Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] to juz przesada.....
Anonymous - 13-11-2008, 22:50 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] to juz przesada..... witam....
juz mam dosc- ciagle cos sie dzieje!!! dwa tyg mialem przeglad techniczny- ledwo caro go przeszla...!!!! powod- spalanie, a wlasciwie zbyt duza emisja (prawie 6x) substancji szkodliwych!!!!!! jak mechanik przygazowal to myslalem ze sie podusimy tak walilo i szczypalo po oczach spalinami!!!
badanie polegalo na wlozeniu miernika do wydechu.
stad pytanie- co sie dzieje??? wydech jest ok, bo byl sprawdzany...
silnik czesto przy puszczeniu gazu szarpie, odczuwalne szczegolnie na niskim biegu, czasem jak mu dosc gwaltownie wcisne gaz jest zamulony, dlugo sie kreci, nie ma kopa... jednoczesnie jak sie rozgrzeje to ma tendencje do nietrzymania obrotow na postoju... ;[
przepustnica i egr czyszczone..
co tym razem, Panowie???
pozdrawiam i dzieki za zainteresowanie
[ Dodano: 13-11-2008, 22:55 ]
nie dodalem ze tylny wydech- dwururka jest cala czarna.... jak stwierdzil to mechanik "norma przy niewlasciwym spalaniu"
ponoc moze byc to podyktowane niewlasciwym dawkowaniem paliwa lub mieszaniem
Moomin - 13-11-2008, 23:11
Akurat w GDI to wydech jest zawsze okopcony bo to rezultat spalania ubogiej mieszanki.
Jeśli chodzi o czystość spalin to katalizator by wypadało sprawdzić i sondę lambda, to mogą być bezpośrednie powody, a i w przypadku lambdy ta nierówna praca była by wyjaśniona.
Anonymous - 13-11-2008, 23:17
lambda i filtr powietrza , zalej do paliwa płyn do czyszczenia wtryskiwaczy kupisz na kazdej stacji i przegazuj go ostro powino sie polepszyc, oczywiscie kat do sprawdzenia
XL - 13-11-2008, 23:17
Okopcone wnętrze dwururki to norma w GDI także i przy sprawnym silniku, niemniej mechanik ma w jednym rację- masz istotnie wadliwie dawkowane paliwo, lub wypadają cykle zapłonu. Powodów może być tak wiele, że jedyną rozsądną radą może być tylko: zrób diagnostykę komputerową. Chyba w Trójmieście jest jakiś warsztat z MUT-em ?
Pozdrawiam, XL
delux - 14-11-2008, 07:45
oj jest, jedyne 150 zeta za podpięcie do kompa
Anonymous - 14-11-2008, 07:50
dokaldnie... a 150pln to dopiero poczatek... itak do zaje....nia
wichura1 - 14-11-2008, 08:28
Bo kupiłeś samochód z jednym z najnowocześniejszych silników benzynowych i byle "Ziutek" go nie naprawi. Trzeba było kupic ze zwykłym 4G93, albo pojedziesz do prawdziwego, warsztatu który odczyta błędy z OBD, albo dalej będą domysły, tak jak miałes z regulatorem. Wymienisz pół silnika, a nadal nie będzie działać. Niestety w GDI nie odczyta się błędów kontrolką "check engine", a wszystkich błędów zwykłe OBD nie czyta, bo Japońce mają lekko inny standard.
saphire - 14-11-2008, 09:06
Po pierwsze trzeba było jechać na sprawdzenie po porządnym rozgrzaniu kata co najmniej 20 minut energicznej jazdy i dopiero wtedy na spaliny a po drugie badanie spalin robisz przy odpowiednich ustabilizowanych obrotach (chyba 2500) a po trzecie trzeba się zainteresować lambdą czy jest sprawna (np. zrobić pomiary i wykresy na MUTII w ASO) no i po czwarte zostaje jeszcze kwestia czy masz kata czy tylko puszkę wypatroszoną...
turek61 - 14-11-2008, 11:58
saphire napisał/a: | no i po czwarte zostaje jeszcze kwestia czy masz kata czy tylko puszkę wypatroszoną... |
Wcale bym się nie zdziwił, jakby była tam strumienica
joukipauki, nie narzekaj na GDI tylko sprawdź silnik w ASO.Niestety czasem trzeba wydać te 150 zł. ale będziesz wiedział na czym stoisz.I jak wydasz następną kasę to będziesz wiedział, że wydałeś ja właściwie.
maciej76 - 14-11-2008, 17:14
Manysh napisał/a: | lambda i filtr powietrza , zalej do paliwa płyn do czyszczenia wtryskiwaczy kupisz na kazdej stacji i przegazuj go ostro powino sie polepszyc, oczywiscie kat do sprawdzenia |
U mnie po rozgrzaniu silnika, nie trzymał obrotów na biegu jałowym. Auto nie gasło, tylko odczuwałem drgania. Już przymierzałem się do czyszczenia przepustnicy. Jednak wcześniej postanowiłem zalać do baku środek do czyszczenia wtryskiwaczy. Po konkretnym przegazowaniu, i przejechaniu kilkunastu km. Jak ręką odjął. Obroty nawet nie drgną.
Środek to: STP(czarny) jest jeszcze chyba niebieski, lub czerwony. Jednak czarny jest najmocniejszy. Cena to niecałe 20zł. Lejesz całą buteleczkę na pełen bak. Tylko uważaj bo są także STP do diesla.
Anonymous - 14-11-2008, 20:45
Co miałeś przekroczone 6x? W zależności od tego który parametr jest przekroczony, można się domyślać co jest nie tak (katalizator, lambda, zły skład mieszanki, spalany olej). Można zgadywać też po organoleptycznym sprawdzeniu spalin - czarny dym=spalany olej, dym w niebieskawym kolorze=zbyt bogata mieszanka, słodkawy zapach spalin=kończący się katalizator itd.
mlun - 15-11-2008, 00:33
Kolory ci się pomyliły:P
Czarny to zabogata mieszanka a niebieski to spalany olej:P
Pozatym zauważyłem ( i to nietylko ja) że w GDI przy ostrym bucie potrafi zostawić trochę czarnego/siwego dymu.
Anonymous - 15-11-2008, 09:29
Z własnego doświadczenia wiem, że niebieskawy dymek to zbyt bogata mieszanka a czarny to olej. Poza tym napisałem, że z tego można tylko zgadywać.
mlun - 15-11-2008, 11:23
To na mój gust troche dziwne masz to doświadczenie. Diesle też powinny w tym wypadku dymić na niebiesko a jednak dają czarny dym(sadze).
Anonymous - 15-11-2008, 12:48
Zwróć jednak uwagę, że disel pali OLEJ napędowy a nie benzynę. Bogata mieszanka w benzynie to dymek niebieski (przypominam, że rozmawiamy o GDI a nie DID), w dislu pewnie czarny (choć disla nigdy nie miałem).
|
|
|