Sigma/Diamante Ogólne - Czym rózni się wersja europejska od wersji australijskiej
krzysius - 15-11-2008, 18:53 Temat postu: Czym rózni się wersja europejska od wersji australijskiej Mam pytanie ,czym rózni sie wersja europejska od wersji australijskiej?.Pytam bo dzwoniąc do serwisu MITSUBISCHI facet mówi ,że nie sprawdzi mi ceny bez podania numeru vin , ja mu podaje a on "nie mamy australijczyków w bazie danych i nie moge sprawdzić panu danej częsci " Mój numer vin ; 6MMYR1P45PT001853 a jaki ma vin wersja europejska? Szykuje mi się wymian tuleji gumowo metelowych i chcialbym zamowic właściwe .Zużyte elementy to: tuleje dolnych wahaczy i górnych .łączna ilośc to 8 sztuk, prosze o odpowiedz WERSJA KOMBI ROK 1993
[ Dodano: 15-11-2008, 20:38 ]
krzysius napisał/a: | Mam pytanie ,czym rózni sie wersja europejska od wersji australijskiej?.Pytam bo dzwoniąc do serwisu MITSUBISCHI facet mówi ,że nie sprawdzi mi ceny bez podania numeru vin , ja mu podaje a on "nie mamy australijczyków w bazie danych i nie moge sprawdzić panu danej częsci " Mój numer vin ; 6MMYR1P45PT001853 a jaki ma vin wersja europejska? Szykuje mi się wymian tuleji gumowo metelowych i chcialbym zamowic właściwe .Zużyte elementy to: tuleje dolnych wahaczy i górnych .łączna ilośc to 8 sztuk, prosze o odpowiedz WERSJA KOMBI ROK 1993 | tylna belka
lukasz12 - 15-11-2008, 23:21
Z tego co zbadałem CAPSem to rzeczywiście jakaś dziwna wersja. VIN Wchodzi w katalogu amerykańskim ale nie podaje numerów części. Jak coś się dowiem wiecej to dam znać.
krzysius - 16-11-2008, 09:45
dzieki za zainteresowanie bede czekał na odpowiedż
Pawel79 - 16-11-2008, 19:42
Witam
Dolacze sie do tematu.
Moje pytanie moze banalnie glupie, ale kto pyta nie bladzi
Jaka jest roznicza pomiedzy sigma LS, a sigma ES ?
lukasz12 - 16-11-2008, 20:29
nie ma takich są jedynie:
Diamante ES - odpowiednik Sigmy 12V - 177 KM, nie miała ECSu i ogólnie uboższa wersja
Diamante LS - odpowiednik Sigmy 24V - 205 KM, czasem występował ECS, kontrola trakcji choć nie jest to regułą (jak w przypadku 80% Sigm)
Diamante Wagon - odpowiednik kombi, praktycznie to samo co Sigma, różni sie właściwie tym że ma trochę lepsze wyposażenie (skóra, elektryczne siedzenia, skórzana kierownica, poduszki powietrzne w serii)
zuku19 - 16-11-2008, 23:42
lukasz12 napisał/a: | nie ma takich są jedynie:
Diamante ES - odpowiednik Sigmy 12V - 177 KM, nie miała ECSu i ogólnie uboższa wersja
Diamante LS - odpowiednik Sigmy 24V - 205 KM, czasem występował ECS, kontrola trakcji choć nie jest to regułą (jak w przypadku 80% Sigm)
Diamante Wagon - odpowiednik kombi, praktycznie to samo co Sigma, różni sie właściwie tym że ma trochę lepsze wyposażenie (skóra, elektryczne siedzenia, skórzana kierownica, poduszki powietrzne w serii) |
Ja mam sigmę 12V i wcale nie jest taka uboga, choćby poducha,(rzadkość)
lukasz12 - 17-11-2008, 00:37
zuku19 napisał/a: | lukasz12 napisał/a: | nie ma takich są jedynie:
Diamante ES - odpowiednik Sigmy 12V - 177 KM, nie miała ECSu i ogólnie uboższa wersja
Diamante LS - odpowiednik Sigmy 24V - 205 KM, czasem występował ECS, kontrola trakcji choć nie jest to regułą (jak w przypadku 80% Sigm)
Diamante Wagon - odpowiednik kombi, praktycznie to samo co Sigma, różni sie właściwie tym że ma trochę lepsze wyposażenie (skóra, elektryczne siedzenia, skórzana kierownica, poduszki powietrzne w serii) |
Ja mam sigmę 12V i wcale nie jest taka uboga, choćby poducha,(rzadkość) |
Poduchy były jako opcja w 1991-1993, od 1994 w serii w obu wersjach. Ale w 12V nigdy nie było ECSu, TCL i 4WS. Uboższa nie znaczy że uboga jak AUDI A6 z tamtych lat (korbki, brak klimy i ogolnie niemiecka siermiężność)
Zajc3w - 08-03-2009, 00:00
To ja się pobawię w archeologa bo mnie temat zaintrygował.
pod maska na grodzi jest tabliczka "made in Australia" więc to chyba australijczyk.
VIN 6MMYS1P45ST000171 - żaden darmowy dekoder go nie kuma, tylko że to Mitsu
mam Sigmę kombi 12v 10.1995 i mam 2 poduchy i skórzaną kierownicę(airbag chyba też w skórze).+ termostat(stałe temperatura zimą) klima, szyberdach, pełna elektryka tylko fotele nie, podgrzewane lusterka.
a'propos podgrzewania - nie mogę zlokalizować włącznika ogrzewania tylnej szyby
Anonymous - 08-03-2009, 09:01
krzysius, po pierwsze nie ma problemu z tulejami wahacza i nie ma żadnej różnicy w zawieszeniu miedzy australijska czy europejska wersja zawiecha wszędzie była ta sama tylko teraz mnie intryguje jedna rzecz . Gdzie ty masz tam dolny i górny wahacz???? Jest tam tylko dolny wahacz który trzyma się na dwóch tulejach a dokładnie na tulei gumowo- metalowej przedniej a z tylu wahacz jest tak zwana poduszka wahacza oprócz tego jest jeszcze drążek stabilizatora na dwóch łącznikach i dwóch tulejach gumowych stabilizatora, nie ma czegoś takiego jak górny wahacz, to nie honda
[ Dodano: 08-03-2009, 09:30 ]
Zajc3w, Tabliczkę '' made in austarlia'' ma każdy bo tam były produkowane , to ze masz poduszki to norma bo w tym roczniku poduszka pasażera była w standarcie a poducha pasażera jako opcja, wszystko zależy od kupującego z salonu pierwszego właściciela no i najważniejsze na jaki kraj była przeznaczona, bo to ze klima czy szyberdach to był wtedy standard podgrzewane fotele to tez opcja, co do podgrzewania tylnej szyby włącznik jest po środku głównej konsoli pod przełącznikami nawiewu i klimy, pomiędzy awaryjnymi a przeciwmgielnym tylnym
moja wersja jest wersja amerykańska i nie nazywa się diamante tylko sigma a różnią ja tym ze mam np czerwone lampy z tyły (kierunki tez) co jest wielka rzadkością a przednie kierunkowskazy są podświetlane mam 2 żarówki w środku, moja tez jest 95 rok a nie miałem żadnej poduszki bo w stanach nie było wymogu na to, a w europie już tak , tylko nie wiem o co ci chodzi z tym termostatem??
Zajc3w - 08-03-2009, 10:15
dzięki za wyklarowanie co i jak
kosior1975 napisał/a: | (....)tylko nie wiem o co ci chodzi z tym termostatem?? |
Chodzi mi o to, że jak ustawie pokrętłem temp 20stopni to po paru minutach mam 20 stopni w kabinie i nie rośnie ani nie maleje, a temperatura nawiewanego powietrza lekko się zmienia w zależności jak zimno jest na zewnątrz i czy słońce dogrzewa czy nie.
W VW to się nazywa "termotronic". Fajna opcja tylko że skala mogłaby być od 15st.
Anonymous - 08-03-2009, 10:56
a to zgadza się, to rownierz posiada każda sigma ponieważ ma zamontowane czujki jedna w podsufitce tuz za szyberdachem a druga przy przedniej szybie tam gdzie nawiew powietrza na szybę dokładnie po środku nawiewu
krzysius - 08-03-2009, 17:39
kosior 1975 masz racje co do tylnego zawieszenia chodziło mi o drązek stabilizatora (mowa cały czas otylne zawieszenie )i jaki jest koszt wymiany tuleji tylnej belki ,wszystkich tuleji?
Szymon82 - 08-03-2009, 19:32
Witam! Krzysius, a kontaktowałeś się z japaneze w sprawie tych tulei?
Ja niebawem będę wymieniał tuleje wahaczy górnych (nr 7 na obrazku) kosztują 70/szt oryginalne. O pozostałe nie pytałem, ale może są dostępne? Też mam kombi '93.
pozdrawiam
[img] [/img]
ps. Kosior już letnie kółka założyłeś?
Anonymous - 08-03-2009, 19:53
Szymon82, oj chłopaki bo będę się gniewał he he to nie są górne wahacze tylko drążki reakcyjne, a z tylu kombi nie ma drążka stabilizatora tylko ta poprzeczna belka (nr 6 na obrazku) to jest drążek painharta potocznie zwany parchem bo przy byle bocznym uderzeniu nawet w krawężnik ten drążek się gnie jak by był z papieru i przez to zawieszenie wysuwa się spod auta
P.S. po dzisiejszym dniu stwierdziłem ze czas na letniaki zimówek mi szkoda
Anonymous - 08-03-2009, 20:30
Kosior 1975 uważaj na te letnie bo u nas na południu zima znowu a miałem w piątek zmieniać na letnie a pada śnieg od wczoraj i temp nieciekawa na zewnątrz około zera-to taka dygresja na temat pogody w marcu
|
|
|