Sigma/Diamante Ogólne - Kilka pytań...
Anonymous - 03-12-2008, 19:41 Temat postu: Kilka pytań... Witam wszystkich,
moja misia stała ponad 6 miesięcy bez ruszania (jakoś tak się zdarzyło). Ponieważ od kiedy pamiętam zawsze coś szfankowało teraz postanowiłe doprowadzić ją do 100% sprawności. I w związku z tym mam kilka pytań, bo kogo innego jak nie was mam się poradzić
1. wentylator działa na biegu max i auto - w pozostałych pozycjach milczy - co z tym fantem zrobić?
2. brak świateł awaryjnych - nie działają a włączenie włacznika świateł awaryjnych powoduje brak reakcji kierunkowskazów - czy to przekaźnik awaryjnych?
3. podczas hamowania strasznie trzepie kierownicą - wymienione większość rzeczy w przednim zawieszeniu i dalej to samo - trochę denerwujące - zmiana opon nic nie pomaga
To są takie bolączki które kiedyś powstały i jakoś mi nie przeszkadzały ale tarz się zawziąłem i muszę to naprawić - ale nie jestem mechanikiem i nie mam garażu, gdzie mogę podłubać dlatego też proszę o pewne wskazówki, które przekaże Panu, który to będzie naprawiał.
Pozdrawiam
Bartek - 03-12-2008, 19:53
Nachbar, kopęlat Cię tu nie widziałem - aż przez myśl przeszło mi, że sprzedałeś Sigmeczkę i się na nas obraziłeś...
1. masz klimatronik, czy manualną klimę? Jeżeli klimatronik, to czy na auto działa nie tylko na maxa?
2. z tego co pamiętam, nie ma osobnego przekaźnika awaryjnych - ja na początek rozebrałbym włącznik - może styki zaśniedziały
3. tarcze zardzewiały - po pół roku to norma - toczenie lub wymiana (jak nie ma tyle "mięsa", żeby po toczeniu zachowała minimalną grubość)
wojtas - 03-12-2008, 19:56
Odnośnie Tarmoszenia kierownicą podczas hamowania: moim zdaniem to tarcze hamulcowe. Pozdrawiam
Anonymous - 03-12-2008, 20:48
Cześć Bartek,
miałem ostatnio takie myśli ale jak poszedłem pod wiatę i sobie na nią spojrzałem to aż cos mnie ścisnęło i postanowiłem że skoda teraz pójdzie pod dach a niusia zacznie śmigać
1. oczywiście że manual i tak się zastanawiam co kupić - wiem gdzie w wawie są 2 na części ,
2. do tego muszę się zabrać ale dopiero wtedy gdy bedę wiedział czy z tym wentylatorem w tym panelu nie będę musiał coś pogmerać
3. tarcze raczej do przetoczenia - wymieniałem jakieś 45 tys temu czyli rok lub może więcej...
Wojtas - tak też zrobię albo lepiej Pan zrobi tylko jestem ciekaw czy potrafi
Bartek - 04-12-2008, 06:08
1. Jak zdejmiesz schowek, między wentylatorem, a "cooling unit" (tak jest napisane na klimatyzatorze ) znajdziesz przypiętą do duktu powierza kostkę z 3-4 grubymi kablami. To jest właśnie resistor pack odpowiedzialny za wolniejsze niż max obroty wentylatora. Może wystarczy podlutować istniejące oporniki - jak nie to wymiana
2. wyłącznik powinien wyjść bez rozbierania panelu (ale Sigmy nie rozbierałem więc opieram się na Galantowych doświadczeniach)
3. zależy bardziej od głębokości wżerów - paradoksalnie im lepsza tarcza, tym głębiej rdzewieje....
Pi@ST - 04-12-2008, 09:10
odnosnie tarpania kierownica - jak to masz zrobione to sprawdz kola wywaz je ponownie umnie to pomoglo jak wymienilem na zimowe teraz, co do tarcz tez mi podpowiadali mechanicy ze to moze byc tarcza ale nie dawali reki za to wiec zrobilem tak jak napisalem wzyej wywarzenie kol!
Pozdrawiam
pepesh - 04-12-2008, 09:49
witam wszystkich,
Pierwszy raz pisze na tym forum, od niedawna posiadam sigme wczesniej mialem prelude i tam mialem taki przypadek z telepaniem kierownica przy hamowaniu. Tez myslalem ze tarcze przegrzalem i sie zwichrowaly, ale akurat mialem klocki wykonczeniu wiec wymienilem i pomoglo, nic innego nie ruszalem, po wymianie klockow jak reka odjal.
krzysius - 06-12-2008, 18:16
Wlącznik swiatel awaryjnych nie wyjdzie tak sobie ,należy zdemontować cały panel klimatyzacji(tunel środkowy ,obudowe radia itp.)
Anonymous - 06-12-2008, 21:27
Może podepnę się pod temat bo miałem już w praktyce kilka takowych powodów szarpania kierownicą i za każdym razem coś innego oto one
1. jak koledzy wyżej pisali nie wyważone koła których objawem jest szarpanie kierownica przy małej prędkości natomiast gdy jedzie się szybciej częstotliwość bicia wzrasta i mniej przekłada się na szarpanie kierownicy
2. Tarcze hamulcowe szczególnie w Sigmie przynajmniej w mojej szybko się wichrują pod wpływem temperatury jak się przetoczy należy zwrócić uwagę aby wyczyścić wewnątrz powierzchnię tarczy która przylega do piasty gdyż jak się dostanie taki odpadek rdzy lub coś takiego będzie szarpało kierownicą zarówno podczas jazdy jak i przy hamowaniu.
3. Klocki hamulcowe jeśli toczymy tarcze należy wymienić również na nowe. Stare mimo że mogą być jeszcze grube są inaczej przytarte i mogą do końca ich żywota szarpać przy hamowaniu.
4. Zmienił mi wulkanizator koła na zimowe tylko nie zwrócił uwagi że na tarczy mam założone pierścienie centrujące z których jeden się urwał zostało go niewiele, wróciłem z ulicy zpowrotem bo nie dało się jechać.
Anonymous - 07-12-2008, 01:39
misia jak na razie jest w serwisie - przetoczyli tarcze - szt 4.- wymienili klocki szt. 4 , wymienili końcówkę drążka i jeszcze coś tam robią - w poniedziałek podobno będzie do odbioru... pożyjemy, zobaczymy
aaaa -dzisiaj podjechałem na strażacką i kupiłem oprniki wentylatora za całe 50 złociszy po małym targu, żeby się nie pogniewali to i dali jeszcze w pakiecie włacznij ściateł awaryjnych. Stoi tam u nich sedan 24V z manualem (chyna się nie mylę bo nie pozolili podejśc i przez ramię zaglądałem - może kogoś coś interesuje z takiego samochodu
|
|
|