To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - <<<Denerwujące szarpanie>>>

wojtas - 01-12-2008, 19:20
Temat postu: <<<Denerwujące szarpanie>>>
Witam kolegów, mam mały problem z moją sigmą podczas spokojnego kulania się w miejskich korkach na biegach 1, 2 autko dość brutalnie poszarpuje, do tego dochodzi lekkie falowanie na niskich obrotach. Może ktoś z was miał podobny problem? z góry podziękował. :shock: :)
siimmii - 01-12-2008, 19:36

:( ja również mam podobny problem posiadam sigmę 93 r 3.0 australia
ostatnio byłem u elektromechanika i powiedział że silnik krokowy przeczyściliśmy sprawę i przez jakiś czas było w porządku troszkę regulowalismy czujnikiem położenia przepustnicy ale to również początkowo było w miarę efektowne a teraz zaczęło się sypać tak więc lepiej nie ruszać tych tematów aha jeszcze przeczyściliśmy całą przepustnicę przypuszczam że ma pan troszkę za niskie obroty niech pan podkręci obroty na przepustnicy i powinno być w porządku zauważyłem że na wyższych obrotach sigma tak nie szarpie przy zwalnianiu i redukcji 2 na 1 lub przełaczaniu z 1 na 2 ale przypuszczam że może to być jeszcze któryś czujnik temperatury możliwe że od ECU

Hubeeert - 01-12-2008, 19:41

wojtas021180 napisał/a:
mam mały problem z moją sigmą podczas spokojnego kulania się w miejskich korkach na biegach 1, 2 autko dość brutalnie poszarp

Sprawdź poduszki pod silnikiem i skrzynią biegów. Nie musi to być od razu awaria silnika ani osprzętu, wywalone poduszki tez dają szarpanie.

wojtas - 01-12-2008, 19:54

Koledzy zacznę chyba od poduszek, ten silniczek ładnie się zbiera, więc poduszki mogą kwalifikować się do wymiany. Jak nie będzie zmian będziemy szukać dalej? Podziękował :idea: :idea: :idea:
Szymon82 - 01-12-2008, 23:06

Sprawdziłbym jeszcze przewody wys. napięcia, świece, kopułkę i palec.
Anonymous - 01-12-2008, 23:29

siimmii sczytaj najpierw błędy: http://www.mediafire.com/?iezqtwmiiim
a potem bierz się za regulacje bo jak widzisz to co robiłeś do tej pory nie usunęło problemu,a tylko rozregulowałeś ustawienia fabryczne TPS a i przepustnicy bo piszesz chyba o tej śrubce na przepustnicy która zaślepiona jest korkiem z gumy a nie regulacją śrubą nad silnikiem krokowym.

painkiller - 02-12-2008, 07:01

U mnie zdarza się szarpanie ale tylko na zimnym silniku (kiedy się nagrzewa z 1500-2000 obr/min). Jak się nagrzeje jest w porządku.
wojtas - 02-12-2008, 15:29

Czy kolega Sysk może rozwinąć temat sczytania błędów? Będę wdzięczny za pomoc, niechęcę niczego popsuć tylko naprawić, więc każda wiedza jest potrzebna. :)
Serek - 02-12-2008, 17:00

U mnie w Galancie objaw identyczny - skutek ? Źle ustawiony zapłon. Sprawdzałeś już?
krzysius - 02-12-2008, 19:31

i ja się podepne ,mam ten sam problem ale występuje szarpanie tylko na biegu 1 i 2 przy okolo 1300 obr/min i przy zwalnianiu (hamowanie silnikiem ) i podejrzewam to co napisał HUBEERT :uszkodzone poduszki zawieszenie skrzyni , silnika ALE JESLI KOMUŚ "SZARPIE" PRZY PRZYŚPIESZANIU to już nie będą poduszki tylko zapłon lub instalacja zapłonowa (przewody ,palec ,świece itp.) pozdrawiam -------- napisz jak coś znajdziesz



--------------------------pozdrawiam :evil3:

Anonymous - 02-12-2008, 21:59

Kolego wojtas najpierw postaraj się kupić diodę 12v i opornik 12v i 2 piny te małe chyba 1,5mm w sklepie wiedzą te najmniejsze które pasują do kostki która masz po twojej stronie na wysokości lewej stopy jak siedzisz za kierownicą i dwa kabelki po kilkanaście cm długości.Do dłuższego końca diody lutujesz opornik do opornika kabelek a do kabelka wsuwkę pin, do drugiego końca diody lutujesz wygląda to tak:

http://img300.imageshack....dsc00213os1.jpg
pin z opornikiem to minus wpinasz go na samym dole po prawej stronie kostki drugi do 1 od góry po lewej stronie http://www.mediafire.com/?iezqtwmiiim jak na obrazku

przekręć stacyjkę aż zapalą się wszystkie kontrolki jak chcesz to możesz uruchomić silnik ale nie musisz i teraz dioda zacznie migać

długie zapalenie diody potem gaśnie za chwilę znowu się zapala = jedno długie zapalenie diody to liczysz jako 10
później jak dioda przestanie na chwile się palić (około kilka sekund przerwy) zapali się bardzo krótko i zgaśnie i znowu to = liczysz jako jednostki (dioda wtedy mruga z taką częstotliwością jak np. lampka kierunkowskazów)

po skończeniu jednostek dioda zaczyna od nowa migać liczysz ilości długich mrugnięć i krótkich i masz nr błędu np dwa długie przerwa i jeden krótki czyli 21 przerwa i znowu zaczyna może być więcej niż jeden błąd więc licz poczekaj aż przejdzie cykl i będziesz wiedział ile i jakie masz błędy.

Jak masz z tym problem to ja będę w tygodniu w Tarnowie to mogę ci kupić zrobić i podesłać listem tą diodę z kabelkami. Gorsza nie wezmę :wink:

Tak to pokrótce wygląda powodzenia

wojtas - 02-12-2008, 22:14

Więc jest tak: w sobotę zrobiłem trasę Gniezno-Szczecin i z powrotem. Autko zaczęło głośno pracować, więc po powrocie w poniedziałek zabrałem się za oględziny. Diagnoza była jednoznaczna, plecionka tłumika powiedziała dosyć. Powody mogły być dwa, Albo wiek plecionki, albo Szarpanie silnika. Poduszki po wstępnych oględzinach wyglądają dobrze. Także z wymianą poczekam. Odnośnie zapłonu to zgoda Tylko pytanie za wczesny, czy za późny? (PS. Kable i świece po wymianie, wymiana plecionki trwała 4,5godz.)Pozdrawiam. :) :) :)

[ Dodano: 02-12-2008, 22:26 ]
Kolego Syski przede wszystkim podziękowanie za rozwiniecie tematu, Teraz chyba sobie poradze.
Pozdrawiam :) :) :)

Serek - 02-12-2008, 23:31

wojtas021180 napisał/a:
Odnośnie zapłonu to zgoda Tylko pytanie za wczesny, czy za późny?


Jedno i drugie, tzn. poza skalą. U mnie np. wyprzedzony na +15* lub więcej. Sprawdź lampą. Nie wiem ile w Sigmie jest stopni, w Galancie 5 BTDC.

wojtas - 03-12-2008, 19:22

Witam kolegów. Problem szarpania został w 98% rozwiązany. Głównym problemem okazał się nieszczelny układ wydechowy, po wymianie tłumika drgań (tzw. Plecionki) szarpanie silnika ustało. Domyślam się, że sonda podawała błędne informacje do komputera. Pozostaje jedynie delikatne szarpanie przy hamowaniu silnikiem na biegach 1,2. Postaram się w najbliższym czasie sczytać błędy, sprawdzić palec i kopułkę oraz zapłon, być może rozwiąże to problem w 100%. Pozdrawiam. :)
wojtas - 05-12-2008, 17:21
Temat postu: Błąd 62
Witam ponownie kolegów nawiązując do ostatniej wypowiedzi zmajstrowałem urządzenie do sczytywania błędów. Postępując zgodnie z instrukcją sczytałem jeden błąd nr 62 i tutaj moje pytanie, co to jest zmienna indukcja kontrolna ‘Vic’. Kolego Syski Pomożesz? :) :) :)

Aktualizacja: Problem szarpania został całkowicie rozwiązany przez wymianę Silniczka VIC. Natomiast problem ze spadkiem obrotów podczas wysprzeglania, był przyczyną zacinającego się silniczka krokowego. Po wymianie na sprawny, problem został rozwiązany.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group