[XX-92]Lancer C6x i starsze - [C62A 1.5] Silnikowi brak "ciągu", przyśpieszenia.
resiu - 03-11-2008, 16:16 Temat postu: [C62A 1.5] Silnikowi brak "ciągu", przyśpieszenia. Licze na wasza pomoc!
Mam lancerka 1.5 12V z 1991roku (C62A) full opcja.
Od jakiegos czasu mam tak ze silnik odpala bez problemu (na benzynie), wrzucam wsteczny, potem jeden, dwa... i tu zazwyczaj sie zaczyna. Silnik nie chce sie wkrecac na obroty - po nacisnieciu pedalu gazu przy ok 2 tys. obr. auto tylko utrzymuje predkosc, nie chce przyspieszac. Z silnika dobiega dziwny glos cos w rodzaju nie glosnego, szybkiego stukania i delikatnie trzesie (odzywaja sie luzno osadzone plastikowe elenemty deski rozdzielczej). Chwile potem "zalapuje" na sekunde lub dluzej po czym znowu nie chce przyspieszac. Po zmianie biegu podobnie. Zauwazylem ze problem znika przy tylko bardzo delikatnym nacisnieciu i tak np. z górki przyspieszy i da sie jechac. Nie zalezy to od obrotow, czy biegu (choc na wstecznym jeszcze to mi sie nie zdazylo. Na biegu jałowym kręci normalnie.
Na poczatku problem znikał sam po 5-10 minutach ale teraz jest coraz gorzej. Dodam ze nie sprawdzalem jeszcze nic, bo nie wiem od czego najlepiej zacząć. Jednak odkąd go kupilem wydaje mi sie ze spala za duzo benzyny (benzyny uzywam tylko do zapalenia + ok.3-5 minut)
Dzis dodatkowo pojawil sie problem z zapaleniem (za 3 razem).
Instalacja gazowa najprostsza, gaznikowa.
docencik87 - 03-11-2008, 16:41
Najlepiej wymienić świece, kable WN oraz kopułkę .
Teraz zrobiło się wilgotno i możesz mieć problemy.
Hugo - 03-11-2008, 16:58
Najpierw wymiana świec i kondensatorów w ECU. Jak nie pomoże to należy zwrócić uwagę na aparat zapłonowy.
resiu - 03-11-2008, 19:38
Dzieki za podpowiedzi. Swiece wymienie jak tylko znajde czas i napisze rezultat, zajrze tez w ECU.
Jak ktos ma inne propozycje to piszcie:)
wojmi1 - 24-11-2008, 15:09
regulacja zapłonu i luzy na zaworach + świece kable
resiu - 24-11-2008, 15:54
A więc wymiana świec pomogła. Pozostał (nawet nasilił się) problem z falowaniem obrotów na biegu jałowym. Na zimnym silniku po odpaleniu obroty od razu wskakuja na 2000, po chwili spadaja do 1100 i faluja miedzy 1100 a 1400 (co 1 sekunde). Zdaje sie ze czeka mnie regulacja niskich obrotow, i zajrzenie do silniczka krokowego.
Krzyzak - 24-11-2008, 17:26
nie masz silniczka krokowego
zajrzyj na moja www na temat regulacji obrotow
|
|
|