Pozdrawiam
Anonymous - 27-10-2008, 13:08
Ja juz colta nie mam ale miałem. Przód jest oki ale tył to porażka i już coś takiego spotkałem w 3 którymi jeździłem.
ROMEL - 29-10-2008, 18:10
Zaniedbania prowadzą do takich wnisków...
Tym bardzie jak auto jest prawie pełno letnie...
Jeździłem kilkoma Coltami i lancerami z lat C50 z bębnami z tyłu - jak jest wszystko utrzymane i poregulowane samoregulacje z tyłu hamulce są ja BRZYTWA!!!!
Pozdrawiam
Anonymous - 29-10-2008, 18:54
ROMEL napisał/a: | Zaniedbania prowadzą do takich wnisków...
Tym bardzie jak auto jest prawie pełno letnie...
Jeździłem kilkoma Coltami i lancerami z lat C50 z bębnami z tyłu - jak jest wszystko utrzymane i poregulowane samoregulacje z tyłu hamulce są ja BRZYTWA!!!!
Pozdrawiam |
Kurcze to zadbanego colta lub lancera bym kupił, ale jeszcze się z takim nie spotkałem, chociaż u mnie blacha była moim zdaniem dobra ale hamulce biedne z tyłu.
ROMEL - 29-10-2008, 19:00
Sprzedałem jakieś miesiąc temu...
Były ogłoszenia i na forum i na allegro....
Mi chodzi tylko o to, że nie mozna uogólniac że auto ma do bani hamulce w kazdym przypadku Colta C5X (bo tak to zabrzmiało) tylko dlatego że ktoś przecenia japońska konstrukcję.... Im starsze auto tym bardzie trzeba o niego dbać... niestety taka jest prawda...
PZDR
Anonymous - 29-10-2008, 19:44
Ja się spotkałem z dwoma takimi przypadkami dlatego zadałem pytanie na forum. A ogłoszenia niestety nie widziałem jak miesiąc temu to był okres w którym ja sprzedawałem(auto poszło w dwa dni).
ROMEL - 29-10-2008, 20:30
Tak czy inaczej nie zrozum mnie źle...
Uwierz mi, że staram sie pomóc... tłumacząc pewne sprawy w miarę moich możliwości.
Szczerze życzę powodzenia.
PZDR
Anonymous - 29-10-2008, 21:07
Ja Cie zle nie zrozumiałem, ale opinie co do hamulców są podzielone. O wszystko trzeba dbać i wtedy jest najlepiej ale jeśli ktoś nie zadba przed nami to wtedy są schody bo sie okazuje ile trzeba rzeczy wymienić, aby dojść do stanu jak najbardziej zbliżonego do fabrycznego.
tomusn - 29-10-2008, 21:30
nie wiem jak ocenić hamulce z tyłu, na tych rolkach na przegladzie?
ja mam hamulce dobre, nie odczułem jakoś ich "słabości", może dlatego że hamuję normalnie pedałem hamulca, a nie zaciąganiem ręcznego? a kiedy ta słabość hamulca ma się objawiać, podczas jazdy? przecież rozkład siły hamowania jest 75% na przód chyba. ja bym to dał do pogromców mitów...
Anonymous - 29-10-2008, 21:45
Ja nie pisałem o problemach na przeglądzie, bo nie robiłem przeglądu w swoim bo był zrobiony. Co do słabszego hamowania tyłu to wiem, dlaczego tak jest, ale skoro wszystkim to odpowiada to temat nożna zamknąć, bo ja wątpię, żebym wrócił z powrotem do colta, chyba że ma ktoś 1.5 niebitego do sprzedania. Ale temat tak jak pisałem do zamknięcia.
tomusn - 30-10-2008, 08:00
dr_mateusz napisał/a: | Co do słabszego hamowania tyłu to wiem, dlaczego tak jest | napisz bo ja nie wiem...
Anonymous - 30-10-2008, 13:23
tomusn napisał/a: | dr_mateusz napisał/a: | Co do słabszego hamowania tyłu to wiem, dlaczego tak jest | napisz bo ja nie wiem... |
Mniejsze obciążenie tyłu co daje mniejszy docisk, a co za tym idzie mniejszy styk z podłożem. Do tego dochodzą hamulce bębnowe o mniejszej skuteczności, niż tarcze.
tomusn - 30-10-2008, 16:01
aha, to wiem, myślałem że w jakiejś skali porównawczej...
np w porównaniu z innymi samochodami, Colt hamuje słabiej tyłem , bo:
- ma zły układ speżynek do instalacji szczęk,
- szczęki te mają małą powierzchnię cierną, co powoduje słabsze oddziaływanie na bęben,
- albo za dużą powierzchnię cierną co powoduje wzrost temperatury bębna i spadek siły hamowania
- wymagany w Coltach płyn hamulcowy R-3 ma tendencję to szybkiego zużywania się bo przewody są wykonane z gumy wchodzącej w reakcje
ROMEL - 30-10-2008, 16:39
Normalnym jest że tył ze wzgędu na siły docisku musi słabiej hamować...
dlatego tez stosuje sie korektory siły hamowania tylnej osi... (sałabiej im wyżej tyłek samochodu względem zawieszenia)
Powiem szczerze że nie do końca was rozumie.... przeciez to nie jest wada tylko
coś co zostało zaprojektowane - tak musi być - inaczej przy każdym ostrzejszym hamowaniu istaniłoby ryzyko zachodzenia tyłu...
A do instalacji hydraulicznej można śmiało zalać DOT4 który ma lepsze własciwości - pod każdym względem (porównując do R3)
Pozdrawiam
|
|
|