To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Problem z przepustnicą

Miras - 03-11-2008, 19:47
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Problem z przepustnicą
Witam wszystkich miłośników " miśków " :wink:

Samochód kupiłem w styczniu tego roku. Poprzedni właściciel przez 5 miesięcy przed sprzedażą nie użytkował pojazdu, co mogło być przyczyną powstałego problemu z przepustnicą ( moje przypuszczenia ). Samochód został oddany do mechanika w celu umycia przepustnicy i zatkania EGR. Przepustnica była myta płynem do czyszczenia kominków - efekty zadowalające. Podczas testów na komputerze mechanik stwierdził, że przepustnica otwiera się tylko do połowy i zasugerował naprawę lub wymianę przepustnicy. Koszt nowej przepustnicy mnie przeraził, więc postanowiłem dalej jeździć. Początkowo obroty rosły w czasie zatrzymania np. na skrzyżowaniu ~ 1.5 tys. a spalanie 11.2 l/100. Po pewnym czasie zastosowałem płyn do mycia wtryskiwaczy co, dało w rezultacie na dzień dzisiejszy spalanie 9.3 l/100km i już się nie chce zmniejszyć :evil: a obroty się ustabilizowały . Szukam dobrego fachowca od przepustnic ,czytałem że kolega Bartek może pomóc.

Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2003r 73 tys. km ( wymieniony rozrząd )

Pozdrawiam Mirek

Piwor - 04-11-2008, 18:57

Mój stał 10 miesięcy, teraz na luzie non stop ma ~1100 - 1900 obrotów. Nie wiem co z tym robić. Przepustnica czyszczona, krokowy jest ok. A i sam rozrząd był wymieniany.
Anonymous - 04-11-2008, 20:25
Temat postu: Re: Problem z przepustnicą
Miras napisał/a:
Samochód został oddany do mechanika w celu umycia przepustnicy i zatkania EGR

Pozdrawiam Mirek


ja nie w temacie ale odetkaj ten EGR bo bedzie palił jak czołg i rozwalisz silnik

rasiak1980 - 04-11-2008, 20:40
Temat postu: Re: Problem z przepustnicą
prawdopodobnie przez to ze odciąłeś erg pali ci więcej, komputer nie może zbilansować odpowiednio mieszanki. obroty mogą być podbite bo komputer wszedł w tryb awaryjny, podepnij pod kompa i sprawdź błędy.
Piwor - 04-11-2008, 21:24

Podepnę się tutaj i napiszę swoje pytanie. Jak pisałem w poście wyżej, mam średnio około 1500 obrotów na luzie. Przepustnica sprawdzana, nie byłą brudna. Przed momentem "ogarniałem" ją. Na włączonym silniku delikatnie ją otwierałem.

I tutaj pytanie, czy to normalne, że jak ją delikatnie otwierałem, to nie szła płynnie, tylko tak delikatnie się przycinała (na zasadzie " tyk, tyk, tyk" - brak mi słowa na to). Czy to może tworzyć problemy z obrotami? Zaznaczę, że krokowy jest ok.

Jeśli jednak to przez brud, to czym ja wyczyścić?

MM, dopomóżcie, bo już wariuje, brakuje mi pomysłów, a pod komputer dopiero w sobotę. Ludzie się dziwnie patrzą, jak stoję na światłach, a silnik zasuwa na 2k obrotów.

Miras - 04-11-2008, 22:20

Manysh napisał/a:
ja nie w temacie ale odetkaj ten EGR bo bedzie palił jak czołg i rozwalisz silnik

Mechanik zatkał EGR w celu uniknięcia nadmiernego zabrudzenia przepustnicy i zapewniał że to w niczym nie przeszkadza ( w swojej carismie też zatkał i pali normalnie ) , na czym polegało by uszkodzenie silnika ?

Anonymous - 05-11-2008, 14:33

Miras
http://forum.mitsumaniaki...4&highlight=egr
jak poszukasz na forum to dyskusji na ten temat było wiecej

[ Dodano: 05-11-2008, 13:40 ]
Piwor napisał/a:
Podepnę się tutaj i napiszę swoje pytanie. Jak pisałem w poście wyżej, mam średnio około 1500 obrotów na luzie. Przepustnica sprawdzana, nie byłą brudna. Przed momentem "ogarniałem" ją. Na włączonym silniku delikatnie ją otwierałem.

I tutaj pytanie, czy to normalne, że jak ją delikatnie otwierałem, to nie szła płynnie, tylko tak delikatnie się przycinała (na zasadzie " tyk, tyk, tyk" - brak mi słowa na to). Czy to może tworzyć problemy z obrotami? Zaznaczę, że krokowy jest ok.

Jeśli jednak to przez brud, to czym ja wyczyścić?

MM, dopomóżcie, bo już wariuje, brakuje mi pomysłów, a pod komputer dopiero w sobotę. Ludzie się dziwnie patrzą, jak stoję na światłach, a silnik zasuwa na 2k obrotów.


a to czasem nie silnik krokowy oszalał ?

Piwor - 06-11-2008, 20:42

Nie, był czyszczony, wiem co oszalało. Śruba do regulacji, była prawie na maksa rozkręcona... Teraz już ładnie trzyma ~800 rpm. A co za tym idzie, moc "wróciła". Nie dość, że się teraz nie przydusza, to i idzie, jak potrzeba. :)

Dzięki za pomoc. :)

Moomin - 06-11-2008, 21:12

Miras napisał/a:
Manysh napisał/a:
ja nie w temacie ale odetkaj ten EGR bo bedzie palił jak czołg i rozwalisz silnik

Mechanik zatkał EGR w celu uniknięcia nadmiernego zabrudzenia przepustnicy i zapewniał że to w niczym nie przeszkadza ( w swojej carismie też zatkał i pali normalnie ) , na czym polegało by uszkodzenie silnika ?


Nie wiem co może się uszkodzić, ale po coś konstruktorzy ten zawór stworzyli. Jakby nie był potrzebny to by go w ogóle nie umieszczali. Bardziej wierzysz mechanikowi czy inżynierom z Mitsubishi?

marexi - 06-11-2008, 21:25

Panowie nie wiem co jest... na luzie obroty spadaja do 300 i podnosza sie do 1800. do tego pali jak smok zalalem ostatnio na rezerwie 55litrow zrobilem 490km i znow rezerwa;/ juz mnie to denerwuje, jezdze nie wiecej niz 120 i to bez jakichs tam przyspieszen... stale i spokojne przyspieszanie, 2 razy jechalem 200km/h ale to przez 7km.. do tego czuje nieraz ze silnik dziwnie tak jakby sie trzasl na luzie i postaju. kogo polecaie na kompa i sprawdzenie bo nie iwem gdzie mam szukac nikogo w okolicy zielonej gory nie znam. jechac do serwisu czy moze jakis inny warszat? moze ktos wie co to jest. Auto mialo 7tys temu czyszczona przepustnice i silnik krokowy i zahcowanie silnika bylo i jest nadal takie same jak przed czysczeniem. niech ktos mi powie co zrobic. Rozrzad caly wymieniany, swiece, filtr paliwa tez. Po zalozeniu stozka auto pali troszeczke mniej. raz jadac do chorwajci spalil mi 7.6 przy sredniej 100na godzine to normalne?
Piwor - 06-11-2008, 21:40

marexi ogarnij śrubę regulującą coś tam w przepustnicy. U mnie to było nieustawione, a w sumie też wszystko było robione.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group