To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] problemy paliwowe kontra Tactrix / EvoScan

delux - 30-10-2008, 13:25
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] problemy paliwowe kontra Tactrix / EvoScan
Jak widziałem panowie od Galanta już próbowali:
http://forum.mitsumaniaki...ghlight=tactrix

Mam kabelek i evoscana, bawię się diagnostyką problemu paliwowego.
Wykukałem sobie numerek parametru odpowiadający jak się zdaje za ciśnienie paliwa po stronie wysokiej i widzę wyraźne wahania (drgania) jak przyspieszam (próbuje przyspieszać ;) ).

Może ktoś ma podobne doświadczenia i może się nimi podzielić?

saphire - 30-10-2008, 19:53

Zapodaj o który parametr ci chodzi to mogę w swojej wykres zrobić z tego odczytu.
delux - 30-10-2008, 20:18

u mnie to jest 87, jak wrzucisz na jeden wykres 87, inj. duty cycle i rpm to zobaczysz jak ciśnienie spada (a może u Ciebie nie) z obrotami, u mnie spada też ze wzrostem inj. duty cycle.

Wogóle chętnie zobaczyłbym logi sprawnego wozu dla powównania, zwłaszcza air flow itp.

saphire - 30-10-2008, 20:25

Pobawię się EvoScan w weekend to zrobię wykres tych parametrów.
delux - 02-11-2008, 18:01

i jak tam?
:)

saphire - 03-11-2008, 13:18

Niestety zarobiony byłem i nie miałem czasu na EvoScan ale postaram się w tygodniu na przejazd podpiętym laptopem...
Anonymous - 03-11-2008, 15:08

saphire pytanko przy okazji.
dasie tym twoim kablem i tym evoscanem błąd poduchy wywalić??

saphire - 04-11-2008, 21:16

Nie sądzę bo błąd poduchy "siedzi" w kompie od SRS a nie w ECU - to chyba tylko MUT'em w serwisie ci zrobią.
delux - 08-11-2008, 08:51

w razie czego to ja nadal bardzo chętnie :mrgreen:

[ Dodano: 11-11-2008, 12:21 ]
do teraz zainstalowałem po stronie niskiej wskaźnik i nie pokazuje spadków jednak ciśnienie jest za wysokie jak na manualowe 3.24Bar (wg wskaźnika 3.9Bar).
Nie do końca ufam temu wskaźnikowi bo jest raczej pasztetowy.

saphire - 18-04-2009, 11:51

delux napisał/a:
u mnie to jest 87, jak wrzucisz na jeden wykres 87, inj. duty cycle i rpm to zobaczysz jak ciśnienie spada (a może u Ciebie nie) z obrotami, u mnie spada też ze wzrostem inj. duty cycle.

Wogóle chętnie zobaczyłbym logi sprawnego wozu dla porównania, zwłaszcza air flow itp.


BTW. w końcu zabieram się za ten wykres ale 87 w hex jak dla EvoScan czy to w dec podałeś i jakiś przelicznik wzoru dla EvoScan czy tak surowe dane?

delux - 18-04-2009, 16:43

87 hex, przelicznik trzeba ustalić. kolega ze sprawną jak na moje oko pompą miał ~150 jednostek w normie czyli ??? MPa :D
saphire - 18-04-2009, 18:25

Parametr 87 hex u mnie stale waha się między 143 a 159. Jeśli to rzeczywiście ciśnienie to muszę popatrzeć jakie są "normalne" wartości pompy by to odpowiednio przeliczyć ale przy czujniku ciśnienia atmosferycznego przeliczają na kPa mnożąc odczyty przez 2 a wtedy miał bym między 280-318 kPa - wg Workshopa na biegu jałowym podają że pompa ma 265 kPa więc może takie przeliczenie ma sens.

Przy okazji dla niedowiarków czy oszczędniej hamować silnikiem czy na luzie - przy hamowaniu silnikiem lambda=0 oraz wtryskiwacze=0 więc paliwo nie jest podawane.

Tutaj masz log tekstowy do pobrania - to CSV więc można go otworzyć choćby w Excell'u jako plik tekstowy z separatorem , (przecinkiem): EvoScanDataLog_2009.04.18_13.37.25.zip

[ Dodano: 18-04-2009, 18:25 ]
Poniżej najnowsze wykresy - trasa jakieś 1km dość stromo pod górę, później 2km z góry, później 0.5km pod górę, 1km po płaskim i znów 0.5km pod górę:












delux - 19-04-2009, 13:25

dzięki, to potwierdza moje obserwacje.
niestety moje negatywne doświadczenia z tą prześwietną konstrukcją są już dużo dalej :?
pozdr

[ Dodano: 20-04-2009, 07:34 ]
saphire napisał/a:
miał bym między 280-318 kPa - wg Workshopa na biegu jałowym podają że pompa ma 265 kPa więc może takie przeliczenie ma sens.


btw
te kPa to chyba po stronie niskiego ciśnienia, pompa daje kilka MPa czyli kilkadziesiąt barów...

Anonymous - 03-05-2009, 09:43

co jeszcze mozna zrobic pprogramem evoscan ?? czy mozna wyregulowac wolne obroty w GDI ? widzialem wczoraj jak hula VAG w seacie leonie i jestem pod wrazeniem.
zadalem pytanie juz na forum volvo wiec zadam i u Was : jakiego programu potrzebuje JA skoro mam volvo z silnikiem mitsubishi :?

saphire - 05-05-2009, 11:30

delux napisał/a:
dzięki, to potwierdza moje obserwacje.
niestety moje negatywne doświadczenia z tą prześwietną konstrukcją są już dużo dalej :?
pozdr

[ Dodano: 20-04-2009, 07:34 ]
saphire napisał/a:
miał bym między 280-318 kPa - wg Workshopa na biegu jałowym podają że pompa ma 265 kPa więc może takie przeliczenie ma sens.


btw
te kPa to chyba po stronie niskiego ciśnienia, pompa daje kilka MPa czyli kilkadziesiąt barów...


Ano po stronie wysokiego to jest chyba między 4-5 MPa tyle że nie wiadomo o który pomiar chodzi w tym parametrze - czy niskiego czy wysokiego właśnie... :rolleyes:

[ Dodano: 05-05-2009, 11:33 ]
sudan napisał/a:
co jeszcze mozna zrobic pprogramem evoscan ?? czy mozna wyregulowac wolne obroty w GDI ? widzialem wczoraj jak hula VAG w seacie leonie i jestem pod wrazeniem.
zadalem pytanie juz na forum volvo wiec zadam i u Was : jakiego programu potrzebuje JA skoro mam volvo z silnikiem mitsubishi :?


Skoro masz silnik GDI to właśnie np. EvoScan się nadaje (choc bardziej pod Evo jest robiony).

Co do wolnych obrotów to regulacja jest mechanicznie śrubkami w przepustnicy a jedynie kontrola parametrów na kompie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group