To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Sprzęgło - Lancer CYxA

fotoman - 03-11-2008, 20:47
Temat postu: Sprzęgło - Lancer CYxA
Wiecie gdzie można kupić sprzęgło do nowego lancer ???

Pozdrowienia

Trik - 03-11-2008, 22:25

Pewnie w ASO mają takie rzeczy :finga:
Demonic - 04-11-2008, 08:08

Tutaj można sobie coś wybrać.

http://stores.speedcorps..../Categories.bok

RalfPi - 29-09-2013, 18:57

Hej, postanowiłem nie zakładać nowego tematu..
Otóż od pewnego czasu, od powrotu z podróży 2x350km w trzy osoby (jazda normalna, ale przy wyprzedzaniu redukacja na 4-4.5krpm i rura), zaczęło mi sprzęgło nie pracować jak należy tzn.:
sprzęgło "łapie" w dziwny sposób - przy wyciskaniu pedału sprzęgła słyszę takie głuche puknięcia... puk, puk, puk i dopiero napęd jest przeniesiony na koła.
odstępy między puknięciami to ok. 0.7s.
Dzieje się to tylko na 1 i 2 (przy wyższych biegach może też, ale już tego nie rejestruję).

Co to może być?
Ewidentnie po tej podróży zaczęło coś "pukać"..
Puknięcia są miarowe i słabnące ( pierwsze głośniejsze, ostatnio ciche).
A może to zawory klepią?? (nie znam dźwięku klepiących zaworów, stąd pytam).
Jak słuchałem jak one klepią na Youtubie, to klepią zawsze, wiec nie ma to nic wspólnego z przeniesieniem napędu.. Ale wolę zapytać.

krzychu - 29-09-2013, 19:01

Tłumik drgań skrętnych na sprzęgle wyzionął ducha? Czuć takie jakby słabnące szarpanie po puszczeniu sprzęgła kiedy obroty były wyższe niż potrzeba przy zmianie biegów?

Zawory klepią niezależnie, więc jak ich dawno nie sprawdzałeś to je sprawdź, ale to poza "tą" sprawą. Łatwa sprawa, a będziesz wiedział. Tylko, że zawory klepią jak mają za duży luz, a w Lancerze na gazie luzów może nie być, a tego się chyba nie da usłyszeć...

RalfPi - 29-09-2013, 19:08

O Panie... dzięki - właśnie coś takiego!
Dużo to kosztuje?
Jakieś problemy z wymianą?
I z jakiego powodu padł ten element? (nieumiejętna eksploatacja? czy może nadmierna eksploatacja?).
I czy jest to groźne dla innych elementów sprzęgła/wału?? (wybacz głupie pytania...).

krzychu - 29-09-2013, 19:12

Ja się tam nie znam, ale pomału mam coś podobnego. Do wymiany najlepiej od razu cały komplet sprzęgła. A od czego chyba od nieprecyzyjnej zmiany biegów i bardzo dynamicznego ruszania, a raczej puszczania sprzęgła przy ruszaniu (wtedy tłumik dostaje skrajne przeciążenia zdaje się).

Ale nich się ktoś jeszcze wypowie bo ja tego jeszcze nie robiłem.

Części chyba nie najdroższe, ale wymiana chyba wymaga wyciągnięcia skrzyni biegów...

RalfPi - 29-09-2013, 19:16

No fakt - zdarza mi się, że szarpnie skrzynia :(
Zwyczajnie nie wcisnę odpowiednio sprzęgła i szarpnie czasami (tak z raz na 200km średnio) :(
Komplet sprzęgła? Nie strasz mnie Krzychu.

krzychu - 29-09-2013, 19:18

http://allegro.pl/sprzegl...3535970331.html

http://allegro.pl/sprzegl...3572130058.html

~1200zł, możesz zapytać japaneza (taki polecany sprzedawca na forum), może ma taniej. To masz Exedy więc pewnie to samo co w oryginale. Tylko pytanie czy tam nie powinno być jeszcze łożyska w zestawie?

http://allegro.pl/sprzegl...3567451447.html

Tu chyba na zdjęciu jest, a w opisie nie ma czy jest?

RalfPi - 29-09-2013, 19:32

To nie jest najgorzej..
Ale pewnie jeszcze dojdzie robocizna z parę stówek..
Da się na tym jeździć (tzn. z uszkodzonym tym elementem)?
Czasami nie słyszę/czuję tych puknięć - chciałem Ojcu to pokazać i nic...

A nie da się kupić tylko tej gumy? (tłumika drgań skrętnych?).

krzychu - 29-09-2013, 19:36

RalfPi napisał/a:

A nie da się kupić tylko tej gumy? (tłumika drgań skrętnych?).


A to chyba są sprężynki na tarczy. W każdym razie pewnie masz już trochę km więc jak rozkręcisz to całość raczej polecana jest do wymiany.

RalfPi - 29-09-2013, 19:36

a tak wogóle to czytałem twój wpis z przed roku... i mówiłeś, że Ci ten tłumik dogorywa i, że trzeba ładnie zmieniać biegi - ale to chodzi to, żeby odpowiednio naciskać i odpuszczać sprzęgło, żeby przeniesienie napędu było "delikatne", czy żeby ładnie manewrować drążkiem/dźwignią zmiany biegów (bo jeśli chodzi o szarpanie, to mi czasami właśnie zatrzeszczy skrzynia(synchronizator?).

[ Dodano: 29-09-2013, 19:37 ]
dużo to nie mam - 61kkm :(
Ale to pierwszy samochód, więc z pewnością się na nim uczyłem i uczę wszystkiego.

[ Dodano: 29-09-2013, 19:40 ]
http://www.youtube.com/watch?v=EL63sDgmhQY Chyba jakaś guma - tak na fourm BMW pisali.

krzychu - 29-09-2013, 19:45

RalfPi napisał/a:

[ Dodano: 29-09-2013, 19:40 ]
http://www.youtube.com/watch?v=EL63sDgmhQY Chyba jakaś guma - tak na fourm BMW pisali.


Ale to chyba o czym innym jest. A guma to jeszcze może być w poduszce podtrzymującej silnik i skrzynię, sztuk kilka więc to też może być wytłuczone i podobne efekty powoduje.

RalfPi - 29-09-2013, 19:53

a mocno to u Ciebie tłucze?
krzychu - 29-09-2013, 19:55

Nie tłucze w ogóle, trochę poszarpuje. Przy mało precyzyjnej zmianie i przy dodawaniu/odejmowaniu gazu (ale ja mam linkę, a nie elektroniczną przepustnice to agresywniej reaguje silnik).


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group