[92-96]Galant E5xA - [E52A 1.8] Wymiana tapicerki...
Jonny156 - 13-11-2008, 10:08 Temat postu: [E52A 1.8] Wymiana tapicerki... Witam Wszystkich!
Mam zamiar wymienić w moim Galu tapicerkę na drzwiach, mam szybki na korbkę co planuję w najbliższym czasie zmienić. Mam zamiar założyć elektrykę .
Obecnie wygląd tej tapicerki z korbkami nie powala, dlatego pomyślałem sobie że skoro korbki od szybek już nie będzie to wypadało by zmienić tapicerkę na taką z modelu z elektrycznymi szybami, oczywiście przełączniki do opuszczania i podnoszenia szyb będą inne, ponieważ wygląda ona dużo okazalej.
Mam takie pytanie:
Czy taka tapicerka będzie pasować? Bo z tego co zauważyłem to klamka od otwierania drzwi jest w innym miejscu.
Z góry dziękuję za wszelkie informacje!
Serdeczne pozdrowienia dla wszystkich forumowiczów!
Anonymous - 14-11-2008, 13:21
Witam. Ja chetnie pomoge, gdyz robilem dokladnie to samo u siebie. Zacznijmy po kolei:
FOTELE
Oczywiscie wszystko pasuje bez klopotu.
BOCZKI
Pasuja. Sruby i spinki w tych samych miejscach
KLAMKI
Sa w innym miejscu i trzeba w innym miejscu przykrecic
mechanizm klamki (sa na to otwory) i przegiac ciegna
idace od zamka.
SILOWNIKI SZYB
Nie ma problemu. Pasuja i jest gdzie przykrecic.
ELEKTRYKA
Tu zaczyna sie problem... i to duzy.
Jesli masz Gala z korbkami to nie masz instalacji do szyb
i czerwonego swiatla w drzwiach. Masz 2 wyjscia. Znalezc
doswiadczonego speca ktory za 3000 polozy instalacje od nowa
lub...
pociagnac zasilanie do kazdej kostki w kazdym slupku a w drzwi
wlozyc kable do silownika i przelacznikow z wersji z elektryka.
Nastepnie w przelaczniki trzeba wlutowac po 2 przekzniki 12V
do srodka i podlaczyc je do instalacji. Minusem rozwiazania
jest brak wspolpracy drzwi miedzy soba czyli z panelu kierowcy
mozna otworzyc tylko swoja szybe.
Takie rozwiazanie to koszt ok 1000-2000 PLN bo po pierwsze
nikoooomu nie chce sie tego robic (lepeij zalozyc radio lub CB
blondynce za 300-400) a po drugie to:
- analiza przewodow w kostach w kazdym slupku
- zdejmowanie i zakladanie kazdych drzwi
- wlutowanie przekaznikow w kazde drzwi x2
Ja poszedlem ta wlasnie sciezka i jestem bardzo zadowolony.
[ Dodano: 14-11-2008, 13:25 ]
Dodam jeszcze ze przytoczone kwoty dotycza samego podlaczenia elektryki po przelozeniu wszystkich elementow tapicerki i przewodow na swoje miejsca.
Ja szukalem w 10 firmach od el. samochodowej i NIKT nie chcial sie tym zajac
niezaleznie od ceny. Jedyne miejsce gdzie spotkalem pomoc, fachowosc i zrozumienie
to VideoCarAudio.
http://www.videocaraudio.pl/
Zadanie to zajelo ok 20 godzin (!) pracy.
jacek11 - 16-11-2008, 22:48
Miałem takiego gala,i też myślałem o zmianie z korbek na elektrykę.
Jednak stwierdziłem że za wiele jest kombinacji z kabloteką.
Jedyne co mi przyszło do głowy,to kupić wiązki z rozbitka,i przełożyć całość.
Ale czy to warto?
Odpuściłem sobie.Ten samochód jest piękny ,i bez elektryki.
Takie są moje wnioski
Pozdrawiam
Jonny156 - 17-11-2008, 09:48
Witam.
Po głębszych analizach dzięki "pies", doszedłem do wniosku że chyba to przeboleje, za dużo z tym kombinacji
Ewentualnie można by kupić na allegro uniwersalny zestaw do podnoszenia tylko przednich szyb za sto kilkadziesiąt zł, sterowanie obiema przednimi szybami zamontować między fotelami, tzn. w tej wnęce przed podłokietnikiem, to by załatwiło sprawę podnoszenia szyb, tylne bym sobie odpuścił, bo nie są aż tak konieczne i nie rzucają się aż tak w oczy
I wtedy wystarczyłoby tylko przełożyć tapicerke z wersji z elektryką i powalczyć z klamkami
Pozdrawiam
Mam już rok swojego Galancika i zdążyłem w nim wymienić: 4 przednie wahacze, łożyska w przednich kołach, kompletny rozrząd (łacznie z pompą wody itp.) układ zapłonowy (kable, świece itp) oleje, filtry, kompletny zestaw sprzęgła, pompe paliwa i większość układu paliwowego (bak, przewody itp), połowe holenderskiej instalacji gazowej, skrzynie biegów ( w mojej rozleciało się łożysko i kulki wpadły w tryby - kilka zębatek straciło wszyskie zęby! wyglądało jakby tajfun przez nią przeszedł!) i kilka innych rzeczy o których już nie chce mi się już pisać, także wystarczy już tych inwesycji!
Miałem wcześniej lancera 1,6 16V 1993 GLX i w porównaniu z Galantem był zupełnie bezawaryjny!!
Anonymous - 18-11-2008, 00:03
E tam duzo kombinacji.. Mozna to rozbic na etapy np.
1. Wymiana wnetrza
2. Za 2 mce przednie drzwi
3. Za 3 mce tylne dzwi
Tez chwile sie zastanawialem nad celowoscia walki z elektryka
jednak zapewniam ze cholernie drazni fajne wnetrze z przelacznikami
i brak mozliwosci ich uzycia.
Wszystkim niezdecydowanym POLECAM. Ja mialem korbki i tapicerke
jak "dziadka marynarka" z koca w kratke Wymienilem na ladne
popielate wnetrze i caly w srodku wyglada 3x lepiej.
[ Dodano: 18-11-2008, 00:05 ]
jacek11 napisał/a: | Miałem takiego gala,i też myślałem o zmianie z korbek na elektrykę.
Jednak stwierdziłem że za wiele jest kombinacji z kabloteką.
Jedyne co mi przyszło do głowy,to kupić wiązki z rozbitka,i przełożyć całość. |
Przelozyc mozna tylko kable ktore sa w drzwiach.
Pozostaje jednak dociagniecie zasilania do kostki i przepiecie
kabli w kostce aby pasowaly do wiazki z fury z elektryka
U mnie tak wlasnie bylo.
Jonny156 - 18-11-2008, 08:58
[quote="pies"]E tam duzo kombinacji.. Mozna to rozbic na etapy np.
1. Wymiana wnetrza
2. Za 2 mce przednie drzwi
3. Za 3 mce tylne dzwi
Trochę mnie przekonałeś bo prawdą jest że wnętrze z modelu z elektryką jest 3 razy ładniejsze, jak znajdę wolną chwilę to ruszę z tematem , bo wygląd i estetyka ma dla mnie duże znaczenie!
Wielkie dzięki za pomoc, już wiem jak się do tego zabrać...
czekoladka_1981 - 18-11-2008, 09:28
Zgadzam się z opinią psa. To mniej więcej tak jak pisałam Tobie na pw.
Jonny156 - 18-11-2008, 11:25
Dziekuje również czekoladce, jak odłoże trochę kasy to się odezwe.
pozdro
|
|
|