To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - [CJxA] Stuki z okolic tylnych kół

Anonymous - 14-11-2008, 10:16
Temat postu: [CJxA] Stuki z okolic tylnych kół
Witam,
W czasie jazdy, od czasu do czasu, daje się słyszeć stuk z okolic tylnych kół. Pojedynczy dźwięk, jakby w nadkole uderzył kamień. Kilka razy zdarzyło się podczas zatrzymania się na światłach - dlatego wiem, że to nie przez kamień. Colt 98 r. Auto ma skorodowane podłużnice z tyłu, czy to może z tego wynikać problem z tymi pojedynczymi stukami? Po zmianie opon na zimowe przy prędkości od 60 km/h daje się słyszeć szum metaliczny - zgłosiłem to już do poprawki w zakładzie gdzie zmieniałem coltowi opony, jednak nie pomogło.

wojtas20 - 14-11-2008, 20:46

Co do opon to jak są dość mocno podjechane to normalne.
Te stuki występują na suchym czy na mokrym? czy może zawsze.

Anonymous - 14-11-2008, 21:27

stuki są i na mokrym i na suchym podłożu
wojtas20 - 14-11-2008, 21:31

Możliwe że to przeguby bądź łożyska, polecam podjechać do jakiegoś dobrego warsztatu
i po prostu sprawdzić stan zawieszenia Twojego auta. :wink:

Hugo - 14-11-2008, 21:48

wojtas20 napisał/a:
Możliwe że to przeguby
g vv napisał/a:
okolic tylnych kół
:D
Kolego g vv sprawdź sprawność amortyzatorów.

wacekb1 - 14-11-2008, 22:09

Sprawdź tuleje na wahaczach u mnie też stukało. po wymianie tulei ( 3 na stronę) cisza
stanny - 23-10-2009, 13:05

podobna sytuacja.. moje amorki maja sprawność lewy 67% prawy 63% wiec chyba jest to ich wina... na szarpakach zostały sprawdzone tuleje- są wporządku
Hugo - 23-10-2009, 16:31

stanny napisał/a:
amorki maja sprawność lewy 67% prawy 63% wiec chyba jest to ich wina...
Na 99% tak.
robertdg - 23-10-2009, 20:35

Hugo, jestes w błędzie
Cytat:
Wstrząsarka pokazuje sprawność amortyzatora. Za sprawny uważa się jeśli wynik wacha się w granicach 50-70% (70% to typowa wartość dla nowych amortyzatorów ). Przy sportowym twardym zawieszeniu wartości dochodzą do nawet 90%, przy sprawności poniżej 50% amortyzatory powinny być kierowane do wymiany, dopuszczalna róznica pomiędzy sprawnościa amortyzatora lewego względem prawego nie powinna przekraczac 8%
wiecej w "Dzienniku Ustaw" nr 227 z 30.12.2003 r., poz. 2250.

Ponadto nalezy zwrocic uwage na wycieki na amortyzatorach, jednak nie zawsze mokry amortyzator oznacza zly amortyzator.

Hugo - 24-10-2009, 00:17

robertdg napisał/a:
Hugo, jestes w błędzie
A co Ty na to, że każda wstrząsarka pokaże inne wyniki dla tego samego auta (w granicach np. 30-70%)?
robertdg - 24-10-2009, 00:43

Hugo, ja sie z Toba nie kloce w tym temacie, ja tylko cytuje warunki zawarte w dzienniku ustaw, zarazem jest to to samo co powie Ci kazdy diagnosta, cos z abardzo do tego co piszesz nie jestem przekonany ze kazda wstrzasarka pokazywalaby inne wyniki, Hugo, jest cos takiego jak Normy Europejskie, i tego kazda stacja diagnostyczna musi sie trzymac, oraz kazdy producent takich urzadzen, ktore sa oczywiscie testowane przed sprzedaza (kontrole jakosci), dodatkowo sa co roku kalibrowane, wiec to co piszesz to nie ma sensu (tymbardziej jezeli chodzi o bezpieczenstwo i zycie ludzi na drogach), dokladnie tak samo moze byc z kazdym innym urzadzeniem typu hamownia, analizatory spalin, itp., itd., jezeli mialoby byc tak jak piszesz to auta z danych stacji diagnostycznych bylyby kierowane na ponowne przeglady, ale juz do innych stacji diagnostycznych wskazanych przez wlasciwy organ. Wiec calkowicie sie z tym nie zgadzam, tymbardziej ze istnieje cos takiego jak blad pomiaru, ktory w tym przypadku napewno nie przekracza 1%.
Hugo - 24-10-2009, 13:41

robertdg ja się z Tobą nie chcę kłócić, wszystko co piszesz to prawda, ale niestety żyjemy w takim kraju jak Polska a tutaj wszsytko jest możliwe niestety. Sam się o tym przekonałem na przykładzie mojego Galanta, że na jednej stacji diagnostycznej amortyzatory wyszły w normie, a na drugiej, że są kaput. Żenada.
Marcin-Krak - 24-10-2009, 15:33

Bardzo Was proszę - jeśli macie jeszcze coś do wyjaśnienia sobie to polecam PW lub inne drogi kontaktu, ale nie niniejsze Forum :P

Ja bym przy tych wartościach wymieniał amortyzatory.

Martita - 29-10-2009, 13:25

hej, mi tez cos stuka :) z tyłu, tylko jak jade i jest mokro. Na co powinnam zwrócić uwagę najbardziej?? Bo wiem, że jak pojade gdzies do warsztatu to wymysla mi kilka różnych rzeczy i z małej naprawy zrobi sie całe zawieszenie lub cos innego.
Anonymous - 06-11-2009, 12:09
Temat postu: Stuki z nadkoli
U mnie też stuka jak jest mokro. Tego chyba nie wyeliminuję, bo jak się zorientowałem to "dolegliwość" tego modelu. Ale denerwuje mnie jeszcze inny rodzaj stukania. Mianowicie, przy bardzo wolnej jeździe na małych nierównościach, daje się słyszeć stuki jakby z tylnych nadkoli. Sprawdzałem i wydaje mi się, że skraj nadkola (tworzywo) jest dość wiotki i może uderzać (drgać) o zderzak. Miał ktoś podobny problem? Jak go wyeliminować ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group