Sigma/Diamante Ogólne - Diamante 92 - skrzynia biegów
BartekWu - 22-11-2008, 11:43 Temat postu: Diamante 92 - skrzynia biegów Witam, jestem w trakcie renowacji Diamante z 92 roku, silnik 6G72 DOHC ( www.renowacjav6.u2.pl )
W tej chwili jestem jeszcze przed decyzja w sprawie "roboty" przy skrzyni biegów. Pytanie jest takie: Czy skrzynia z przebiegiem ok. 260000 km wymaga roboty ? czy zdiagnozować jej stan można w sytuacji kiedy została już wymontowana, czy też musi być zainstalowana w samochodzie z silnikiem ?
I będę także wdzięczny za wszelkie uwagi o doświadczenia w tej sprawie, jeśli ktoś takowe ma. (np. koszty renowacji skrzyni etc.)
Krzyzak - 22-11-2008, 16:12
skrzynia automatyczna czy zwykla?
zwykla powinna byc ok, automat - trudno zgadnac
dobrze traktowane obie skrzynie sa niemal nie do zajechania - szczegolnie przy tak niskim przebiegu
obie takze sprawdzisz jedynie gdy sa zamontowane - w trakcie jazdy (na sucho niemal kazda chodzi swietnie - po zamontowaniu okazuje sie, ze 1 czy 2 bieg wchodzi kiepsko, a wstecznego nie jestes w stanie wbic)
lukasz12 - 22-11-2008, 16:31 Temat postu: Re: Diamante 92 - skrzynia biegów
BartekWu napisał/a: | Witam, jestem w trakcie renowacji Diamante z 92 roku, silnik 6G72 DOHC ( www.renowacjav6.u2.pl )
W tej chwili jestem jeszcze przed decyzja w sprawie "roboty" przy skrzyni biegów. Pytanie jest takie: Czy skrzynia z przebiegiem ok. 260000 km wymaga roboty ? czy zdiagnozować jej stan można w sytuacji kiedy została już wymontowana, czy też musi być zainstalowana w samochodzie z silnikiem ?
I będę także wdzięczny za wszelkie uwagi o doświadczenia w tej sprawie, jeśli ktoś takowe ma. (np. koszty renowacji skrzyni etc.) |
Nie da się jednoznacznie ocenić czy skrzynię należy remontować przy danym przebiegu. Sa auta które robią i po 500 tysiecy na jednej skrzyni i jest wszystko OK. Wszystko zależy od indywidualnego przypadku - skrzynię można zajechać i w 1000 km a można nią przejechac 250 tysiecy i jest wszystko tak jak w nowym samochodzie. Bez jazdy próbnej nie da sie ocenić w jakim stanie jest skrzynia i czy kwalifikuje się do remontu. Najłatwiej jest sprawdzić to w samochodzie czyli "naturalnym" środowisku pracy skrzyni. Od siebie dodam tyle że remont skrzyni nie jest generalnie opłacalny biorąc pod uwagę ceny jakie sobie życzą specjaliści, zwykle 3-4 tysiące i wartość auta (4000-13000 tysiecy). Taniej jest kupić pewną skrzynię z jakiegoś samochodu na części - koszt 1000-2000 w zależności jak trafisz. Chyba że chcesz rzeczywiście restaurować samochód ale wtedy to bym Ci polecał kupić profesjonalnie wyremontowaną skrzynię ze stanów - wyjdzie taniej niż remont u nas a moim skromnym zdaniem są większe szanse że jest to wykonane poprawnie.
Ja u siebie musiałem wymienić skrzynię - moja oryginalna wytrzymała 230 tysięcy po czym skończyło sie tak > [img=http://img401.images...2779cn9.th.jpg]
By może pech bo skrzynia do ostatnich swoich tchnień chodziła jak nowa.
Obecnie mam skrzynie która ma 203 tysiace (mam obecnie 250 wiec zrobiłem 21 tysiecy, a auto z którego wyjąłem skrzynie miało 182 tysiace) i jeździ nieźle choć trochę szarpie jak jest zimna.
Tak czy inaczej jeśli auto było na chodzie jak piszesz na stronie to zaryzykowałbym zamontowanie starej skrzyni i zobaczenie jak się zachowuje - wymontowanie skrzyni to nie jest znowu jakaś straszna robota - no chyba że płacisz za każde zamontowanie i zdemontowanie. Choć jeśli bierzesz pod uwagę przywrócenie dawnej świetności temu Diamante to chyba masz zaprzyjaźniony warsztat. W razie pytań pisz, już trochę różnych doświadczeń z tym samochodem miałem. Reasumując - najpierw zamontuj skrzynie spowrotem albo jesli jeszcze jest zamontowana zobacz jak się zachowuje i wtedy oceń czy warto remontować. Jeśli przekłada biegi sprawnie, nie ma poślizgów to zostaw jak jest - to są ogólnie dość udane skrzynie i jeśli wykonuje się przewidziane działania tj. wymienia olej i filtr odpowiednio często to są niezawodne.
BartekWu - 22-11-2008, 21:20
Dzięki Panowie
Na pewno będę jeszcze pytał etc.
Krzyżak zapytał czy automat czy zwykła ale z tego co ja wiem to w Diamante z tymi silnikami w ogóle nie ma manualnej skrzyni biegów.
Natomiast co do mojej skrzyni - ja jeszcze samochodem nie miałem okazji jeździć, natomiast były właściciel nic mi nie powie, bo on generalnie nie szanował samochodu, m. in. dlatego taki jest stan silnika, a nie inny.
Pytałem o skrzynie dlatego że jest właśnie wymontowana, więc się zastanawiałem czy może przy okazji jej nie oddać do robienia bo nie mam pojęcia w jakim jest stanie, no ale właśnie dlatego musiałem zapytać czy w ogóle jest sens na razie za tym chodzić póki nie siedzi w samochodzie
A tak trochę oftopując - poszukuję rolek paska wielorowkowego i klinowego. Niestety nie mogę nigdzie znaleźć jak na razie, zastanawiam się żeby zapytać też w Hyundayu od silnika 6GAT. Macie może jeszcze jakieś sugestie gdzie szukać ?
lukasz12 - 22-11-2008, 21:59
BartekWu napisał/a: | Dzięki Panowie
Na pewno będę jeszcze pytał etc.
Krzyżak zapytał czy automat czy zwykła ale z tego co ja wiem to w Diamante z tymi silnikami w ogóle nie ma manualnej skrzyni biegów. |
Ano odebrano im niestety przyjemność używania manuala, a szkoda bo jak trafisz na zadbany egzemplarz to przekładanie biegów to czysta przyjemność (sprawdzane osobiście w sigmie 24v kolegi)
Cytat: | Natomiast co do mojej skrzyni - ja jeszcze samochodem nie miałem okazji jeździć, natomiast były właściciel nic mi nie powie, bo on generalnie nie szanował samochodu, m. in. dlatego taki jest stan silnika, a nie inny.
Pytałem o skrzynie dlatego że jest właśnie wymontowana, więc się zastanawiałem czy może przy okazji jej nie oddać do robienia bo nie mam pojęcia w jakim jest stanie, no ale właśnie dlatego musiałem zapytać czy w ogóle jest sens na razie za tym chodzić póki nie siedzi w samochodzie |
Wiesz jak chcesz wydać 5000 zł to można w ciemno dawać dorobienia - może nawet zrobią to dobrze ale uważam że wydawanie 3000-5000 zł na remont skrzyni i to w polsce to wyrzucanie pieniedzy w błoto. Taniej i niewiele gorzej założyć inną sprawną lub kupić wyremontowaną w stanach i sciągnąć do Polski. Masz wtedy 2 skrzynie.
Cytat: | A tak trochę oftopując - poszukuję rolek paska wielorowkowego i klinowego. Niestety nie mogę nigdzie znaleźć jak na razie, zastanawiam się żeby zapytać też w Hyundayu od silnika 6GAT. Macie może jeszcze jakieś sugestie gdzie szukać ? |
Spróbuj - Hyundaiowy silnik jest mechanicznie bardzo podobny do Sigmowego 12V. Jedna z rolek na pewno będzie pasować. Z drugą jest gorzej bo w 12V jej po prostu nie ma w ogóle - jeśli masz jeszcze te rolki starego typu (te nitowane) to można się posiłkować wymianą łożysk. Najgorzej jest z tym napinaczem od paska pompy wspomagania - ciężko będzie go dostać nawet używkę bo nowsze wersje silnika (od 92) miały już na pasek wielorowkowy.
Wlasnie znalazłem jedną z tych rolek - cena nie zabija
http://www.nokaut.pl/ofer...mitsubishi.html
BartekWu - 22-11-2008, 22:38
lukasz12 napisał/a: |
Wiesz jak chcesz wydać 5000 zł to można w ciemno dawać dorobienia - może nawet zrobią to dobrze ale uważam że wydawanie 3000-5000 zł na remont skrzyni i to w polsce to wyrzucanie pieniedzy w błoto. Taniej i niewiele gorzej założyć inną sprawną lub kupić wyremontowaną w stanach i ściągnąć do Polski. Masz wtedy 2 skrzynie. |
Sama prawda, tylko że stany traktuję jako ostateczność w kupowaniu czegokolwiek, faceci sypią takimi kosztami shippingu że wymiękam. Nie odrzucam jednak tej koncepcji, ale poczekam, aż się wyklaruje z tą co mam - mechanik który robi samochód, ma podobno jakichś niezłych macherów od tego - zobaczymy z jaka kwota wystartują.
Cytat: | Spróbuj - Hyundaiowy silnik jest mechanicznie bardzo podobny do Sigmowego 12V. Jedna z rolek na pewno będzie pasować. Z drugą jest gorzej bo w 12V jej po prostu nie ma w ogóle - jeśli masz jeszcze te rolki starego typu (te nitowane) to można się posiłkować wymianą łożysk. Najgorzej jest z tym napinaczem od paska pompy wspomagania - ciężko będzie go dostać nawet używkę bo nowsze wersje silnika (od 92) miały już na pasek wielorowkowy. |
No właśnie do wielorowkowego szukam....
Jaka pewność że będzie pasować do tego silnika ? Z doświadczenia wiesz ?
lukasz12 - 22-11-2008, 22:51
Cytat: |
Jaka pewność że będzie pasować do tego silnika ? Z doświadczenia wiesz ? |
Z katalogu mitsu wiem że jedna z rolek które sa w 24V jest taka sama jak jedyna rolka w 12V. Zreszta mam przed sobą rolki, wygladaja podobnie prawda?

Tylko nie wiem czy ta od 12V to ta większa czy ta mniejsza. Ta z kropkami to starszy model, obecnie już ich nie ma i są tylko te gładkie jak ta większa. Któraś z nich to na pewno to co w hyundaiu. Ale najpewniej będzie zmierzyc średnicę i grubość rolek i niech ci ze strony podadzą.
BartekWu - 22-11-2008, 23:34
No dzięki bardzo Coś mi się wydaje że tu zamieszkam
A propos..wspomniałeś o katalogu części mitsu - gdzie można pozyskać ?
lukasz12 - 23-11-2008, 00:12
BartekWu napisał/a: | No dzięki bardzo Coś mi się wydaje że tu zamieszkam
A propos..wspomniałeś o katalogu części mitsu - gdzie można pozyskać ? |
Tam gdzie jest wszystko
Od ruskich można sciągnąc - poszukam linka - jest Europejski, Amerykański (ten najłatwiej w ogole zdobyć) i nawet Japoński choć jest po japońsku
http://www.dsm-club.org/f...ap-general.html
i konkretnie linki do:
USA http://files.dsm-club.org/caps/caps_usa_0707.rar
EURO http://files.dsm-club.org/caps/caps_eur_0607.rar
BartekWu - 23-11-2008, 00:35
Dziękować
lukasz12 - 23-11-2008, 00:37
BartekWu napisał/a: | Dziękować |
Jeszcze go zainstaluj
|
|
|