To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Witam!

darek7479 - 14-11-2008, 22:48
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Witam!
Potrzebuję Waszej pomocy! Mam problem z obrotami. Kiedy silnik jest zimny jest wszystko ok,chociaż obroty są na poziomie 500, natomiast kiedy osiągnie właściwą temperaturę zaczyna wariować z obrotami, tzn. silnik przerywa, obroty delikatnie spadają a po chwili znowu wzrastają i tak na okrągło. Nawet w czasie jazdy silnik przerywa. Dodając gazu szarpie niemiłosiernie. Dopiero od niedawna jeżdżę Miśkiem i nie mam bladego pojęcia w czym może być problem. Czy to przepustnica, czy może coś innego? Nie gaśnie, odpala bez problemu, tylko zbyt małe obroty po rozruchu i to straszne szarpanie w czasie przyśpieszania. Pomóżcie proszę! Pozdrawiam!
Piwor - 14-11-2008, 22:50

Spróbuj przeczyścić przepustnicę. To nigdy nie zaszkodzi, a może rozwiązać Twój problem.
Staraj się podać jeszcze trochę objawów, od kiedy tak masz, w jakich okolicznościach itp.

darek7479 - 14-11-2008, 23:18

Witam! Ta cała sytuacja dzieje się od środy rana. W poniedziałek myłem auto, następnego dnia stał nieruszany, a kolejnego dnia już "się stało". Po odpaleniu obroty w granicach 500 - to mało jak mi się wydaje, gdy silnik złapie temperaturę - chwilowo spadają by następnie wzrosnąć od ok 1000 i tak cały czas. Jak chcę przyśpieszyć, to szarpie jak smok. Lekka różnica jest na większych prędkościach, wtedy jest w miarę płynnie. Brakuje mu przyspieszenia, żeby się płynnie rozpędzić - bo szarpie.
Pozdrawiam!

ruslana81 - 14-11-2008, 23:29

Może przewody WN? może świece...? Przepustnica do czyszczenia, obroty do regulacji.
darek7479 - 17-11-2008, 22:21

Świece wymieniłem , na takie jakie zaleca producent NGK IZFR6B, przewody odpadają, przepustnica wyczyszczona a regulacja........Mechanik po podłączeniu do kompa stwierdził jakąś usterkę mechaniczną, któraś z cewek- bo pali na trzy cylindry. Sam nie wiem co dalej działać, auto jest słabe, szarpie i wzrosło spalanie!
Czy to możliwe, aby któraś z cewek siadła? Inny mechanik stwierdził że może to jakaś pompa! Jaki może być koszt wymiany takiej cewki i czy można wymienić jedną, czy trzeba wymieniać wszystkie cztery? Może ktoś miał coś podobnego? Liczę na Waszą pomoc!

rasiak1980 - 18-11-2008, 19:48

wystarczy wymienić jedną, uszkodzoną można to łatwo sprawdzić odpinając wtyczki zasilania cewek na włączonym silniku, odpinasz pojedynczo na chwilkę dosłownie 3-4 sec wtyczkę i sprawdzasz czy silnik traci obroty i czy nim nie telepie jeżeli tak się dzieje podłączasz s powrotem jeżeli silnik zaczyna lepiej pracować znaczy że ta cewka jest dobra analogicznie z następną jak przy odpięciu którejś nie będzie odczuwalnej różnicy w pracy silnika znaczy że jest walnięta, UWAGA potrafi nieźle trzepnąć! :twisted: prymitywny sposób ale skuteczny :D niemniej udałbym się do elektryka bo to niezbyt precyzyjny sposób, najlepiej pomierzyć.
darek7479 - 18-11-2008, 22:22

Jutro wybieram się do elektryka! Dzięki!


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group