[96-02]Colt CJ0 - [CJ0 1.3]Kolo pasowe trze o srube
Mefi100 - 17-11-2008, 20:57 Temat postu: [CJ0 1.3]Kolo pasowe trze o srube Witam
Mam problem opisywalem go juz na Coltmani.pl po krotce wyglada to tak
Jakis czas temu podczas wyprzedzania (auto na wysokich obrotach) zaczelo mi w silniku cos tluc. Padaly rozne podejrzenia panewki bog wie co innego. okazalo sie ze byla poluzowana sroba na kole pasowym. Zanim na to wpadlem jezdzilem tak okolo 2 dni (powrot z trasy do domu i wedrowka po mechanikach). miesiac puzniej pojawily sie dziwne piski myslalem ze paski z racji tego ze leciwe a i wilgotno na zewnatrz. wymienilem piski jednak nie ustaly. Podejrzenie padlo na lozyska w alternatorze ( gdy zdjolem pasek ze wspomagania nadal byl pisk) wymienilem. Jednak nadal piszczalo padlo chaslo pompa wody. Dzis wymienilalem pompe zdjolem paski odkrecilem kolo pasowe i znalazlem przyczyne przynajmniej tak mi sie wydaje
kolo pasowe tarlo o srobe mocujaca oslone paska rozrzadu wyglada to tak
Teraz nie wiem czy winne jest tylko kolo pasowe i wystarczy je wymienic, czy jest powazniejszy problem. Prosze o pomoc ,sugestie. Jezdze narazie pozyczonym autem, ale trzeba bedzie je predzej czy puzniej oddac
Anonymous - 17-11-2008, 21:11
Obraz nędzy i rozpaczy. Powód (na pierwszy rzut oka) to brak blaszanej podkładki dystansowej pod kołem pasowym.
Mefi100 - 17-11-2008, 21:22
Hmm jestes pewien ze powinna byc, masz moze jakies foto tej blaszki. Problemy zaczely sie jakies poltorej miesiaca temu. A pasek rozrzadu byl wymieniany rok temu i nie bylo zadnych problemow.
A moglbys sprecyzowac co masz na mysli mowiac " Obraz nedzy i rozpaczy"
Anonymous - 17-11-2008, 21:39
Ta blaszka nie tylko powinna być pod kołem pasowym - ona musi tam być. Oto ona:
Fotka pochodzi wprawdzie z Lancera CB4A, ale blaszka jest identyczna lub prawie identyczna.
Co do obrazu nędzy i rozpaczy - czy Ty nie widzisz tego, co ja? Wszystko zarzygane olejem, uszkodzona dolna osłona paska rozrządu, pasek też wygląda na zaolejony... Po prostu strach na to patrzeć...
Mefi100 - 17-11-2008, 21:56
Widziec widze co do oslony jest to wynik " uszkodzenia ". Ciekawi mnie jednak fakt skoro nie zalozyli mi tej blaszki rok temu dlaczego problemow nie bylo odracu tylko teraz. Co ciekawe nie ma jej na schematach
zarzyganiem olejem sam jestem zaskoczony tymbardziej ze procz miski olejowej ktora byla peknieta (juz wymieniona )nie ma zadnych wyciekow. szczeze mowiac osobiscie poraz pierwszy robilem to sam i dochodze do wniosku ze jak robic to tylko samemu
Anonymous - 17-11-2008, 22:24
Być może uszkodzenia powstały właśnie teraz, bo śruba poluzowała się o tyle, że koło pasowe zaczęło wpadać w wibracje.
Na schematach nie ma tej płytki, bo schematy obrazują rozkłady kół i pasków, a nie obudowy paska rozrządu. Rozbierałem już w życiu kilka rozrządów (ostatnio półtora tygodnia temu) i we wszystkich ta blaszka była.
[ Dodano: 17-11-2008, 22:44 ]
Wiesz - tak patrzę jeszcze na Twoje drugie zdjęcie i zastanawia mnie, czy to, co widać w środku, to przypadkiem nie owa blaszka dystansowa. Napisz, czy jest to zdjęcie czoła koła pasowego, czy też może jego wewnętrznej strony.
Mefi100 - 17-11-2008, 23:09
jest to jego wewnetrzna strona. Mam klina z ta blaszka poprostu tego nie widze trzpien na zebatce ma okolo 5 milimetrow do tego zebatka ma tulejke ktora wchodzi w kolo pasowe.
Niechce byc zle zrozumiany ze sie wymadrzam bo jestem laikiem ale cos nie widze tego
Anonymous - 17-11-2008, 23:22
To nie jest tulejka zębatki, a końcówka wału korbowego. Na nią nasuwa się zębatkę oraz wkręca śrubę mocującą koło pasowe.
Edit:
Trzpień jest owszem inny - klin na wale korbowym w silniku 4G92, a trzpień na zębatce w 4G13. Nie zmienia to faktu, że blaszka być powinna.
Mefi100 - 20-11-2008, 13:51
Witam.
jestem juz na 100% pewien w Colcie CJ1A w silniku 4g13 nie ma zadnej blaszki/podkladki centrujacej-dystansujacej. Na zebatce paska klinowego jest "tulejka" ktora wchodzi w kolo pasowe.
widoczne za zdjeciu uszkodzenie oslony i tarcie o srube jest wynikiem uszkodzenia gumy na kole pasowym. Zewnetrzna czesc kola "odkleila" sie od pasa gumy ktory otacza czesc wewnetrzna. kolo sie przesunelo i wpad w wibracje .
Sprawdzone i pewne. Dzieki za pomoc
Temat do Zamkniecie
Marcin-Krak - 20-11-2008, 19:58
Mefi100 napisał/a: | Temat do Zamkniecie |
A nie może zostać Może się potomnym przyda Jesli jednak bardzo sobie tego życzysz - proszę o info na PW i zamknę
Anonymous - 20-11-2008, 20:27
Jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić. Jaka guma? Koło pasowe jest jednym odlewem i nie ma tam żadnej gumy.
josie - 20-11-2008, 20:38
gregorbu napisał/a: | Jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić. Jaka guma? Koło pasowe jest jednym odlewem i nie ma tam żadnej gumy |
Z tego co w Mitsu widziałem, to koła pasowe składa się z 2 części wewnętrznej (o mniejszej średnicy) i zewnętrznej zwulkanizowanych razem
Anonymous - 20-11-2008, 20:44
josie napisał/a: | gregorbu napisał/a: | Jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić. Jaka guma? Koło pasowe jest jednym odlewem i nie ma tam żadnej gumy |
Z tego co w Mitsu widziałem, to koła pasowe składa się z 2 części wewnętrznej (o mniejszej średnicy) i zewnętrznej zwulkanizowanych razem | Może tak jest, nigdy aż tak nie zgłębiałem tematu ale - przynajmniej optycznie - jest to całość. We wszystkich przypadkach, jakie dotąd widziałem było tak (patrząc od strony silnika):
1. zębatka (ew. zintegrowana z blaszką do czujnika wału korbowego)
2. dolna osłona rozrządu
3. blaszka dystansowa, stanowiąca również osłonę pod kołem pasowym
4. koło pasowe
5. podkładka
6. śruba
Anonymous - 20-11-2008, 21:05
josie napisał/a: | gregorbu napisał/a: | Jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić. Jaka guma? Koło pasowe jest jednym odlewem i nie ma tam żadnej gumy |
Z tego co w Mitsu widziałem, to koła pasowe składa się z 2 części wewnętrznej (o mniejszej średnicy) i zewnętrznej zwulkanizowanych razem |
I dokładnie tak jest.
Mefi100 - 20-11-2008, 21:10
Z tym do zamkniecia chodzi oto ze sprawdzlem dzis wszystko i przyczyna awari jest znana nie chodzilo o usuniecie tematu tylko o oznaczenie ze problem rozwiazany.
Powiekszajac zdjecie nr 2 widac czesc gumowa, jak tu ktos napisal zwulkanizowana. Sprawdzilem dzis ze znajomym zewnetrzna czesc jest poluzowana.
Co do wystepowania gumy w kolach pasowych, widzialem dzis jeszcze jeden model gdzie ta guma wystepuje.
W reszcie jej nie ma, przynajmniej w tych ktore widzialem. Czyli w 2 na 10 ogladanych. Szkody u mnie jeszcze nie sa takie straszne. Ogladalem przed chwila MITSUBISHI SPEISTARA.
Gdzie to kolo wyskoczylo. odbilo sie od podluznicy, i rozwalilo alternator.
Jeszcze nie wiem skad jest wyciek oleju, ale podejzewam ze jest to tez skutek uszkodzenia.
Rok temu silnik po tym jak szczelila uszczelka pod glowica, przeszedl kapitalny remont, po ktorym nie bylo zadnych wyciekow.
Jedyny jaki byl to jak wspominalem z peknietej miski olejowej ale ja wymienilem.
|
|
|