To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Świruje na gazie

Dawid1886 - 27-11-2008, 21:10
Temat postu: [Cari 1.6] Świruje na gazie
Moja carisma na gazie pierwszej generacji coś sie zaczyna pierniczyć. Na gazie nie odpala na zimnym silniku a jesli odpalam na benzynie i po przekroczeniu 2000 obr. automatycznie przelacza sie na gaz to odczuwam straszny przeskok i przez pare chwil dławi go jak przyspieszam.
Pozniej jest juz dobrze ale zauwazylem ze troche wiecej mi teraz pali i jest troche slabszy. Podejzewam ze wina tkwi w parowniku. Prosze o jakas porade co mam zrobic? Kupic nowy i jakiej firmy nie za drogi czy kupic zestaw naprawczy? Czy mozna to wymienic samemu nie jadac do gazownika?

Piwor - 27-11-2008, 22:04

Miałem podobny problem. Układ chłodzenia był zapowietrzniony, co powodowało to, że parownik nie była nagrzewany a w konsekwencji do silnika wlewał się zimny ciekły gaz. :| Spalałem po 14 litrów w dodatku miał mało mocy.
Dawid1886 - 28-11-2008, 16:17

to znaczy co dokladnie bylo zapowietrzone?co mam zrobić?
daroslo - 28-11-2008, 19:27

Jak się nagrzeje silnik sprawdź przewód doprowadzający płyn chłodniczy do parownika powinien być gorący, jak jest zimny to tak jak pisał kolega układ masz zapowietrzony.
Jak masz zapowieterzony ukłąd to uzupełnij płyn w chłodnicy do pełana oraz w zbiorniczku obok chłodnicy, otwórz ogrzewanie kabiny na full i zapal silnik niech troche popracuje, powtórz czynności aż przestanie ubywać płynu z pod korka chłodnicy, przy uzupełnianiu płynu dobrze jest zagrzać silnik do momentu otwarcia termostatu (załączy się wentylator)

Maretzky85 - 29-11-2008, 00:38

daroslo napisał/a:
ubywać płynu z pod korka chłodnicy


Mała ważna uwaga, nie próbuj sprawdzać stanu przy rozgrzanej chłodnicy bo możesz przeżyć to co pewna osoba, poparzyć sobie połowę twarzy wrzątkiem...
Chyba chodziło bardziej o to, żeby dolewać do czasu aż przestanie ubywać w zbiorniczku wyrównawczym :)

MotyF - 29-11-2008, 01:08

Miałem takie coś (ale w Escorcie) i pomogła nowa mapa dla komputera. Jeżeli masz w porządku chłodzenie i filtry sprawdź mapę.

PS. Sory-mam sekwencje, ale jeżeli masz komputer warto sprawdzić.

Świece i kable wys. napięcia kiedy zmieniałeś?

Piwor - 29-11-2008, 13:02

Dawid1886, daj znać, czy to pomogło. Aż jestem ciekaw, czy to przez parownik.
MAłY - 29-11-2008, 23:29

Dawid1886 napisał/a:
prosze o jakas porade co mam zrobic.kupic nowy i jakiej firmy nie za drogi czy kupic zestaw naprawczy? czy mozna to wymienic samemu nie jadac do gazownika

najlepiej porównaj sobie ceny(cena oczywiscie w zaleznosci od modelu parownika) zestawu naprawczego i całego 'parownika' bo jesli róznica jest niewielka to lepiej kupic nowy. Kupując zestaw naprawczy mozesz zrobic to sam, ale pózniej i tak będziesz musiał jechac na regulację gazu a jak kupisz zestaw u gazownika z wymianą to wyjdzie taniej.

Piwor napisał/a:
Miałem podobny problem. Układ chłodzenia był zapowietrzniony, co powodowało to, że parownik nie była nagrzewany a w konsekwencji do silnika wlewał się zimny ciekły gaz. :| Spalałem po 14 litrów w dodatku miał mało mocy.

Jeśli układ jest zapowietrzony to widac zaraz po otwarciu maski bo na parowniku robi sie szron od nieogrzanego gazu.

P.s. A kiedy wymieniałes filtr gazu?

Piwor - 30-11-2008, 10:08

Pytanie do mnie? Nie wiem dokładnie, ale nie dalej jak 5k km. Teraz w cyklu mieszanym spala mi 8.3 litra na 100km. Chyba nie najgorszy wynik. :)
MAłY - 30-11-2008, 13:30

Piwor napisał/a:
Pytanie do mnie?

Jesli chodzi o filtr to pytałem Dawid1886.
Bo z tego co widze co Ty piszesz to wynik bardzo przyzwoity, tym bardziej, ze jest okres zimowy.

daroslo - 30-11-2008, 17:54

Piwor napisał/a:
Teraz w cyklu mieszanym spala mi 8.3 litra na 100km. Chyba nie najgorszy wynik. :)

Chyba więcej jeździsz na benzynie, bo na taki wynik nie ma co liczyć na gazie przy cyklu mieszanym, myślę że to niezła ściema i co niektórzy pomyślą że maja instalację zrypaną

Kris1980_147 - 30-11-2008, 18:17

Mi czły czas spala w granicach 9 L/100km LPG +/- 0,2 L
Wiadomo zimą silnik trochę chodzi zamin się odśnieży auto (więc spala trochę więcej), za to latem więcej się klimy używa i na to samo wychodzi, ale zawsze w granicach 9 litrów.

Najwięcej spalił mi ostatnio 9,375 L/100km LPG

Pokonuję przeważnie odcinki ok. 25km. Na krótkich dystansach raczej żadko.
Ja ogólnie jestem zadowolony ze spalania :)

Piwor - 30-11-2008, 22:46

daroslo, tak, na benzynie odpalam samochód. Skoro zawsze tankuje do pełna (do odbicia zaworu) wlałem 39.99 litrów, i przejechałem 470km, a następnie zatankowałem ponownie (do odbicia) 39.72 litrów to znaczy, że co? Spala mi 15 litrów?

PS. Jeszcze mnie nazwij kłamcą...

Dawid1886 - 01-12-2008, 23:33

Chyba musze wymienić jednak ten parownik.filter wymienialem jakies 5 tyś.km do tylu kable swiece kopulka nowe.Mimo to wszystko wydaje mi sie ze auto jest slabsze na gazie niz kiedys,choc czasem dostaje takiego kopa ze idzie jak burza.od czego to zalezy?jakiej firmy parownik mi polecacie? na podworku stoi stara jetta nie uzywana od 2 lat tam jest parownik zamontowany nowka nie uzywany bo instalka byla nie dokonczona.bedzie sie nadawal?
Piwor - 02-12-2008, 07:41

Weź poprawkę, że jakość gazu też ma znaczenie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group