To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - Awaria w czasie jazdy

RAMATAJA - 06-11-2008, 12:14
Temat postu: Awaria w czasie jazdy
Mam taki problem, podczas jazdy nagle coś zazgrzytało i przed samochód wytoczyło się koło pasowe wału.
Jeżeli ktoś z was miał taki problem to proszę o odpowiedź na nurtujące mnie pytania:
1. Co się mogło stać.
2. Jakie mogą być uszkodzenia przy wale i silniku.
3. Ogólnie co dalej z tym fantem.

Z góry dzięk za zainteresowanie tematem.

Kaleid - 06-11-2008, 12:36
Temat postu: Re: Awaria w czasie jazdy
RAMATAJA napisał/a:
Mam taki problem, podczas jazdy nagle coś zazgrzytało i przed samochód wytoczyło się koło pasowe wału.
Jeżeli ktoś z was miał taki problem to proszę o odpowiedź na nurtujące mnie pytania:
1. Co się mogło stać..


Rozumiem, że piszesz o kole paska wielorowkowego? Hm, może było po prostu niedokręcone


RAMATAJA napisał/a:

2. Jakie mogą być uszkodzenia przy wale i silniku.


Cieżko powiedzieć, trzeba to obejrzeć. Bez problemu zobaczysz
czy koło jest urwane czy też nie.

RAMATAJA - 06-11-2008, 13:59

Tak jest to koło napędzające alternator i pompę ale wypadło w całości z małym chyba od rozrządu , bo to małe ma poprzeczne rowki. Patrząc od środka (od strony małego koła to widać tam jakąś srubę ale nie wygląda na ukręconą.
Kaleid - 06-11-2008, 22:38

Koło pasowe i koło paska rozrzadu trzyma jedna centralna śruba, zatem jeśli spadło koło pasowe, to zebatka paska rozrządu też. Sprawdź czy koło po prostu nie pękło przy mocowaniu. Być może przy wymianie rozrządu, nie zostało dokręcone koło pasowe..
Anonymous - 07-11-2008, 07:51

Wrzuć jakieś foto, bo - póki co - to wróżenie z kart. Jeśli spadła zębatka wału (choć wcale nie musiała), możesz zacząć się rozglądać za nowym silnikiem, bo naprawa obecnego będzie droga.
Bartek - 07-11-2008, 08:26

Dzieje się tak: klik
RAMATAJA - 07-11-2008, 12:53

Jak zrobię foto to wkleję.

Powiedźcie czy przy takiej awarii dostała głowica i rozrząd.

Czy w przypadku ukręcenia końcówki wału wystarczy tylko jego wymiana.

Owczar - 07-11-2008, 13:42

Niestety muszę Cię zasmucić, ale z tego co piszesz, to poleciała też żebatka rozrządu, co oznacza, że głowica pewnie dostała, a może nawet coś więcej. Przeczytaj opis z linku Bartka. Poza niesamowitą historią jest o naprawie. Koszty niestety w Twoim przypadku będą raczej większe, ze względu na nowszys silnik.
Kaleid - 07-11-2008, 15:30

Jeśli masz 4G13 12V, to jest to silnik bezkolizyjny. Zatem głowica nie dostała.
Anonymous - 07-11-2008, 15:48

Kaleid napisał/a:
Jeśli masz 4G13 12V, to jest to silnik bezkolizyjny. Zatem głowica nie dostała.
Niestety nie jest to prawda. :cry: Nie pamiętam w tej chwili kto, ale na forum była osoba, która na własnym przykładzie boleśnie obaliła tę teorię.
Hugo - 07-11-2008, 16:42

Kaleid napisał/a:
Jeśli masz 4G13 12V, to jest to silnik bezkolizyjny
J/w bzdura.
Kaleid - 07-11-2008, 16:46

W takim razie byłem w posiadaniu błędnych informacji :)
RAMATAJA - 13-11-2008, 22:22

W takim razie ustosunkujcie się do tego tekstu znalezionego w necie.

Pasek rozrządu

W silnikach 1.6 i 1.8 musimy wymieniać regularnie, najlepiej co 60.000 km. O ile 1.3 jest silnikiem bezkolizyjnym (czyli w razie zerwania paska tłoki nie dewastują zaworów) to przy silnikach 16V zaniedbanie może nas kosztować bardzo dużo - używana głowica to ponad 1500 zł, do tego należy doliczyć koszt jej wymiany. Możemy też dowiedzieć się, ile kosztuje nowa głowica (leżymy wygodnie, szklanka z czymś zimnym w kostkach).

Hugo - 13-11-2008, 23:44

RAMATAJA napisał/a:
W silnikach 1.6 i 1.8 musimy wymieniać regularnie, najlepiej co 60.000 km. O ile 1.3 jest silnikiem bezkolizyjnym (czyli w razie zerwania paska tłoki nie dewastują zaworów) to przy silnikach 16V zaniedbanie może nas kosztować bardzo dużo - używana głowica to ponad 1500 zł, do tego należy doliczyć koszt jej wymiany. Możemy też dowiedzieć się, ile kosztuje nowa głowica (leżymy wygodnie, szklanka z czymś zimnym w kostkach).
Totalne bzdury. Tekst sprzed ładnych paru lat pisany przez człowieka, który nie ma zielonego pojęcia o motoryzacji. Na forum kilkakrotnie o tym tekście pisaliśmy.
Kaleid - 14-11-2008, 08:20

No właśnie, warto by to dodać do FAQ. Sam się na to naciąłęm.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group