To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Ogólne - czujnik niskich obrotów...

Rajek - 26-11-2008, 17:25
Temat postu: czujnik niskich obrotów...
w zwiazku z potwornym spalaniem gazu ponad 20 litrow pojechalem do gazownika podlaczyl pod komputer i stwierdzil ze uszkodzony jest jakis czujnik niskich obrotow i silnik caly czas chodzi na ssaniu... i dlatego tak duzo pali...czy to rzeczywiscie moze byc przyczyna tak duzego spalania? Jezeli tak to moze ma ktos cos takiego??? wskazal na takie urzadzenie:
http://www.fotosik.pl/pok...44362a1191.html

Anonymous - 26-11-2008, 17:49

Ciekawe, mi gazownik powiedział na przeglądzie instalacji, że pada mi sonda lambda, stąd wyższe spalanie. Po czym dodał, że sonda dobrze pracuje mi na wyższych obrotach silnika, a na niskich podaje złe parametry.
lukasz12 - 27-11-2008, 00:40
Temat postu: Re: czujnik niskich obrotów...
Rajek napisał/a:
w zwiazku z potwornym spalaniem gazu ponad 20 litrow pojechalem do gazownika podlaczyl pod komputer i stwierdzil ze uszkodzony jest jakis czujnik niskich obrotow i silnik caly czas chodzi na ssaniu... i dlatego tak duzo pali...czy to rzeczywiscie moze byc przyczyna tak duzego spalania? Jezeli tak to moze ma ktos cos takiego??? wskazal na takie urzadzenie:
http://www.fotosik.pl/pok...44362a1191.html


To co zaznaczyłeś to jest czujnik położenia przepustnicy, może mechanik to miał na myśli mówiąc o błędzie.

Rajek - 27-11-2008, 07:40

to pewnie nie to, ale rozumiem ze jest jakis czujnik niskich obrotow (czy to jest po prostu silniczek krokowy?), a jezeli taki czujnik jest to gdzie sie znajduje?
lukasz12 - 27-11-2008, 10:22

Rajek napisał/a:
to pewnie nie to, ale rozumiem ze jest jakis czujnik niskich obrotow (czy to jest po prostu silniczek krokowy?), a jezeli taki czujnik jest to gdzie sie znajduje?


o żadnym czujniku niskich obrotów nie wiem, za to silniczek krokowy jest jak najbardziej, jest zaraz obok TPS, od strony pasażera.

Anonymous - 27-11-2008, 21:26

Jeśli silnik pracuje na ssaniu to ma około 1500obrotów a wolne obroty powinny wynosić od 600- 800. Tak jak pisze łukasz12 zaznaczony czujnik to TPS natomiast patrząc niżej czyli pod cewki z kablami zobaczysz 3 czujniki temperatury ten środkowy sczytuje temperaturę dla ECU a ten odpowiednio ustawia obroty, jeśli jest walnięty to zafałszowuje temperaturę i może silnik pracować na ssaniu będzie się też z tego powodu pojawiał błąd 41 mówiący o uszkodzeniu sondy lub wtrysków zwarcia instalacji (kilka możliwości) Koszt czujnika 50zł z Malik Auto + 10zł przesyłka. Najpierw go można sprawdzić miernikiem przy 80stopniach płynu chłodzącego powinien mieć około 250-280kilo omów. Najpierw sprawdź potem kupuj. Mechanik powinien ci podać nr błędu bo możliwości jest wiele dlaczego dużo pali.
Pozdrawiam

Rajek - 28-11-2008, 10:36

syski napisał/a:
Jeśli silnik pracuje na ssaniu to ma około 1500obrotów a wolne obroty powinny wynosić od 600- 800. Tak jak pisze łukasz12 zaznaczony czujnik to TPS natomiast patrząc niżej czyli pod cewki z kablami zobaczysz 3 czujniki temperatury ten środkowy sczytuje temperaturę dla ECU a ten odpowiednio ustawia obroty, jeśli jest walnięty to zafałszowuje temperaturę i może silnik pracować na ssaniu będzie się też z tego powodu pojawiał błąd 41 mówiący o uszkodzeniu sondy lub wtrysków zwarcia instalacji (kilka możliwości) Koszt czujnika 50zł z Malik Auto + 10zł przesyłka. Najpierw go można sprawdzić miernikiem przy 80stopniach płynu chłodzącego powinien mieć około 250-280kilo omów. Najpierw sprawdź potem kupuj. Mechanik powinien ci podać nr błędu bo możliwości jest wiele dlaczego dużo pali.
Pozdrawiam


nie no moze 1500 obrotow nie ma ale napewno ponad 1000, na benzyne jest ok wlasnie okolo 600 - 800. Mialem wczesniej renowke meganke to silniczek krokowy bez problemu wykrecalem czyscilem i bylo ok a tu nie wiem jak jest w wyjeciem go... mam nadzieje ze to jest przyczyna zbyt wysokich obrotow...

[ Dodano: 28-11-2008, 10:37 ]
sprawdze jeszcze te czujniki jak mowisz dzieki

Anonymous - 28-11-2008, 10:59

Silniczek krokowy masz w dolnej lewej części przepustnicy widać go jak ściągniesz gumę z przepustnicy ma 2 śruby na klucz 10mm nasadowy a jak wygląda to tutaj masz dostałem od łukasza12 http://stealth316.com/2-isc-iac.htm aha no i trzeba odpiąć wtyczkę co jest oczywiste i zwrócić uwagę żeby gumowy oring ci nie wypadł - zwykle trzyma się powierzchni przepustnicy ale..
Rajek - 28-11-2008, 11:29

co do mechanika to jak podlaczyl swoj komputerek pod sigme to zadnych bledow nie bylo...
Anonymous - 28-11-2008, 11:57

Na twoim miejscu podjechałbym do innego gazownika niech ustawi blosa przy pomocy analizatora spalin ustawia się przy około 3000 obrotów silnika bo wtedy masz najbardziej zbliżony pobór gazu i skład mieszanki gazowej aby nie brakowało mu mocy przy rzeczywistej jeździe. Blosa powinno się ustawiać na hamowni wtedy ustawi skład i pobór gazu optymalnie tak że nie będzie prawie różnicy jazdy na gazie czy Pb tak jak jest to na sekwencji. To tyle co powiedział mi gaziarz jak ustawiał u mnie blosa. Pali mi około 16l gazu przy mieszanej jeździe a reduktor mam założony do 170KM bo nie mieli większego.
Rajek - 28-11-2008, 12:30

tylko ze ja nie mam blosa...

[ Dodano: 28-11-2008, 12:32 ]
jak gazownik podlaczyl ten sterownik od gazu do kompa to ustawienia/parametry byly ok tylko te obroty wlasnie go niepokoily, powiedzial ze to nie ma co regulowac bo wszystko jest ok...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group