[XX-92]Galant E3xA i starsze - przepływomierz
michu_872 - 23-11-2008, 19:06 Temat postu: przepływomierz witam.
potrzebuje przepływke do gala i mam z tym pewien problem... wszędzie gdzie dzwonie i pytam są ale nie te...
ja potrzebuje przepływke o nr E5T02571... myślałem, że od eclipse (w końcu silnik niby praktycznie ten sam) ale po wykonaniu kilku telefonów zwątpiłem bo nic nie pasuje
dzwoniłem wczoraj do gościa z allegro, który pisał, że ma przepływke od gala 2.0 16v i to samo
w obu galantach numery mi się zgadzają więc nie jest to przypadek... i tu moje pytanie czy e39 miało inny przepływomierz niż inne 2- litrówki??? ewentualnie od czego dobrać??? i gdzie to dostać za rozsądne pieniądze
Serek - 23-11-2008, 19:34
Wg manuala nie ma rozbieżności w rocznikach. co znaczy, że przepływka ta sama dla 89 jaki 92 Galanta. ECU podlegało zmianom na przestrzeni lat, przepływka opisana jest bez zmian. Eclipse posiadały inne oznaczenia części, tym się nie sugeruj.
Z tego co wiem, przepływomierz jest zamienny dla silnika 6 bolt czy to z Galanta czy Eclipse.
P.S. Do kogo dzwoniłeś? Aha, jest możliwość zastosowania przepływki z modelu 7 bolt ale nie plug&play.
Krzyzak - 23-11-2008, 20:26
powinna pasowac wlasnie od Eclipse
w Galach GTI sygnal z przeplywomierza byl kodowany na 16 bitach a w 8 zaworowych na 8 bitach - stad rozbieznosci
michu_872 - 23-11-2008, 20:45
no tak ale jak pytałem to od kliperka złącze jest 6-cio pinowe ja mam 7...
żeby było ciekewiej to przy galach nie mam identycznych silników... chyba, że przy tym 2 galu ktoś już namieszał... bo kupiłem go "nie palącego"
Cytat: | P.S. Do kogo dzwoniłeś? Aha, jest możliwość zastosowania przepływki z modelu 7 bolt ale nie plug&play | nie pamiętam dokładnie bo to było ze 2 tyg temu ale mieli kliperki na części...
Serek - 24-11-2008, 12:19
7 przewodów? Przyjmuję, że to wersja przepływki od silnika turbo ktoś założył. (zgadza się, manual potwierdza 7 przewodów w wersji turbo).
Tak, od Eclipse będą pasować. Szukaj z silnika 6 bolt! Na szczęście w 1g przepływki turbo i z n/a są te same.
Jakie różnice? Wzrokowe? Pewnie pokrywa zaworów inna? Od Eclipse lub cały silnik.
michu_872 - 24-11-2008, 18:16
1 szy gal
www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/99ecd8645991103d.html
2-gi gal:
www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/afecc09e512da7f7.html
widoczne z daleka różnice to kolektor i moduł zpłonowy jest inny
i przepływomierz- taki mam:
www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3a6aa68da1c882e8.html
Serek - 24-11-2008, 21:41
Pierwsze zdjęcie - tragedia, coś ty z nim zrobił ?
Drugie - przpustnica z turbo. Coś mi się wydaje, że silnik pochodzi z wersji turbo ale ma zmienione (wałek i tłoki) do n/a. Jak pracuje ten drugi ? No,no kolego gdybyś tam miał 4g63t...
Przepustnicy w środku nie oglądałem ale mając 7 pinów jest z turbo. Możesz odnaleźć oznaczenie nabite na silniku? Nie zdziwił bym się wybitego 4G63t.
michu_872 - 24-11-2008, 21:59
ten 2 galant nie chodzi, tak go kupiłem... niby gazownik nagrzebał i od tego... odpalał ale BARDZO nie równo chodzi i od razu gaśnie...
no jezeli przepływka jest od turbo to w jakim celu była założona??? jakieś wymierne efekty daje??? i dlaczego w obu autach tak jest??? w jednym to bym zrozumiał ale w obu żeby było ciekawiej to przepływke na 6 pinów mam na stanie... ewentualnie jak przerobić z powrotem na 6 pinów???
Serek - 25-11-2008, 01:10
Jest trochę późno i nie bardzo rozumiem o co chodzi w twojej wypowiedzi. A może to Twoja wina. Tak czy inaczej:
1. Gal nr 1 posiada standardowy silnik 4G63 n/a 6 bolt.
2. Gal nr 2 posiada inny kolektor dolotowy (z turbo i to jest 7 bolt o ile się nie mylę)
3. co jest w obu autach? ta sama przepływka 7 pinów? widocznie tak trafiłeś
Jak przerobić ? Poszukaj przeróbki. Masz silnik N/A i wiązkę N/A. Skoro siedzi przepływka na 7 pinów to znaczy że ktoś przerobił wiązkę (bardziej prawdopodobne niż nowa wiązka silnika). drugie auto jest "troszeczkę" porzeźbione, pewnie dlatego tak działa. Sprawdź czy przypadkiem nie posiadasz ECU z wersji turbo. Wątpliwe, ale kto wie...
michu_872 - 25-11-2008, 01:44
Cytat: | Jest trochę późno i nie bardzo rozumiem o co chodzi w twojej wypowiedzi |
spróbuje napisać prościej.
-gal1 ma przepływomierz na 7 pinów,
-gal 2 również 7 pinów (ten co ma inny kolektor)
-gal 1 działa z uszkodzonym przepływomierzem (wystrzał gazu)
-gal2 po odpaleniu bez przepływomierza ma bardzo nierówne obroty, nie wkręca się na wyższe i gaśnie (podobno po wystrzale gazu i działaniach gazownika jest przepływomierz uszkodzony, dlatego zaczynam od szukania przepływomierza)
- w obu jest taki sam przepływomierz (dlatego myślałem, że może e39 miała inny niż eclipse lub były co najmniej 2 rodzaje)
teraz pytania:
-czy przepływka od turbo coś daje???
-gdzie szukać przepływomierza takiego jak potrzebuje?
mam nadzieje, że teraz jest czytelniej.
Bartek - 25-11-2008, 07:41
michu_872 napisał/a: | -czy przepływka od turbo coś daje??? |
nic
michu_872 napisał/a: | -gdzie szukać przepływomierza takiego jak potrzebuje? |
podłączenie przepływki z klipera 2.0 DOHC załatwi temat. Wprawdzie E39 ma unikalny przepływomierz, jednak ECU od E33/Eclipsa GS radzi sobie z przepływką od E39, również na odwrót powinno być OK.
Serek napisał/a: | Drugie - przpustnica z turbo. Coś mi się wydaje, że silnik pochodzi z wersji turbo ale ma zmienione (wałek i tłoki) do n/a. Jak pracuje ten drugi ? No,no kolego gdybyś tam miał 4g63t.. |
skąd ta pewność????? obcięte jest w "najciekawszym" miejscu, tzn jeżeli z przepustnicy wystają 4 króćce na podciśnienia, to jest to turbo, jeżeli 3 to N/A
Serek napisał/a: | Skoro siedzi przepływka na 7 pinów to znaczy że ktoś przerobił wiązkę (bardziej prawdopodobne niż nowa wiązka silnika). |
i tu Cię zdziwię Sereczku drogi.... po 06.90 WSZYSTKIE E39 mają 7-pin przepływkę, innego kompa niż Twój, 150 KM nie 144....., inną głowicę, zawory, kolektory ssący i wydechowy, portki wydechu....
[ Dodano: 25-11-2008, 07:49 ]
jeszcze jedno - żeby podłączyć przepływkę 6-pin w miejsce Twojej 8-pin trzeba odwalić małą manianę, polegającą na odpiłowaniu ścianki złączki od strony pinów 1 i 4. Obrazowo:
1 2 3 4
5 6 7 8
_ 1 2 3
_ 4 5 6
czyli połączenia między starym a nowym: 1-nic, 2-1, 3-2, 4-3, 5-nic, 6-4, 7-5, 8-6
Serek - 25-11-2008, 16:26
Bartku:
1. nie doczekałem się na sprawdzenie przez kolegę michu_872 oznaczenia na bloku silnika
2. szkoda, że manual nie wspomina o zmianach w przepływce po 90
3. na czym polega unikalność przepływki w E39A ?
Bartek - 25-11-2008, 17:01
1. na to nie odpowiem
2. Masz manuala specyfikacji euro, czy US (tam nie było modyfikacji)? - Grzebałem w kilku E39, jedną ('92) rozebrałem na śrubeczki.....
3. Nr E5T02571 występuje TYLKO w e39 po facelifcie 06.90
Serek - 25-11-2008, 17:06
Mam manuala USA, EURO niet. (z naszego działu zresztą). Przyjmuję, że po lifcie wsadzali już pod 7 bolta przepływkę. No chyba, że tutaj w E39A to patent na skalę całej produkcji.
michu_872 - 25-11-2008, 21:55
oznaczenie silnika sprawdze (jutro pod wieczór się postaram o ile MSR-a złoże ba na dworze po ciemku to niezbyt przyjemne )
Bartku dzięki za odpowiedź tyle wnoszącą do sprawy...
zdjącia kolektora postaram się zrobić lepsze - mam nadzieję, że jutro się uda. poprzednie robiłem po omacku jak było już ciemno
POZDRAWIAM
[ Dodano: 26-11-2008, 21:46 ]
nie dałem rady dzisiaj zobaczyć
chyba miś bedzie musiał poczekać do poniedziałku
[ Dodano: 04-12-2008, 11:57 ]
za "sposób" na przepływomierz bardzo dziękuje jednak tak jak się obawiałęm nie rozwiązało to problemu ale to już sprawa do innego tematu... dzięki...
Serek- nie znalazłem tak oczekiwanego i upragnionego "T" w oznaczeni silnika
|
|
|