[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] Głowica
Tomasz W - 13-11-2008, 15:52 Temat postu: [CA4A 1.6] Głowica czy ktos miał przypadek krzywej głowicy w colcie? jaka polecacie uszczelke i jesli ktos wie to prosze opisac sposob dokrecenia głowicy czyli siła i kolejnosc
pawela - 13-11-2008, 17:59
cieknie z lewej stojąc przed autem?
Bo jak tak, to jest tam kanał olejowy, 90% coltów CA4A jakie znam jest tam mniej lub bardziej spocone, w tym mój. Ubytku oleju jednak nie odnotowuję. Piotrek Masicz stwierdził, że ten typ tak ma.
kjscolt - 13-11-2008, 18:34
przy okazji tematu zapytam... w 1,3 też była taka sama przypadłość, czy to przypadek że u mnie też akurat z tej strony zaczęło ciec??
Hugo - 13-11-2008, 23:35
kjscolt napisał/a: | w 1,3 też była taka sama przypadłość | Dokładnie tak.
Tomasz W - 14-11-2008, 16:01
dokladnie tak przy kanale olejowym tylko tyle ze nie całe pół roku zmienialem uszczelkę i znow "cieknie" i to nie jest "pocenie sie " a moze to byc wina wadliwej albo zlej firmy uszczelka? teraz mam ajusa
Hugo - 14-11-2008, 16:11
Tomasz W napisał/a: | moze to byc wina wadliwej albo zlej firmy uszczelka? | Jak najbardziej. Głowica była planowana? Tomasz W napisał/a: | teraz mam ajusa | Szmelc.
Tomasz W - 14-11-2008, 20:26
nie nie była planowana i oby nie musiala byc ale nic sie nie dzieje oprocz tego malego wycieku. Moze wystarczy znow wymienic uszczelke tylko na jakas lepsza
Hugo - 14-11-2008, 21:44
Tomasz W napisał/a: | nie nie była planowana i oby nie musiala byc | To źle, a nie dobrze. Powinno się splanować głowicę lub choćby zdjąć pozostałości po starej uszczelce.
Tomasz W - 14-11-2008, 22:21
czyszczona była nie ma mozliwosci zeby cos zostało po starej uszczelce. juz sam nie wiem co robic. słyszalem ze bardzo wazne jest odpowiednie dokrecenie głowicy ze japońskie głowice tak maja. sam tego nie robiłem ale mechanik spoko. jakby krzywa była to moze cos innego by sie dzialo woda w oleju itp
Hugo - 15-11-2008, 09:12
Tomasz W napisał/a: | słyszalem ze bardzo wazne jest odpowiednie dokrecenie głowicy ze japońskie głowice tak maja | Fakt. Po przejechaniu ok. 500 km od wymiany uszczelki należy dokręcić głowicę jeszcze raz.
Tomasz W - 15-11-2008, 09:15
z tego co wiem to sie nie dokreca glowicy poniewaz odkształcaja sie sruby i to nie jet dobre i mechanik mój tez tak powiedzial ze jest dokrecona tak ze nie trzeba pozniej dokrecac. To juz nie wiem jak to powino wygladac
Hugo - 15-11-2008, 11:43
Tomasz W napisał/a: | z tego co wiem to sie nie dokreca glowicy poniewaz odkształcaja sie sruby i to nie jet dobre i mechanik mój tez tak powiedzial ze jest dokrecona tak ze nie trzeba pozniej dokrecac | Nieprawda. Dokręca się za pierwszym razem słabiej (chyba ok. 75 Nm), a za drugim razem tak jak każe instrukcja (chyba ok. 110 Nm). Tak się robi min. w silnikach Mitsubishi i co za tym idzie Hyundai'a.
Tomasz W - 15-11-2008, 14:28
no to niezle oby to była przyczyna i zeby głowica nie była krzywa. przekaze informacje mechanikowi . dzieki HUGO za radę
Anonymous - 15-11-2008, 14:45
Hugo ma absolutną rację.
Miroslaw1305 - 23-11-2008, 17:21
Tomasz W zmień mechanika, skoro nie wie o tak podstawowych czynnościach jak ponowne dokręcenie głowicy .Głowice dokręca się słabiej i dopiero jak się ułoży pod wpływem temperatury to dokręca się jeszcze raz .Kolejnośc dokręcania śrub jest znana mechanikom czyli od srodkowych po przekątnej i na zewnątrz .
|
|
|