To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Ogólne - Jechałem, zgasł silnik, nie mogę odpalić...

Rajek - 23-11-2008, 15:16
Temat postu: Jechałem, zgasł silnik, nie mogę odpalić...
NO i moja nowa sigma zaczyna mnie wkurzac otoz jechalem i nagle zgasla i od tamtej pory nie chce mi odpalic, rozrusznik kreci ale nie odpala... raz na chwile mi odpalila ale pochodzila minute i zgasla od tamtej pory nic... poradzcie co mam sprawdzic, jakie sa najczestrze przyczyny?????????
krzysius - 23-11-2008, 16:37

sprawdz czy nie przeskoczył pasek rozżądu ,sprawdz ciśnienie paliwa ,zobasz czy masz iskre na świecach ,napisz w jakich okolicznościach ci zgasła......
Rajek - 23-11-2008, 16:51

okolicznosci: wyjechalem z podworka, przejechalem 100 metrow i zgasla, przepchnalem sigme na podworko, sprobowalem zapalic zapalila i po chwili zgasla i tyle nie moge zapalic.
Jak sprawdzic czy nie przeskoczyl pasek rozrzadu, jak sprawdzic cisnienie paliwa, chyba w domowych warunkach nie dam rady tego sprawdzic, tylko mechanik kur... same problemy juz po 2 tygodniu po zakupie podobala mi sie sigma ale powoli zaczyna mnie to wkur...

zaraz zejde na podworko i tak:
- sprawdze dioda bledy kompow zgodnie z tematem http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=22855

aha odlanczalem klemy od akumulatora w celu wg mnie zresetowania komputerow, ale to nic nie dalo :( :(:(:(

pozdrawiam wszystkich

Anonymous - 23-11-2008, 17:01

sprawdź czy nie spadła ci guma z kolektora ssącego czyli od filtra która idzie do przepustnicy, gaz masz spróbuj zapalić przełączając tylko na gaz . przyczyn może być wiele
Napisz coś jeszcze jakiś szczegół który pomógłby znaleźć przyczynę

Rajek - 23-11-2008, 17:35

syski napisał/a:
sprawdź czy nie spadła ci guma z kolektora ssącego czyli od filtra która idzie do przepustnicy, gaz masz spróbuj zapalić przełączając tylko na gaz . przyczyn może być wiele
Napisz coś jeszcze jakiś szczegół który pomógłby znaleźć przyczynę



sprawdziłem nic nie spadło, ciekawe jak zaprowadze do warsztatu to czy mechanicy będą wogóle wiedzieć o co chodzi

Anonymous - 23-11-2008, 18:00

Podstawą jest sczytanie błędów ecu za pomocą miernika lub diody z opornikiem i wtedy wiesz gdzie szukać. Bo przyczyn może być wiele, może głupio to zabrzmi a paliwo w baku masz? Czasem wskaźnik szwankuje. Jak masz gaz spróbuj przełączyć na gaz i palić czasem na benzynie nie pali a na gazie pali.
lukasz12 - 23-11-2008, 18:27

Rajek napisał/a:

Jak sprawdzic czy nie przeskoczyl pasek rozrzadu, jak sprawdzic cisnienie paliwa, chyba w domowych warunkach nie dam rady tego sprawdzic, tylko mechanik kur... same problemy juz po 2 tygodniu po zakupie podobala mi sie sigma ale powoli zaczyna mnie to wkur...


Znam ten ból - po wymianie koła pasowego zrobiłem 50 KM (PIEĆDZIESIĄT KM) i rozwaliło skrzynię - też miałem ochotę polać benzyną i podpalić. A na koło pasowe czekałem 4 MIESIĄCE - autem nacieszyłem się 4 dni. Ale po ciężkim okresie jakoś w końcu zza chmur wyszło słońce. Sczytaj błędy i sprawdź - być może też moduł zapłonowy albo cewki ale bez sczytania błędów to jak wróżenie z fusów.

Rajek - 23-11-2008, 18:29

syski napisał/a:
Podstawą jest sczytanie błędów ecu za pomocą miernika lub diody z opornikiem i wtedy wiesz gdzie szukać. Bo przyczyn może być wiele, może głupio to zabrzmi a paliwo w baku masz? Czasem wskaźnik szwankuje. Jak masz gaz spróbuj przełączyć na gaz i palić czasem na benzynie nie pali a na gazie pali.



paliwo jest, gaz jest nie pali z tego, tzn. nie mam opcji zapalic z gazu, mam dwie opcje odpalenia z benzyny, druga to odpalenie z benzyny i 3000 obrotow i przelancza sie na gaz (nie wiem czy jest jakis sposob odpalenia z samego gazu)

a co do diody to sprawdzalem ecu ale dioda milczy tzn sie nie zalapa, jakby komp nie mial produ (A GDZIE TEN KOMP ECU SIE ZNAJDUJE??? BYM GO WYMONTOWAL TO ZERKNAL).

krzysius - 23-11-2008, 18:39

ciśnienia paliwa nie musisz mierzyć jako tako wystarczy,że odkręcisz przewód zasilania i zakręcisz rozrusznikiem jeśli paliwo leci to powinno być OK.Co do faz rozrządu to jeśli masz 24v to za bardzo ci nie pomoge ponieważ na pamnięć nie znam ustawienia a ja mam 12v (może koledzi ci podpowiedza).Albo sprawdz ciśnienie sprężania, jesli będzie ok to rozrząd masz OK.Masz gaz? JEST SPOSÓB NA ODPALENIE GO NA SAMYM GAZIE ALE NIE WIEM CZY SOBIE PORADZISZ (ALE TO NIE MOŻE BYĆINSTALACJA SEKWENCYJNA).Zdejmij przewód zasilający benzynowy,po to aby nie pracował silnik na 2 paliwach grozi to wybuchem.Na zawór gazowy podaj zasilanie (12v) najlepiej po zaplonie i prubuj go uruchomić ;jak cos to dzwoń604410588 troche sie znam na gazie. kolejne pytanie masz alarm z rozcięciem zaplonu lub pompy paliwa ????? :?: :?:
Rajek - 23-11-2008, 18:55

GAZU NIE MAM SEKWENCYJNEGO, SPROBUJE GO Z SAMEGO GAZU ODPALIC, A CO DO ALARMU TO MAM CHYBA JAKIS STANDARDOWY TYCH SIGM, PODOBNO JAK JUZ PRACUJE NA GAZIE TO ODCINA POMPE PALIWA, MOJA PIERWSZA MYSL TO WLASNIE O JAKIMS ZABEZPIECZENIU ODCIECIA ZAPLONU, BO TA DIODA KOLO DIEROWNICY DZIWNIE SIE ZACHOWUJE , A JAK JUZ MAM TEN ZAPLON ODCIETY TO JAK GO ROZWALIC???

[ Dodano: 23-11-2008, 18:57 ]
I JESZCZE PYTANIE JAK MECHANIK PODLACZY SIGME POD JAKIS TAM SWOJ KOMP TO JUZ BEDZIE CO NIECO WIEDZIAL NIE?

Anonymous - 23-11-2008, 19:04

Niekoniecznie odcina ci pompę paliwa może odcinać tylko wtryski a pompa chodzi cały czas, tak jest przynajmniej u mnie a dioda od alarmu nie powinna świecić jak mruga tzn alarm jest uzbrojony i na gazie też nie odpali. a baterię w pilocie masz dobrą. miga ci w pilocie jak naciskasz guzik jeśli tak to ok. I idziesz w dobrą stronę z tym alarmem.
krzysius - 23-11-2008, 19:06

MUSISZ ZNALEŻC CENTRALE ALARNU .PÓŻNIEJ W ZALEŻNISCI OD RODZAJU ALARMU I SPOSOBU PODŁĄCZENIA MUSISZ ZNALEŻĆ GDZIE NASTĄPIŁO EWENTUALNE ROZCIĘCIE . MOGLI ROZCIĄC INSTALACJE ZA POMOCY PRZEKAŻNIKA LUB ZA POMOCA SAMEJ CENTRALI ALARMU(NP.2 GRUBE CZARNE PRZEWODY)
Rajek - 23-11-2008, 19:18

NAJGORSZE JEST ZE JUTRO MUSZE MIEC SPRAWNE AUTO, JAK NIE TO BEDZIE ZLE... NAJGORSZE JEST TO ZE SIGME MAM Z 10 DNI I BYLO OK, POPRZEDNI WLASCICIEL NIE MIAL Z NIA KLOPOTOW WIEM BO TO PRAKTYCZNIE SASIAD...I PRZYJACIEL, TO JA MAM TAKIEGO PECHA...
Anonymous - 23-11-2008, 19:30

to nie jest wina twojego aua. pamietaj to tylko urzadzenie a o te auta jak sie dba to sie odwdzieczaja... glowa do gory.
Slaw - 23-11-2008, 20:24

być może to jednak standardowa usterka w Sigmie-siadło ECU?Jeżeli nie ma prądu na świecach to może być to


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group