Pajero II - [3.0 V6] Dziwne dzwieki spod maski - pisk
piotreks - 27-11-2008, 13:35 Temat postu: [3.0 V6] Dziwne dzwieki spod maski - pisk Witam. Posiadam PajeroII, 91 rok, 3000 v6. Od pewnego czasu, czasami(NIE ZAWSZE) z silnika wychodza dziwne dzwieki, tak jakby cos piszczalo. Bylem u mechanika, zostaly wymienione rolki pod maska napedzajace pasek. Po wymianie przez jakis okres czasu wszystko bylo wporzadku, natomiast teraz, znow ten dziwny dzwiek powrocil. Czym to moze bys spowodowane? Znow cos nie tak z rolkami? Pozdrawiam.
zbyszekm2 - 27-11-2008, 17:56
napnij paski alternatora.
Hiszpan - 27-11-2008, 20:48
zbyszekm2 napisał/a: | napnij paski alternatora | Potwierdzam.
Może to się też przytrafić jak wjedziesz w większą kałużę i mokry, słabo napięty pasek zacznie ślizgać.
To najczęstsza, drobna usterka. I nie tylko w Pajero
piotreks - 06-12-2008, 00:02
paska nie napinalem, poniewaz popryskalem go wd40, nastepnie jakims smarem, jednak pomagalo to na bardzo krotki okres czasu. zauwazylem, ze piszczy tylko i wylacznie gdy silnik pracuje na bardzo wolnych obrotach. jako, ze jestem 'poczatkujacym' chcialbym sie dowiedziec w jaki sposob napiac pasek klinowy w pajero?
Hiszpan - 06-12-2008, 10:15
piotreks, nie jestem mechanikiem, ale paska chyba się nie smaruje.
To coś jak z hamulcami. Dodając smar zmniejszasz tarcie, a tym samym zwiększasz możliwość poślizgu. To z kolei powoduje, że ślizgający pasek nie kręci alternatora tak jak powinien i masz problem z ładowaniem.
Poza tym musiałbyś smarować po każdym deszczu, wjechaniu w kałużę itp. bo przecież nie jest on zamknięty w obudowie i woda spod kół dostaje się w jakimś stopniu pod maskę
piotreks napisał/a: | jaki sposob napiac pasek klinowy w pajero | Nie wiem jak w pojarce. Poszukam jakąś fotkę i wleję
Anonymous - 06-12-2008, 10:40
Hiszpan napisał/a: | nie jestem mechanikiem, ale paska chyba się nie smaruje. |
Też tak myślałem aż do ostatniej wizyty w serwisie
Hiszpan - 06-12-2008, 10:51
piotreks, nie wiem jaki masz silnik, ale ściąg sobie instrukcję do Twojego modelu z tej stroniki
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3449
Np. do silnika 3.0 w pliku "3.0l v6 vin h" na stronach 8-9 masz rysunek gdzie jest napinacz.
elili napisał/a: | Też tak myślałem aż do ostatniej wizyty w serwisie | Możesz napisać coś więcej.
Może to był jakiś specjalny środek do czyszczenia, tak jak czyści się klocki hamulcowe
Anonymous - 06-12-2008, 11:37
Hiszpan napisał/a: | elili napisał/a: | Też tak myślałem aż do ostatniej wizyty w serwisie | Możesz napisać coś więcej.
Może to był jakiś specjalny środek do czyszczenia, tak jak czyści się klocki hamulcowe |
A co mi tam: nie znam się na samochodach. Być może znam się na czymś innym
Ad rem: coś mi piskało pod maską. Podjechałem do serwisu. A oni: "aaaa oczywiście" i popryskali paski.
Od zewnątrz.
Przestało.
Jeszcze mniej znam się na samochodach
Podobno winą jest to, że po kałużach jeździłem.
Jeździłem bo taki potrzebuję samochód: czasem muszę odwiedzić klienta, który na budowie siedzi.
A dojazd na budowę czasem wymaga wykorzystania napędu 4x4
Hiszpan - 06-12-2008, 11:59
elili, ja też się nie znam.
Jestem domorosłym mechanikiem, który serwisuje sobie sam swój motocykl i nic poza tym
elili napisał/a: | A oni: "aaaa oczywiście" i popryskali paski.
Od zewnątrz.
Przestało. | Może tak ma być
Nie wiem, nie znam się
A spytałem z ciekawości, bo nigdy nie słyszałem o smarowaniu pasków klinowych
jawaldek - 06-12-2008, 12:11
Hiszpan napisał/a: | elili, ja też się nie znam.
Jestem domorosłym mechanikiem, który serwisuje sobie sam swój motocykl i nic poza tym
elili napisał/a: | A oni: "aaaa oczywiście" i popryskali paski.
Od zewnątrz.
Przestało. | Może tak ma być
Nie wiem, nie znam się
A spytałem z ciekawości, bo nigdy nie słyszałem o smarowaniu pasków klinowych |
Aby zmniejszyć poślizg paska a tym samym zwiększyć efektywność działania paska na koła pasowe kiedyś smarowało się paski kalafonią ( to te mniejsze ) lub smołą-lepikiem to te większe np pasy transmisyjne.Pozdrówka
[ Dodano: 06-12-2008, 12:20 ]
piotreks napisał/a: | paska nie napinalem, poniewaz popryskalem go wd40, nastepnie jakims smarem, jednak pomagalo to na bardzo krotki okres czasu. zauwazylem, ze piszczy tylko i wylacznie gdy silnik pracuje na bardzo wolnych obrotach. jako, ze jestem 'poczatkujacym' chcialbym sie dowiedziec w jaki sposob napiac pasek klinowy w pajero? |
Taaa WD 40 to tak jak byś zdjął pasek . Na szybkich obrotach ślizgający się pasek,tak jak u Ciebie,rozgrzewa się i "przykleja" do koła pasowego więc i nie piszczy. Tarcz hamulcowych i klocków,jak by piszczały to RACZEJ NIE SMARUJ ŻADNYM WYNALAZKIEM W POSTACI WD40 bo każde drzewo będzie Twoje. Pozdrówka
[ Dodano: 06-12-2008, 12:28 ]
elili napisał/a: | Hiszpan napisał/a: | elili napisał/a: | Też tak myślałem aż do ostatniej wizyty w serwisie | Możesz napisać coś więcej.
Może to był jakiś specjalny środek do czyszczenia, tak jak czyści się klocki hamulcowe |
A co mi tam: nie znam się na samochodach. Być może znam się na czymś innym
Ad rem: coś mi piskało pod maską. Podjechałem do serwisu. A oni: "aaaa oczywiście" i popryskali paski.
Od zewnątrz.
Przestało.
Jeszcze mniej znam się na samochodach
Podobno winą jest to, że po kałużach jeździłem.
Jeździłem bo taki potrzebuję samochód: czasem muszę odwiedzić klienta, który na budowie siedzi.
A dojazd na budowę czasem wymaga wykorzystania napędu 4x4 |
Jest jakiś płyn na bazie grafitu (????) do konserwacji pasków klinowych.W warsztacie uważają że samochodem tylko w słoneczne dni można jeździć??? Moja rada podaruj sobie ten warsztat gdzie kpią i drwią sobie z klientów . Naciągnij pasek tylko też nie za mocno bo łożyska pójdą. Dobrze napięty-naciągnięty pasek powinien po nacisku uginać się na jakieś 2-3mm. Pozdrówka
piotreks - 06-12-2008, 12:54
Hiszpan napisał/a: | piotreks, nie wiem jaki masz silnik, ale ściąg sobie instrukcję do Twojego modelu z tej stroniki
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3449
Np. do silnika 3.0 w pliku "3.0l v6 vin h" na stronach 8-9 masz rysunek gdzie jest napinacz.
elili napisał/a: | Też tak myślałem aż do ostatniej wizyty w serwisie | Możesz napisać coś więcej.
Może to był jakiś specjalny środek do czyszczenia, tak jak czyści się klocki hamulcowe |
hmm, no wszystko ok, ale chcialbym zeby ktos wytlumaczyl wlasnymi slowami, jak ten pasek naciagnac..ewentualnie, czy jest jakis specjalny smar przystosowany wlasnie do paskow klinowych? o ktorym pisal kolega wyzej.
// znalazlem cos takiego: http://allegro.pl/item487...00_ml_wawa.html
jawaldek - 06-12-2008, 13:35
piotreks napisał/a: | Hiszpan napisał/a: | piotreks, nie wiem jaki masz silnik, ale ściąg sobie instrukcję do Twojego modelu z tej stroniki
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3449
Np. do silnika 3.0 w pliku "3.0l v6 vin h" na stronach 8-9 masz rysunek gdzie jest napinacz.
elili napisał/a: | Też tak myślałem aż do ostatniej wizyty w serwisie | Możesz napisać coś więcej.
Może to był jakiś specjalny środek do czyszczenia, tak jak czyści się klocki hamulcowe |
hmm, no wszystko ok, ale chcialbym zeby ktos wytlumaczyl wlasnymi slowami, jak ten pasek naciagnac..ewentualnie, czy jest jakis specjalny smar przystosowany wlasnie do paskow klinowych? o ktorym pisal kolega wyzej.
// znalazlem cos takiego: http://allegro.pl/item487...00_ml_wawa.html |
Między bajki można wstawić płyn który sam naciąga paski,konserwuje OK.
Przy alternatorze jest gruba blacha obok niej długa śruba od silnika do alternatora w poprzek długiej jest krótka kontrująca poluzuj ją a nastepnie tę długą kręc aż napnie sie pasek. I tu może przydać się WD40 którym możesz śruby spryskać.Jak napniesz pasek który po dość mocnym naciśnięciu ugnie się na 2-3mm to zakręć śrubę kontrującą. I po bólu. Pozdrówka Może zdjęcie co nieco pomoże (jeśli uda się otworzyć )
http://www.fotosik.pl/pok...68fac5f1b2.html
Berni - 06-12-2008, 14:38
WD 40 jest do CZYSZCZENIA i smarowania pasek ma chodzic "twardo" a nie z poślizgiem (poślizg to właśnie hałas) tym to możesz zamki w drzwiach posmarowac albo zawiasy- u mnie założyłem pasek nowy i po prostu piszczał jak cholera żadne naciąganie nie pomagało więc założyłem pasek innego producenta i jest ok
piotreks - 06-12-2008, 16:51
jawaldek napisał/a: | piotreks napisał/a: | Hiszpan napisał/a: | piotreks, nie wiem jaki masz silnik, ale ściąg sobie instrukcję do Twojego modelu z tej stroniki
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3449
Np. do silnika 3.0 w pliku "3.0l v6 vin h" na stronach 8-9 masz rysunek gdzie jest napinacz.
elili napisał/a: | Też tak myślałem aż do ostatniej wizyty w serwisie | Możesz napisać coś więcej.
Może to był jakiś specjalny środek do czyszczenia, tak jak czyści się klocki hamulcowe |
hmm, no wszystko ok, ale chcialbym zeby ktos wytlumaczyl wlasnymi slowami, jak ten pasek naciagnac..ewentualnie, czy jest jakis specjalny smar przystosowany wlasnie do paskow klinowych? o ktorym pisal kolega wyzej.
// znalazlem cos takiego: http://allegro.pl/item487...00_ml_wawa.html |
Między bajki można wstawić płyn który sam naciąga paski,konserwuje OK.
Przy alternatorze jest gruba blacha obok niej długa śruba od silnika do alternatora w poprzek długiej jest krótka kontrująca poluzuj ją a nastepnie tę długą kręc aż napnie sie pasek. I tu może przydać się WD40 którym możesz śruby spryskać.Jak napniesz pasek który po dość mocnym naciśnięciu ugnie się na 2-3mm to zakręć śrubę kontrującą. I po bólu. Pozdrówka Może zdjęcie co nieco pomoże (jeśli uda się otworzyć )
http://www.fotosik.pl/pok...68fac5f1b2.html |
nie da sie otworzyc..moze wrzucisz na http://imageshack.us/ ?
Anonymous - 06-12-2008, 17:20
Mnie się otwiera:
http://www.fotosik.pl/pok...68fac5f1b2.html
|
|
|