Pajero Ogólne - Jak poznać Miśka II genereacji?
szczechu85 - 23-11-2008, 19:56 Temat postu: Jak poznać Miśka II genereacji? Cześć! Mam na głowie zakupić Miśka II generacji. Mieszkam przy puszczy piskiej i mam tam swoje tereny. Muszę jakoś tam dojechać. i szczerze zakochałem się w Miśku. To już choroba. 24h o miśku gadam. Mam JEDNO tylko pytanie. Jak rozpoznać Pajero II generacji, że ma krzynię SS. Bo słysząłem że czasem jeszcze wychodziły Miśki II generacji z ES. Bo zależy mi na skrzyni SS. Zamierzam kupić Miśka w lutym, marcu. Dzięki z góry. Zimny browar dla was.
P.S. Star 6x6 ruless hehehe
Anonymous - 23-11-2008, 20:43
Witam na forum w rodzinie MitsuManiaków
Przechodzę do rzeczy:
1.Na dzwigni napędów(w kolejności):2H/4H/4HLc/N/4LLc
2.Po między zegarami(prędkościomierz i obrotomierz) napis "Super Select 4WD"
3.Takie same pokrywki ma półosiach z przodu i z tyłu - nie we wszystkich
Kluczowe elementy to punkty 1 i 2
Polecam szukać egzemplarza z blokadą tylnego mechanizmu różnicowego-
taki przycisk obok gniazdka 12V na konsoli środkowej-warto
Pozdrawiam i witam w rodzine
P.S ja pod Kaliszem miałem Stara 200 i potem 1142 - żyletki (niestety sprzedane na rzecz MB Lk 1220L)
szczechu85 - 23-11-2008, 21:26
dzięki bardzo bartek2800. podpowiedz tylko gdzie awatara się wrzuca oki? dzięki z góry. obiecuje nie przynieść wstydu rodzinie!!
gogo24 - 23-11-2008, 21:33
Profil i na samym dole masz.
Anonymous - 23-11-2008, 22:00
Potwierdzam wypowiedz Gogo24.
Widzę, że w profilu wpisałeś 2.5TD.Do Pajero II polecam 2.8TD, był produkowany od 1994r z Super Selectem.
Pozdrawiam
jawaldek - 24-11-2008, 11:50
bartek2800 napisał/a: | Witam na forum w rodzinie MitsuManiaków
Przechodzę do rzeczy:
1.Na dzwigni napędów(w kolejności):2H/4H/4HLc/N/4LLc
2.Po między zegarami(prędkościomierz i obrotomierz) napis "Super Select 4WD"
3.Takie same pokrywki ma półosiach z przodu i z tyłu - nie we wszystkich
Kluczowe elementy to punkty 1 i 2
Polecam szukać egzemplarza z blokadą tylnego mechanizmu różnicowego-
taki przycisk obok gniazdka 12V na konsoli środkowej-warto
Pozdrawiam i witam w rodzine
P.S ja pod Kaliszem miałem Stara 200 i potem 1142 - żyletki (niestety sprzedane na rzecz MB Lk 1220L) |
Witam. Bartek2800 na konsoli obok zapalniczki jest przycisk-u mnie- z oznaczeniem A/T rozumiem że o tym przycisku piszesz. Co oznacza "A" a co "T" Pozdrówka
P.S.Witam szczechu85 nowego MitsuManiaka
Anonymous - 24-11-2008, 14:45
Się masz Waldek
piszę o przycisku blokady tylnego dyfra tzn.R/D Lock i nie obok zapalniczki tylko obok gniazdka 12V niżej pod radiem przed mieszkiem skrzyni biegów.
A/T to bodajże zmiana trybu pracy przekładni automatycznej(nie wiem dokładnie mój to manual)
Pzdrawiam
jawaldek - 24-11-2008, 15:26
bartek2800 napisał/a: | Się masz Waldek
piszę o przycisku blokady tylnego dyfra tzn.R/D Lock i nie obok zapalniczki tylko obok gniazdka 12V niżej pod radiem przed mieszkiem skrzyni biegów.
A/T to bodajże zmiana trybu pracy przekładni automatycznej(nie wiem dokładnie mój to manual)
Pzdrawiam |
Cześć część Bartek2800 i widzisz ten tajemniczy przycisk A/T jest u mnie koło zapalniczki obok drążka zmiany biegów-automat. I najprawdopodobniej służy do,tak jak napisałeś,zmiany trybu pracy skrzynki.Jeszcze nie rozszyfrowałem co i jak ale;jedno przełożenie jest do jazdy po serpentynach a drugie do jazdy z górki ale które to, to najstarsi górale nie wiedzą Pozdrówka
Anonymous - 24-11-2008, 17:50
WitajWaldek,
jak pisałem ja ci tego nie wytłumaczę bo automta nie miałem, automatem jeżdziłem dwa razy - Mercedesem E 320CDI kuzyna ze skrzynią 7G-Tronic(siedem biegów) i muszę przyznać że jeździ się takim zestawem wspaniale.Poza tym 3.2 CDI - 224km, 500Nm momentu obrotowego dostępnego od 1600obr./min, przyspieszenie ok.7s. do paki, maks. 250km/h...
Tak się składa, że akurat jeździłem nim na niemieckiej autostradzie... i mogę potwierdzić że 250km/h idzie bez zająknięcia...
Ale i tak kocham Pajero z manualem
Spytaj kogoś z automatem, ja chcę, ale nie pomogę...
Pozdrawiam i życzę śniegu
Hiszpan - 24-11-2008, 19:00
Znalazłem taką fotkę
Teraz proszę o wyjaśnienie działania poszczególnych włączników, bo już się pogubiłem o czym rozmawiacie
Anonymous - 24-11-2008, 19:33
Witaj Hiszpan,
spróbuję wytłumaczyć
Zmodernizowany obrazek:
Wyjaśnienie:
1.R/D Lock - blokada tylnego dyfra
2.A/T Mode - przełącznik zmiany trybu pracy skrzyni automatycznej
3.Rear Heater - przedni włącznik tylniej nagrzewnicy
4.H/M/S - zmiana twardości amortyzatorów (obok niego jest zaślepka(na podłokietniku), a w niektórych modelach jest tam słynna parasolka - przełącznik automatycznej anteny(wysunięta, 1/2 wysunięcia))
Mam nadzieje że rozwiałem wszelkie wątpliwości
Jak coś to pytać
Pozdrowienia
szczechu85 - 24-11-2008, 21:22
Panowie jak wrzucić foto na forum?
Znalazłem foto skrzyni SS i chciałbym się podzielić znaleziskiem.
[ Dodano: 24-11-2008, 21:24 ]
acha jeszcze jedno skrzynię SS były montowane w pajero od 1994 roku?
[ Dodano: 24-11-2008, 21:29 ]
A tak przy okazji to ja jestem sceptycznie nastawiony do automatów. Które nie dość że mnie ubezwłasnowolniają w aucie to jeszcze wieję od nich śmiercionośną nudą.. A sekwencja... Phi.. to namiastka. Ot taka mała dygresyja.
Hiszpan - 25-11-2008, 00:34
bartek2800, wieeelkie dzięki
szczechu85, bardzo proszę o kliknięcie "pomógł" koledze bartek2800 przy poście opisującym działanie wyłączników - w moim imieniu, bo sam nie mogę
Co do zdjęć to niżej masz link do poradnika zrobionego przez admina. Sam też korzystam z tego serwera, tak że polecam.
Co do automatów to też byłem sceptycznie nastawiony do czasu, aż żonie kupiłem Golfa w automacie właśnie. Teraz szukam dla niej pojarki w automacie, a i moje kolejne auto będzie w automacie
Anonymous - 25-11-2008, 14:52
Hiszpan jesteśmy w rodzinie więc pomoc jest wskazana i potrzebna
P.S można wiedzieć którą generacje i jaki silnik ten golf?
Pozdrawiam
Anonymous - 25-11-2008, 15:47
Hiszpan napisał/a: | Znalazłem taką fotkę
Obrazek |
Podepnę się pod temat:
układ dźwigni (po lewej reduktor, po prawej zmiany biegów) jest jednakowy dla obu wersji położenia kierownicy czy jest to zdjęcie z anglika?
|
|
|