Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] problemy paliwowe kontra Tactrix / EvoScan
delux - 30-10-2008, 13:25 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] problemy paliwowe kontra Tactrix / EvoScan Jak widziałem panowie od Galanta już próbowali:
http://forum.mitsumaniaki...ghlight=tactrix
Mam kabelek i evoscana, bawię się diagnostyką problemu paliwowego.
Wykukałem sobie numerek parametru odpowiadający jak się zdaje za ciśnienie paliwa po stronie wysokiej i widzę wyraźne wahania (drgania) jak przyspieszam (próbuje przyspieszać ).
Może ktoś ma podobne doświadczenia i może się nimi podzielić?
saphire - 30-10-2008, 19:53
Zapodaj o który parametr ci chodzi to mogę w swojej wykres zrobić z tego odczytu.
delux - 30-10-2008, 20:18
u mnie to jest 87, jak wrzucisz na jeden wykres 87, inj. duty cycle i rpm to zobaczysz jak ciśnienie spada (a może u Ciebie nie) z obrotami, u mnie spada też ze wzrostem inj. duty cycle.
Wogóle chętnie zobaczyłbym logi sprawnego wozu dla powównania, zwłaszcza air flow itp.
saphire - 30-10-2008, 20:25
Pobawię się EvoScan w weekend to zrobię wykres tych parametrów.
delux - 02-11-2008, 18:01
i jak tam?
saphire - 03-11-2008, 13:18
Niestety zarobiony byłem i nie miałem czasu na EvoScan ale postaram się w tygodniu na przejazd podpiętym laptopem...
Anonymous - 03-11-2008, 15:08
saphire pytanko przy okazji.
dasie tym twoim kablem i tym evoscanem błąd poduchy wywalić??
saphire - 04-11-2008, 21:16
Nie sądzę bo błąd poduchy "siedzi" w kompie od SRS a nie w ECU - to chyba tylko MUT'em w serwisie ci zrobią.
delux - 08-11-2008, 08:51
w razie czego to ja nadal bardzo chętnie
[ Dodano: 11-11-2008, 12:21 ]
do teraz zainstalowałem po stronie niskiej wskaźnik i nie pokazuje spadków jednak ciśnienie jest za wysokie jak na manualowe 3.24Bar (wg wskaźnika 3.9Bar).
Nie do końca ufam temu wskaźnikowi bo jest raczej pasztetowy.
saphire - 18-04-2009, 11:51
delux napisał/a: | u mnie to jest 87, jak wrzucisz na jeden wykres 87, inj. duty cycle i rpm to zobaczysz jak ciśnienie spada (a może u Ciebie nie) z obrotami, u mnie spada też ze wzrostem inj. duty cycle.
Wogóle chętnie zobaczyłbym logi sprawnego wozu dla porównania, zwłaszcza air flow itp. |
BTW. w końcu zabieram się za ten wykres ale 87 w hex jak dla EvoScan czy to w dec podałeś i jakiś przelicznik wzoru dla EvoScan czy tak surowe dane?
delux - 18-04-2009, 16:43
87 hex, przelicznik trzeba ustalić. kolega ze sprawną jak na moje oko pompą miał ~150 jednostek w normie czyli ??? MPa
saphire - 18-04-2009, 18:25
Parametr 87 hex u mnie stale waha się między 143 a 159. Jeśli to rzeczywiście ciśnienie to muszę popatrzeć jakie są "normalne" wartości pompy by to odpowiednio przeliczyć ale przy czujniku ciśnienia atmosferycznego przeliczają na kPa mnożąc odczyty przez 2 a wtedy miał bym między 280-318 kPa - wg Workshopa na biegu jałowym podają że pompa ma 265 kPa więc może takie przeliczenie ma sens.
Przy okazji dla niedowiarków czy oszczędniej hamować silnikiem czy na luzie - przy hamowaniu silnikiem lambda=0 oraz wtryskiwacze=0 więc paliwo nie jest podawane.
Tutaj masz log tekstowy do pobrania - to CSV więc można go otworzyć choćby w Excell'u jako plik tekstowy z separatorem , (przecinkiem): EvoScanDataLog_2009.04.18_13.37.25.zip
[ Dodano: 18-04-2009, 18:25 ]
Poniżej najnowsze wykresy - trasa jakieś 1km dość stromo pod górę, później 2km z góry, później 0.5km pod górę, 1km po płaskim i znów 0.5km pod górę:
delux - 19-04-2009, 13:25
dzięki, to potwierdza moje obserwacje.
niestety moje negatywne doświadczenia z tą prześwietną konstrukcją są już dużo dalej
pozdr
[ Dodano: 20-04-2009, 07:34 ]
saphire napisał/a: | miał bym między 280-318 kPa - wg Workshopa na biegu jałowym podają że pompa ma 265 kPa więc może takie przeliczenie ma sens.
|
btw
te kPa to chyba po stronie niskiego ciśnienia, pompa daje kilka MPa czyli kilkadziesiąt barów...
Anonymous - 03-05-2009, 09:43
co jeszcze mozna zrobic pprogramem evoscan ?? czy mozna wyregulowac wolne obroty w GDI ? widzialem wczoraj jak hula VAG w seacie leonie i jestem pod wrazeniem.
zadalem pytanie juz na forum volvo wiec zadam i u Was : jakiego programu potrzebuje JA skoro mam volvo z silnikiem mitsubishi
saphire - 05-05-2009, 11:30
delux napisał/a: | dzięki, to potwierdza moje obserwacje.
niestety moje negatywne doświadczenia z tą prześwietną konstrukcją są już dużo dalej
pozdr
[ Dodano: 20-04-2009, 07:34 ]
saphire napisał/a: | miał bym między 280-318 kPa - wg Workshopa na biegu jałowym podają że pompa ma 265 kPa więc może takie przeliczenie ma sens.
|
btw
te kPa to chyba po stronie niskiego ciśnienia, pompa daje kilka MPa czyli kilkadziesiąt barów... |
Ano po stronie wysokiego to jest chyba między 4-5 MPa tyle że nie wiadomo o który pomiar chodzi w tym parametrze - czy niskiego czy wysokiego właśnie...
[ Dodano: 05-05-2009, 11:33 ]
sudan napisał/a: | co jeszcze mozna zrobic pprogramem evoscan ?? czy mozna wyregulowac wolne obroty w GDI ? widzialem wczoraj jak hula VAG w seacie leonie i jestem pod wrazeniem.
zadalem pytanie juz na forum volvo wiec zadam i u Was : jakiego programu potrzebuje JA skoro mam volvo z silnikiem mitsubishi |
Skoro masz silnik GDI to właśnie np. EvoScan się nadaje (choc bardziej pod Evo jest robiony).
Co do wolnych obrotów to regulacja jest mechanicznie śrubkami w przepustnicy a jedynie kontrola parametrów na kompie.
|
|
|