To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Ogólne - Jak poznać Miśka II genereacji?

szczechu85 - 23-11-2008, 19:56
Temat postu: Jak poznać Miśka II genereacji?
Cześć! Mam na głowie zakupić Miśka II generacji. Mieszkam przy puszczy piskiej i mam tam swoje tereny. Muszę jakoś tam dojechać. i szczerze zakochałem się w Miśku. To już choroba. :rolleyes: 24h o miśku gadam. Mam JEDNO tylko pytanie. Jak rozpoznać Pajero II generacji, że ma krzynię SS. Bo słysząłem że czasem jeszcze wychodziły Miśki II generacji z ES. Bo zależy mi na skrzyni SS. Zamierzam kupić Miśka w lutym, marcu. Dzięki z góry. Zimny browar dla was.

P.S. Star 6x6 ruless hehehe

Anonymous - 23-11-2008, 20:43

Witam na forum w rodzinie MitsuManiaków

Przechodzę do rzeczy:

1.Na dzwigni napędów(w kolejności):2H/4H/4HLc/N/4LLc
2.Po między zegarami(prędkościomierz i obrotomierz) napis "Super Select 4WD"
3.Takie same pokrywki ma półosiach z przodu i z tyłu - nie we wszystkich

Kluczowe elementy to punkty 1 i 2

Polecam szukać egzemplarza z blokadą tylnego mechanizmu różnicowego-
taki przycisk obok gniazdka 12V na konsoli środkowej-warto


Pozdrawiam i witam w rodzine

P.S ja pod Kaliszem miałem Stara 200 i potem 1142 - żyletki 8) (niestety sprzedane :( na rzecz MB Lk 1220L)

szczechu85 - 23-11-2008, 21:26

dzięki bardzo bartek2800. podpowiedz tylko gdzie awatara się wrzuca oki? dzięki z góry. obiecuje nie przynieść wstydu rodzinie!!
gogo24 - 23-11-2008, 21:33

Profil i na samym dole masz.
Anonymous - 23-11-2008, 22:00

Potwierdzam wypowiedz Gogo24.
Widzę, że w profilu wpisałeś 2.5TD.Do Pajero II polecam 2.8TD, był produkowany od 1994r z Super Selectem.

Pozdrawiam

jawaldek - 24-11-2008, 11:50

bartek2800 napisał/a:
Witam na forum w rodzinie MitsuManiaków

Przechodzę do rzeczy:

1.Na dzwigni napędów(w kolejności):2H/4H/4HLc/N/4LLc
2.Po między zegarami(prędkościomierz i obrotomierz) napis "Super Select 4WD"
3.Takie same pokrywki ma półosiach z przodu i z tyłu - nie we wszystkich

Kluczowe elementy to punkty 1 i 2

Polecam szukać egzemplarza z blokadą tylnego mechanizmu różnicowego-
taki przycisk obok gniazdka 12V na konsoli środkowej-warto


Pozdrawiam i witam w rodzine

P.S ja pod Kaliszem miałem Stara 200 i potem 1142 - żyletki 8) (niestety sprzedane :( na rzecz MB Lk 1220L)


Witam. Bartek2800 na konsoli obok zapalniczki jest przycisk-u mnie- z oznaczeniem A/T rozumiem że o tym przycisku piszesz. Co oznacza "A" a co "T" Pozdrówka :)

P.S.Witam szczechu85 nowego MitsuManiaka :wink:

Anonymous - 24-11-2008, 14:45

Się masz Waldek

piszę o przycisku blokady tylnego dyfra tzn.R/D Lock i nie obok zapalniczki tylko obok gniazdka 12V niżej pod radiem przed mieszkiem skrzyni biegów.

A/T to bodajże zmiana trybu pracy przekładni automatycznej(nie wiem dokładnie mój to manual)

Pzdrawiam

jawaldek - 24-11-2008, 15:26

bartek2800 napisał/a:
Się masz Waldek

piszę o przycisku blokady tylnego dyfra tzn.R/D Lock i nie obok zapalniczki tylko obok gniazdka 12V niżej pod radiem przed mieszkiem skrzyni biegów.

A/T to bodajże zmiana trybu pracy przekładni automatycznej(nie wiem dokładnie mój to manual)

Pzdrawiam


Cześć część Bartek2800 i widzisz ten tajemniczy przycisk A/T jest u mnie koło zapalniczki obok drążka zmiany biegów-automat. I najprawdopodobniej służy do,tak jak napisałeś,zmiany trybu pracy skrzynki.Jeszcze nie rozszyfrowałem co i jak ale;jedno przełożenie jest do jazdy po serpentynach a drugie do jazdy z górki ale które to, to najstarsi górale nie wiedzą :wink: Pozdrówka :)

Anonymous - 24-11-2008, 17:50

WitajWaldek,

jak pisałem ja ci tego nie wytłumaczę bo automta nie miałem, automatem jeżdziłem dwa razy - Mercedesem E 320CDI kuzyna ze skrzynią 7G-Tronic(siedem biegów) i muszę przyznać że jeździ się takim zestawem wspaniale.Poza tym 3.2 CDI - 224km, 500Nm momentu obrotowego dostępnego od 1600obr./min, przyspieszenie ok.7s. do paki, maks. 250km/h...
Tak się składa, że akurat jeździłem nim na niemieckiej autostradzie... i mogę potwierdzić że 250km/h idzie bez zająknięcia...

Ale i tak kocham Pajero z manualem 8) :D
Spytaj kogoś z automatem, ja chcę, ale nie pomogę...

Pozdrawiam i życzę śniegu :lol: :D

Hiszpan - 24-11-2008, 19:00

Znalazłem taką fotkę :D


Teraz proszę o wyjaśnienie działania poszczególnych włączników, bo już się pogubiłem o czym rozmawiacie ;)

Anonymous - 24-11-2008, 19:33

Witaj Hiszpan,

spróbuję wytłumaczyć :wink:

Zmodernizowany obrazek:



Wyjaśnienie:

1.R/D Lock - blokada tylnego dyfra
2.A/T Mode - przełącznik zmiany trybu pracy skrzyni automatycznej
3.Rear Heater - przedni włącznik tylniej nagrzewnicy
4.H/M/S - zmiana twardości amortyzatorów (obok niego jest zaślepka(na podłokietniku), a w niektórych modelach jest tam słynna parasolka - przełącznik automatycznej anteny(wysunięta, 1/2 wysunięcia))

Mam nadzieje że rozwiałem wszelkie wątpliwości :wink:

Jak coś to pytać 8)

Pozdrowienia

szczechu85 - 24-11-2008, 21:22

Panowie jak wrzucić foto na forum?
Znalazłem foto skrzyni SS i chciałbym się podzielić znaleziskiem.

[ Dodano: 24-11-2008, 21:24 ]
acha jeszcze jedno skrzynię SS były montowane w pajero od 1994 roku?

[ Dodano: 24-11-2008, 21:29 ]
A tak przy okazji to ja jestem sceptycznie nastawiony do automatów. Które nie dość że mnie ubezwłasnowolniają w aucie to jeszcze wieję od nich śmiercionośną nudą.. A sekwencja... Phi.. to namiastka. Ot taka mała dygresyja.

Hiszpan - 25-11-2008, 00:34

bartek2800, wieeelkie dzięki :D

szczechu85, bardzo proszę o kliknięcie "pomógł" koledze bartek2800 przy poście opisującym działanie wyłączników - w moim imieniu, bo sam nie mogę 8)

Co do zdjęć to niżej masz link do poradnika zrobionego przez admina. Sam też korzystam z tego serwera, tak że polecam.

Co do automatów to też byłem sceptycznie nastawiony do czasu, aż żonie kupiłem Golfa w automacie właśnie. Teraz szukam dla niej pojarki w automacie, a i moje kolejne auto będzie w automacie :lol:

Anonymous - 25-11-2008, 14:52

Hiszpan jesteśmy w rodzinie więc pomoc jest wskazana i potrzebna :D

P.S można wiedzieć którą generacje i jaki silnik ten golf? :wink:

Pozdrawiam

Anonymous - 25-11-2008, 15:47

Hiszpan napisał/a:
Znalazłem taką fotkę :D

Obrazek

Podepnę się pod temat:
układ dźwigni (po lewej reduktor, po prawej zmiany biegów) jest jednakowy dla obu wersji położenia kierownicy czy jest to zdjęcie z anglika?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group