To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - [C50]check engine na stałe, silnik gasnie.

Anonymous - 31-05-2006, 17:36
Temat postu: [C50]check engine na stałe, silnik gasnie.
Mam Colta 1.5 12v. + gaz . Pekl pasek rozrzadu, wymieniono zawory wydechowe, uszczelki paski itp. Po naprawie silnik dzialal bez problemow gotowy do jazdy,
Zgasl na biegu jalowym.
Nie mozna go uruchomic i jak wspomnialem w temacie swieci sie check engine.
W momencie uruchamiania (przekrecony kluczyk w stacyjce w pozycji rozrusznika) odpala i gasnie.
Silnik wkreca sie na obroty ale razem z rozrusznikiem.

Rozlaczalem akumulator na 30 min. nie pomoglo.check nie gasnie
Sprawdzilem bezpieczniki.

wyglada to tak jakby nie bylo zasilania na zaplonie w normalnym polozeniu kluczyka.

Hubeeert - 31-05-2006, 17:41

Myslę że tu masz odpowiedź -> http://www.mitsubishi-gra...=kondensator%2A
Krzyzak - 31-05-2006, 18:00

moja strona WWW - silnik 4G15 się reguluje tak samo jak 4G37; do tego pasuje też opis wymiany kondensatorów (też na mojej WWW) jak i opis jak sprawdzić i interpretować błędy
Anonymous - 31-05-2006, 18:14

Dziekuje za podpowiedzi.
Jestem elektronikiem to z kondziolkami dam sobie rade.
Problem w tym ze nie wiem gdzie znajduje sie komp.
colt 91 c52.

Hubeeert - 31-05-2006, 18:20

Po prawej stronie kabiny przy stopach pasażera na ścianie przy zawiasach drzwi pod tapicerką.

A Twój samochód to C52A ;-)

Anonymous - 31-05-2006, 18:38

Tak c52a.
Znalazlem Wielkie dzieki za profesjonalna pomoc diagnostyczna.

Koledzy dziekuje bardzo.
Napisze co bedzie sie dzialo po wymianie. :)

[ Dodano: 31-05-2006, 18:41 ]
A tak przy okazji chce kupic carisme z 96-98 1800 cm3.

Moze ktos chce odstapic. :)

ofery prosze kierowac na virus_ebola@o2.pl z okolic Legnicy

Hubeeert - 31-05-2006, 18:43

ebola napisał/a:
Znalazlem Wielkie dzieki za profesjonalna pomoc diagnostyczna

Nie ma za co - to bardzo częsty problem.
ebola napisał/a:
Dodano: 31-05-2006, 18:41 ]
A tak przy okazji chce kupic carisme z 96-98 1800 cm3.

Moze ktos chce odstapic.

ofery prosze kierowac na virus_ebola@o2.pl z okolic Legnicy

zamieść ogłoszenie w Kupię/Sprzedam

Anonymous - 01-06-2006, 20:43

tak na marginesie-mamy oficjalne potwierdzenie że ROZRZĄD W 4515 12V JEST KOLIZYJNY!!
Anonymous - 01-06-2006, 21:15

kondensatory wymienione...
Przegrzany rezystor R101 -okolo 16ohm
Uszkodzona dioda D2 - symbol 82T (smd powierzchniowa)

Brak widocznych oznak poprawy. :(

na zlaczu diagnostycznym sygnal ciagly....

pozdrawiam

Hubeeert - 01-06-2006, 23:00

Sugeruję kontakt z Bartkiem. Ma stanowisko naprawcze (własnej produkcji) do ECU i pomaga w razie potrzeby.
Krzyzak - 02-06-2006, 07:57

ebola napisał/a:
na zlaczu diagnostycznym sygnal ciagly....pozdrawiam


do sprawdzenia wszystkie scieżki przy kondensatorach - czy jest przejście z jednej strony płytki na drugą, czy jest przejście do najbliższych punktów lutowniczych przy kondziorach itd. - na wszelkie możliwe sposoby

druga sprawa - zenerka D2 na jaką została wymieniona? (norma to 8.2V)

Anonymous - 02-06-2006, 08:22

dzieki.
juz widze ze bedzie mi potrzebny schemacik. pocieszajace.

przejscia sa.plyta nie jest wyzarta przez elektrolit

Krzyzak - 02-06-2006, 08:27

ostatnio Bartek pokazał mi, co się dzieje jak płytka nie jest wyżarta - idealnie wyglądająca płytka, ze świeżo zmienionymi kondziorami miała na ścieżce drukowanej (między stabilizatorem 5V) kilkanaście omów oporu
Anonymous - 02-06-2006, 08:33

rozlany byl tylko C105 ,plytka oczyszczona.
wymienie diode zenera 8,2V
i zobaczymy

jesli masz jakies podpowiedzi to bardzo prosze.
net mam w domu a samochod 15km stad. troche klopotliwe.

[ Dodano: 02-06-2006, 08:38 ]
moj nr 500 143 784

Krzyzak - 02-06-2006, 09:08

w ECU naprawianym przez Bartka żaden kondzior nie był rozlany, ścieżki - jak pisałem - idealne, ale tylko z wyglądu

dopóki procesor nie jest padnięty, to walcz o to ECU



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group