To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - odpala po kilku sekundach

Anonymous - 03-11-2008, 18:01
Temat postu: odpala po kilku sekundach
Witam.
Mam taki problem, przewaznie rano gdy cari postoi dzień lub dwa auto ma problem z odpaleniem, tz. rozrusznik mieli i mieli i dopiero po kilku sekundach odpala?
W czym tkwi problem świece, pompa, akumulator...????

Anonymous - 03-11-2008, 18:20

Przyczyn moze byc wiele ale ja bym obstawial swiece.A jak zapali to chodzi normalnie?
Anonymous - 03-11-2008, 18:55

tak chodzi normalnie, świece sprawdzałem osobiście iskra była!
Anonymous - 03-11-2008, 19:41

od kiedy w dieslu masz iskrę? pierwsze słyszę żeby świece w dieslu były iskrowe. To są w zasadzie grzałki :)

Ja też obstawiam świece, albo przekaźnik świec - mam podobnie i na początku grudnia mam zamiar je wymienić, żeby zimą szybciej się grzały :-]

drd1812 - 03-11-2008, 20:04

Obstawiam cofające się paliwo z układu paliwowego, sprawdź przewody paliwowe (objemki) pod pompuj pompką przy filtrze paliwa. Czasem następuje lekkie zapowietrzenie pomiędzy bakiem a pompą wtryskową. Przed zimą warto odpowietrzyć.
Anonymous - 04-11-2008, 17:08

[quote="andy1"]od kiedy w dieslu masz iskrę? pierwsze słyszę żeby świece w dieslu były iskrowe. To są w zasadzie grzałki :) ]
No wiesz mechanikiem nie jestem, wziełem kawał kabla akumulator sprawdziłem i myslełem ze skoro iskrzą no to są dobre!! ale skoro twierdzisz ze nie koniecznie!! No to może i faktycznie swiece

[ Dodano: 04-11-2008, 17:11 ]
drd1812 napisał/a:
Obstawiam cofające się paliwo z układu paliwowego, sprawdź przewody paliwowe (objemki) pod pompuj pompką przy filtrze paliwa. Czasem następuje lekkie zapowietrzenie pomiędzy bakiem a pompą wtryskową. Przed zimą warto odpowietrzyć.

No własnie mysłałem ze cos z filtrem paliwa, może jest przypchany, wymieniłem go ale nadal jest to samo! Sprawdze przewody może faktycznie paliwo sie cofa!

Anonymous - 05-11-2008, 07:55

Cześć,
dobrze, że przejrzałem tematy bo założyłbym nowy o tym samym problemie 8)
Mam to samo co kolega i dodać mogę jeszcze, że jak już odpali to puszcza chmurę czarnych spalin (jedną dużą). Za parę dni zmieniam filtr paliwa więc może przy okazji mechanik coś poradzi.

rasiak1980 - 05-11-2008, 08:18
Temat postu: uszczelka
nie wiem jak wygląda filtr w carismie diesel-u ale częstym problemem w dieslach ,gdzie są wymienne wkłady jest wygnieciona uszczelka pod dekielkiem filtru paliwa, wtedy zapowietrza się układ, zawsze należy ja wymieniać na nową razem z filtrem.
Anonymous - 12-11-2008, 07:56

Cześć,
już po wymianie filtra paliwa. Niestety uruchamianie silnika jest nadal utrudnione. Czy ktoś może coś podpowiedzieć?

Werwolf - 12-11-2008, 08:10

Witam

po pierwsze świece żarowe - sprawdź, jak nie wiesz jak albo nie jesteś pewien czy są dobre -> kup nowe, tylko dobre,
po drugie jakość jakość paliwa - tankujesz stale w tym samym miejscu, jak nie to może coś z paliwem,
po trzecie luzy zaworowe - jak są nieodpowiednie to wtedy nie chce odpalać,
po czwarte cofanie się paliwa, albo zapowietrzanie układu paliwowego - było opisywane już na forum, zaworek zwrotny możesz sobie kupić i zainstalować, to niewielki wydatek.

Miałem to samo, zacząłem od sprawdzenia luzów (okazało się że ich nie ma na ssaniu, a mają być 0.2mm), założyłem zaworek zwrotny i wymieniłem świece (przy zimnych porankach wystarczy że jedna nie działa i jużproblem z odpaleniem). Efekt - samochód pali na dotyk.

Pozdrawiam
Werwolf

Anonymous - 12-11-2008, 08:14

Świece są roczne jakieś 20 tys.km, paliwo zawsze było ok, zacznę od luzów zaworowych. Coś bliżej o tym zaworku poproszę.
mlun - 12-11-2008, 12:14

A sprawdzaliście rozrusznik?
Dziewczyna ma forda focusa, też diesla. Rozrusznik cały czas kręcił ale zapalał po kilku sekundach dopiero. Strasznie to męczące było(dla kierowcy jak i dla akumulatora). No ale okazało się że to właśnie on padł, po wymianie jak rękął odjął.

Anonymous - 12-11-2008, 12:18

Jeżeli rozrusznik to chyba zawsze zapalał by trudno a u mnie tylko na zimnym silniku.
mlun - 12-11-2008, 12:26

A właśnie jak był zimny to miał największy problem a jak ciepły to wiadomo że rozrusznik nie musi już tak ciężkiej pracy wykonać i szybciej pali.
Nie mówie że to akurat musi być ten problem bo jak wiadomo przyczyn może wiele, podsunąłem poprstu pomysł bo widziałem bardzo podobne objawy, może to akurat wam pomoże :)

lesmen - 12-11-2008, 18:51

A ja obstawiam, że masz uszkodzone kable od podgrzewania świec. Miałem tak samo, jeden kabelek był przetarty i jedną świece nie grzało. Sprawdź u siebie i daj znać :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group