To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - Tuning

Anonymous - 28-05-2006, 16:43
Temat postu: Tuning
Czy Carisma jest podatna na tuning???
Chodzi o dodanie turbo i innego chipu....

Chooper - 28-05-2006, 17:21

jak każde inne auto. Barierą są "zielone". Bo z braku powszechności tego typu komponentów ceny są delikatnie mówiąc wysokie
Anonymous - 28-05-2006, 21:01

jak masz kase to mozesz bawic sie w tuning ale zabawa z carisma bedzie droga
stanik - 28-05-2006, 22:52

reasumujac, to moje zdanie jest takie, ze jakby nie bylo do tuningu potrzeba entuzjasty bo wedlug mnie od razu taniej wyjdzie dolozyc to co sie ma na profesjonalny tuning (a to nie jest malo) i kupic np samochod z fabrycznym turbo (np Seat leon) wyjdzie zdecydowanie taniej i pewniej ze silnik jest obliczony na to turbo a nie taka samorobka.
Poza tym sam chip w silniku bez turbo wedlug mnie nie ma sensu i szkoda kasy, a znow dolozenie turbo to dosc duza zmiana techniczna ktora powinna pociagnac za soba mase innych zmian a to juz sa powazne koszty a do tego nikt raczej nie gwarantuje jak to bedzie dzialalo.
Pozdrawiam

Anonymous - 12-06-2006, 23:08

No właśnie - po kupieniu Cari też sobie postawiłem to pytanie.

Bo Cari ładna, ale Klipsik bardziej sportowy, Lancer ma ładniejsze ślepka, Pajero lepsze kółka... No i nowe Peugeoty nas osaczają, nowe Vectry i Passaty pluja w twarz...

Po kilkunastu telefonach i wieeelu godzinach na necie doszedłem do wnisoku że podkręcenie Cari to pewien problem :) .

Najtańszy będzie visual. Gotowego body kita nie kupisz, musisz robić na zamówienie (2 tysie?). Spręzynki do zawieszenia dopasujesz (grosze). Alusie 15' - tunerzy dopasują ci za (1500). Spojler 200-500 (na zamówienie - 1/2 tysie). Przeróbka karoserii pod nowy body kit, szersze gumy, wymiana listew/klamek - 2/3 tysie. Swiatła, diodki, mjuzik, tapicerka, DVD - TV, od 5 do 10 tysi. Lakier - minimum tysiek. Ornamenty - duuuuuzo.

A teraz heavy metal: przeniesienie silnika GDI - minimum 2.5 za silnik. Do tego nowa skrzynia biegów (Bóg wie ile). Przeniesienie silnika innego - 5 x Bóg wie ile. Montaż, synchronizacja (manual!) - minimum tysiek. Instalacja 4x4 - Science Fiction. (10 tysi? z oryginalnej Cari zostaną chyba klamki). Turbo, nitro... nie w tym świecie. Jeśli uda ci się poskładać coś co udźwignie więcej niż 250 KM to nie naklejaj na to znaczka Mitsubishi. Bo z oryginałem to nie będzie miało wiele wspólnego.

Przypominam, że moja opinia powstała w oparciu o wywiad środowiskowy i telefony do specjalistów. Jeśli mimo to jesteś zdecydowany - dam ci namiary kolesi którzy wydali mi się najbardziej kompetentni. Ale moja własna wiedza praktyczna o tuningu jest niewielka.

Anonymous - 13-07-2006, 22:13

tansky napisał/a:
Najtańszy będzie visual. Gotowego body kita nie kupisz, musisz robić na zamówienie (2 tysie?). Spręzynki do zawieszenia dopasujesz (grosze). Alusie 15' - tunerzy dopasują ci za (1500). Spojler 200-500 (na zamówienie - 1/2 tysie). Przeróbka karoserii pod nowy body kit, szersze gumy, wymiana listew/klamek - 2/3 tysie. Swiatła, diodki, mjuzik, tapicerka, DVD - TV, od 5 do 10 tysi. Lakier - minimum tysiek. Ornamenty - duuuuuzo.

A teraz heavy metal: przeniesienie silnika GDI - minimum 2.5 za silnik. Do tego nowa skrzynia biegów (Bóg wie ile). Przeniesienie silnika innego - 5 x Bóg wie ile. Montaż, synchronizacja (manual!) - minimum tysiek. Instalacja 4x4 - Science Fiction. (10 tysi? z oryginalnej Cari zostaną chyba klamki). Turbo, nitro... nie w tym świecie.


miny objechanych kierowcow : BEZCENNE :mrgreen:
sa zeczy ktorych nie mozesz kupic za wszystkie inne zaplacisz.........

Anonymous - 14-07-2006, 11:09

tansky napisał/a:
...
Najtańszy będzie visual. Gotowego body kita nie kupisz, musisz robić na zamówienie (2 tysie?). Spręzynki do zawieszenia dopasujesz (grosze). Alusie 15' - tunerzy dopasują ci za (1500). Spojler 200-500 (na zamówienie - 1/2 tysie). Przeróbka karoserii pod nowy body kit, szersze gumy, wymiana listew/klamek - 2/3 tysie. Swiatła, diodki, mjuzik, tapicerka, DVD - TV, od 5 do 10 tysi. Lakier - minimum tysiek. Ornamenty - duuuuuzo.

Trochę niskie te ceny podałeś.
Body kit na indywidualne zamówienie to minimum 5tyś pln - 2 tysie to jeden zderzak będzie kosztował.
Tapicerka w zależności od materiału i "widzimisię" to koszt od kilkuset do kilku tysięcy plnów.
Dobre używane dvd to koszt 1800-3500pln + system audio pod wzmacniaczami to drugie tyle.
tansky napisał/a:
A teraz heavy metal: przeniesienie silnika GDI - minimum 2.5 za silnik. Do tego nowa skrzynia biegów (Bóg wie ile). Przeniesienie silnika innego - 5 x Bóg wie ile. Montaż, synchronizacja (manual!) - minimum tysiek. Instalacja 4x4 - Science Fiction. (10 tysi? z oryginalnej Cari zostaną chyba klamki). Turbo, nitro... nie w tym świecie.
...

2,5 tysiąca to kosztuje sam silnik - golasek, do tego przy swapie trzeba zmienić wszystko co się znajduje w komorze silnika + tona innych rzeczy, np. bak paliwa, wiązka elektryczna, zegary, serwo hamulcowe, pompy paliwa, rurki paliwowe, komputery i takie tam. Ja zrobiłem swapa w mojej Cari z 1.9TD na 1.8GDI - koszt całkowity wyniósł mnie 12500pln, ale po sprzedaniu części, które mi zostały spadło to do kosztu całkowitego 5000pln.
Przy przenoszeniu innego silnika mogą wystąpić duże problemy z przeniesieniem napędu, co sprawia, że operacja jest wg mnie bardzo często nieopłacalna, lepiej już samochód inny kupić. A o napędzie 4x4 nawet nie wspomnę, często jest to po prostu niemożliwe ze względów technicznych.
Zlecenie swapa mechanikowi to koszt 1500 - 2000pln (nie mówię o partaczach).
Uturbić natomiast można każdy silnik, ale efektywność tego będzie różna - koszt 10000-15000pln + wielokrotne dostrajanie i korygowanie wad w czasie początkowej eksploatacji.
A nitro - obecnie siedzi mi już butla w samochodzie, tylko na razie nie jest podłączona. Jak dobrze pójdzie to pod koniec wakacji zajmę się podłączeniem całej instalacji. Wtedy dam znać jak się spisuje Cari 1.8GDI + Nitro :D :wink:

Anonymous - 14-07-2006, 12:22

Geloo_Jedi napisał/a:
Dobre używane dvd to koszt 1800-3500pln + system audio pod wzmacniaczami to drugie tyle.


bez przesady :D uzywke mozna kupic za 500zl a nowke za 800zl, nie wiem co masz na mysli piszac dobre, dobre to pioneer, a niedobre to pyle? bo jesli tak to fakt dvd z tymi samymi paremetrami, a nawet gorszymi potrafi kosztowac ok 2 klockow.

Kofi - 14-07-2006, 13:12

Gelo, zapomniales dodac ile taki tuning kosztuje straconego czasu :)
Anonymous - 14-07-2006, 13:21

straconego, jesli efekt jest mizerny lub conajmniej dziwny.
Kofi - 14-07-2006, 16:41

no racja..zle sie wyslowilem.......cofam "straconego" bo ten efekt jest extra :)
Anonymous - 15-07-2006, 20:25

arturro napisał/a:
Geloo_Jedi napisał/a:
Dobre używane dvd to koszt 1800-3500pln + system audio pod wzmacniaczami to drugie tyle.


bez przesady :D uzywke mozna kupic za 500zl a nowke za 800zl, nie wiem co masz na mysli piszac dobre, dobre to pioneer, a niedobre to pyle? bo jesli tak to fakt dvd z tymi samymi paremetrami, a nawet gorszymi potrafi kosztowac ok 2 klockow.


Przekonałem się empirycznie, że w przypadku dvd samochodowych marka ma podstawowe znaczenie. Dlaczego? W dvd samochodowym najważniejsze są 2 kwestie: jakość czytnika oraz jakość monitora (oprócz stylistyki oczywiście) - obydwie rzeczy stanowią o jakości wyświetlanego obrazu, natomiast same w sobie funkcje odtwarzania, wszystkie dvd mają takie same. Lepsze marki takie jak np. Alpine, czy Pioneer używają w swoich urządzeniach znacznie lepszej jakości podzespołów, począwszy od wspomnianych przed chwilą, a kończywszy na innych podzespołach mechanicznych. Dlatego też w przypadku dvd samochodowych sprzęt za 500 czy 800pln ni jak nie będzie się miał do urządzeń markowych, które to kosztują używane od 1500pln w zwyż. I takie też miałem na myśli.

Edit: A jeśli chodzi o czas jaki jest potrzebny na przeróbki auta, o których mówiliśmy na początku topicu, to pochłania to gigantyczne ilości czasu :( :wink: :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group