To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Brak mocy i inne.

Kedzior181 - 25-11-2008, 17:44
Temat postu: Brak mocy i inne.
Witam wszystkich!

Jestem nowym użytkownikiem i z góry przepraszam za powtarzający(pewnie) się temat, ale chwilowo mam internet wyłącznie w pracy i nie zawsze mogę poczytać czyt. poszukać interesującego mnie tematu.
Martwi mnie taki problem. Od jakiegoś czasu odczuwam znaczny spadek mocy przy przyspieszaniu. Do niedawna było to tylko falowanie obrotów na jałowym, już miałem się za to zabrać (przepustnica i nauczenie ECU) a tu niespodzianka i brak mocy.
Pragnę podkreślić, że nawet przy falowaniu obrotów cari przyspieszała żwawo.
Jest to samochodzik z przebiegiem 124kkm i nie wymieniałem jeszcze rozrządu- świeżo kupiony. Rodzi się pytanie: Czy spadek mocy może być spowodowany niewymienionym rozrządem(w co wątpię) ? Jeśli nie to jaka jest przyczyna? I czy wymieniać cały rozrząd czy tylko pasek?

Z góry dziękuję i raz jeszcze przepraszam.

saphire - 26-11-2008, 10:12

0. Wymieniasz filtr powietrza, olej i filtr oleju, dobijasz czynnik do klimy
1. Wymontowujesz i czyścisz na błysk przepustnicę i zakładasz
2. Wymieniasz świeczki na nowe NGK IZFR6B
3. Wymieniasz kompletny rozrząd (pasek Mitsuboshi, rolki, uszczelniacze wałków i wału i w zależności od stanu napinacz hydrauliczny)
4. Kontrolujesz/wymieniasz pasek osprzętu (wspomaganie, klima itp) i pasek alternatora
5. Odpinasz klemę na parę minut, podpinasz, odpalasz auto i zostawiasz na luzie z włączonymi światłami, radiem, klimą niech pochodzi kilkanaście minut (będzie szalał z obrotami ale się powinien ich nauczyć nauczyć)

crimi - 26-11-2008, 14:15

Wszystko to co napisal saphire, mnie czeka (procz rozrzadu :D juz zrobiony), a dodatkow jeszcze bedzie sonda lambda.
Moje pytanie do tej sondy. Podobno sa dwie sondy w GDI, prawda to? I ktora sonde wymienic?

szyszus1 - 26-11-2008, 14:25

Że tak zapytam, to co ma czynnik do klimy do tego?:) czy to takie ogólne wskazanie twoje tylko?
Kedzior181 - 26-11-2008, 14:52

Wieeelkie dzięki saphire. Wyprzedziłeś moje pytanie o świece i o markę rozrządu.

saphire napisał/a:
0. Wymieniasz filtr powietrza, olej i filtr oleju, dobijasz czynnik do klimy


To jest za mną. Czas się zabrać za te kosztowne rzeczy. :(

Raz jeszcze dzięki.

saphire - 28-11-2008, 11:51

crimi napisał/a:
dodatkow jeszcze bedzie sonda lambda.
Moje pytanie do tej sondy. Podobno sa dwie sondy w GDI, prawda to? I ktora sonde wymienic?


Jedne GDI mają inne nie - to zależy - wymieniasz jeśli jest uszkodzona lub źle odczyty podaje - ale to ci sprawdzą na kompie przecież a nawet wykres z jej działania.

Kedzior181 - 03-12-2008, 15:19

Witam!

Zaprzyjaźniony mechanik powiedział mi (po małym przeglądzie), że mam wodę na jednej ze świec.Gdy go odwiedziłem 2-gi raz było to samo Twierdzi, że to może być mikropęknięcie głowicy. Czy zgadzacie się z tym? Czy może być inna przyczyna?

Anonymous - 03-12-2008, 15:44

ale jak wode ? byc moze woda dostała sie góra ? widziałem auta w którch pierscien swiecy był zardzewiały i nie było takiej diagnozy ale nie jestem mechanikiem
Kedzior181 - 05-12-2008, 23:39

Ja również nie znam się na tych sprawach. Przestraszyła mnie wiadomość o uszkodzeniu głowicy. Co do tej wody to po prostu jakiś płyn(niepalny) zalewa świecę i jeden "gar" chodzi nierówno, bądź przestaje w ogóle działać. Wykluczam raczej rdzę na świecy czy pierścieniu świecy gdyż są nowe :/. Ale póki co autko jeździ- może fałszywy alarm.
Jeśli coś się będzie dziać- odezwę się.
Póki co dziękuję za zainteresowanie.

Pozdrawiam.

wichura1 - 06-12-2008, 11:19

A uszczelka pod głowicą? Może ona jest uszkodzona i lekko puszcza, w którymś miejscu? Zobacz czy nie ubywa płynu chłodzącego.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group