To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5W 2.5] BŁĄD LAMBDY NA LPG

tompi30 - 26-11-2008, 15:56
Temat postu: [EA5W 2.5] BŁĄD LAMBDY NA LPG
WITAM! ZAPALA SIĘ CHECK SPRAWDZAŁEM TO POKAZUJE BŁĄD SONDY LAMBDA, ZAPALA SIĘ TAK PO PRZEJECHANIU ODCINKA OK 4KM JAK JEŻDZĘ PO MIEŚCIE KROTSZE ODCINKI STAWANIE RUSZANIE TO NIGDY TYLKO JAK JADE DŁUŻSZY KAWAŁEK I WYSTARCZY WTEDY PRZEŁĄCZYĆ NA 5s. NA BENZYNĘ ZGASNIE I MOŻNA JECHAĆ I Z 200KM I SIĘ NIE ZAPALI AŻ DO NASTĘPNEGO ODPALENIA. SZUKAŁEM NA FORUM ALE ZNALAZŁEM TYLKO TO:
jak masz lpg to na 99% trzeba zmienic instalke z 2 gen na 4 gen i bedziesz mial spokoj.
A NIEWIEM ZA BARDZO O CO TU CHODZI :?: MAM INSTALACJE OMVL Z 2004R
MOŻE KTOŚ UMIE POMÓC?

irekkczek - 26-11-2008, 16:50

miałem to samo ale na sekwencji. Nieprawidłowa dawka gazu, zła mieszanka. nie wiem jaką masz instalację... jakiej generacji?
bprzemo13 - 26-11-2008, 19:41

Ja również miałem ten problem w lancerku ale na sekwencji.Komputer widział że wtryski nie podają benzyny i zapalał check.Pojechałem do gazownika i ten wszystko wyregulował i jest ok.Sprawdz jeszcze w jakim stanie masz siatkę (plecionkę) łączącą tłumiki co idzie od kolektora wydechowego czy nie jest uszkodzona bo wtedy sonda świruje
tompi30 - 26-11-2008, 20:16

to jest tez sekwencja firmy OMVL (włoska) zakładana w 2004r wtedy podobno jedna z lepszych jak gadałem z gazownikiem ale jak to generacja to zabijcie ale niewiem, ale moze spróbuje podjechac żeby podpiął pod kompa i wyregulował dokładnie a siatke sprawdze chociaż niewiem czy sie tez nie rozsypał katalizator bo na zimno jak stoje na hamulcu to słychac taki dziwny dźwięk jakby była dziura wydechu jak juz ciepły to nie
macia - 26-11-2008, 21:37

tompi30 - na 99,9% jest to sprawa rezystorków w emulatorze. W wielu wypadkach wystarczyło wlutować takie o wartości 56 Ohm i problem CE znikał. Powinno pomóc, spróbuj :wink:
Marcino - 26-11-2008, 22:04

Rezystorek pomoże na 99.9% podaja to nawet producenci Staga ze to dotyczy mitsubishi.
Ale moze sprawdz wczesniej swój wydech, bo twój gaz nie jest założony dzisaij wiec do tej pory jedziło i było ok. moze katalizator, tłumik lub lambda sie kończy.
Pozdr

tomusn - 26-11-2008, 22:29

tompi30,
instalacja gazowa ma EMULACJĘ LAMBDY - co oznacza że sonda lambda jest rozłączana od kompa, a na jej miejsce jest podawany sygnał o wartościach robiących ECU w konia. jeżeli emulator nie działa lub nie jest podłączony prawidłowo i ECU dostaje np wartości 0V to zapala ChE
tak czy inaczej sonda jest podejrzana o niepracowanie na gazie (w rozumieniu ECU).
jeżeli sonda pracuje na benzynie - czytaj ECU dostaje od niej wartości których się spodziewa - nie zapala kontrolki wcale, bądź ją gasi. więc sprawdź pracę sondy na benzynie. a jeżeli pracuje na benzynie to pracuje też na gazie - tylko jest rozłączona i ECU jej nie widzi bo i tak dostaje wzorcowy sygnał z emulatora (lub jak w Twoim przypadku - nie dostaje)

aha
i sprawdź czy ten błąd sondy był w błędach bieżących czy w zapamiętanych


jeśli sonda pracuje na benzynie to ten przypadek bym zignorował - nic na to nie poradzisz, chyba że wkurza Cię kontrolka i nie chcesz jej oglądać. masz po prostu kontrolke załączenia instalacji gazowej :lol:

ewrybady, nie mieszajcie w jednym temacie czujnika tlenu i wtryskiwaczy, bo nie wiem gdzie do tego emulatora lambdy mam te oporniki wklejać :?:

krzysio1972 - 27-11-2008, 12:41

tomusn, nie mieszaj to sekwencja, a w sekwencjach nie emuluje się lambdy! Nie jest to też raczej problem z emulacją wtryskiwaczy bo byłby bląd wtryskow, a nie lambdy i check palil by sie zawsze. Ja bym starał się regulować mieszankę i nie zostawiać tak, bo rozjedziesz mapy benzynowe i gazowe i bedziesz jezdzil w trybie awaryjnym ecu.
tomusn - 27-11-2008, 12:52

krzysio1972, skoro tak - to masz rację, moja wypowiedź dotyczy raczej działania LGP II gen

pytanie : dlaczego ECU po przełączeniu na gaz nie "widzi" sygnału z czujnika tlenu?

krzysio1972 - 27-11-2008, 13:12

Dokładnie w drugiej musisz, w 4 nie, bo zakłucisz prace ecu, który cały czas steruje mieszanką, tzn. czasami wtrysków benzynowych, które są przeliczane na czasy wtrysków gazowych przez komp gazowy. Natomiast musisz emulować wtryskiwacze benzynowe, bo sa odlaczane podczas pracy na gazie i stad czasem pojawia sie check spowodowany zlym doborem rezystancji emulatora.
tompi30 - 27-11-2008, 22:38

dzięki chłopaki za zainteresowanie, byłem dzisiaj u gazera no i rzeczywiście to jest tylko wina regulacji mieszanki tylko że przy mojej instalacji niestety ma juz ponad 4 lata nie jest tak łatwo (chodzi o dokładnośc) wyregulować to z tego co mi mówił nowsze np stagi mają większe mozliwości regulacji i problemu by nie było, zmienilismy troche ustawienia pojeżdże zobacze, może i ma rację bo ma dobra opinie jako fachowiec i zresztą on ją zakładał 4 lata temu poprzedniemu właścicielowi
yam1530 - 30-11-2008, 13:16

Mam takie pytanko???

Jeżeli sonda lambda dostarczy błędnych danych do ecu to skład mieszanki sie zmieni i moze powstac wieksze spalanie???

Anonymous - 30-11-2008, 15:49

yam1530 napisał/a:
Jeżeli sonda lambda dostarczy błędnych danych do ecu to skład mieszanki sie zmieni i moze powstac wieksze spalanie???


Tak.

PS
tomusn napisał/a:
tompi30,
instalacja gazowa ma EMULACJĘ LAMBDY - co oznacza że sonda lambda jest rozłączana od kompa, a na jej miejsce jest podawany sygnał o wartościach robiących ECU w konia. jeżeli emulator nie działa lub nie jest podłączony prawidłowo i ECU dostaje np wartości 0V to zapala ChE
tak czy inaczej sonda jest podejrzana o niepracowanie na gazie (w rozumieniu ECU).
jeżeli sonda pracuje na benzynie - czytaj ECU dostaje od niej wartości których się spodziewa - nie zapala kontrolki wcale, bądź ją gasi. więc sprawdź pracę sondy na benzynie. a jeżeli pracuje na benzynie to pracuje też na gazie - tylko jest rozłączona i ECU jej nie widzi bo i tak dostaje wzorcowy sygnał z emulatora (lub jak w Twoim przypadku - nie dostaje)


Tomusn ma całkowitą rację - miałem to samo w instalacji landirenzo (generacja II)

yam1530 - 30-11-2008, 15:54

A co w diselku odpowiada za sprawdzanie składu mieszanki???


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group