To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - [C58A 1.8] pali a zaraz gaśnie....

Anonymous - 07-12-2008, 11:46
Temat postu: [C58A 1.8] pali a zaraz gaśnie....
Panowie prosze o pomoc w zidentyfikowaniu problemu: posiadam Colta z 91r z motorkiem 1.8 Gti i w ostatnim czasie coś się podziało...zaczęło sie niewinnie- przerywał czasem na wolnych obrotach i podczas mocniejszego przyspieszania w pewnym momencie jakby go cos przyduszało ale zaraz zbierał sie spowrotem. z czasem było coraz gorzej gdyż przestał trzymać obroty i gasł na wolnych obrotach... w ostatnim czasie podczas jazdy zauważyłem dźwięki jak w maluchu gdy zapłon byl przestawiony i zaraz później skończyło sie rumakowanie. teraz wygląda to tak ze odpalam,pracuje chwilke na wolnych obrotach po czym sam gaśnie..odpalam-znowu to samo.natomiast gdy po odpaleniu dodam gaz,momentalnie gaśnie jakbym odcinał zapłon... mieszkam w nowym miejscu,nie mam znajomych a tym bardziej kasy na mechanika wiec proszę o pomysły,od czego zacząć??
Anonymous - 07-12-2008, 12:53

Nie wiem jak to wygląda w 1.8 ale w 1.5 identyczne objawy miałem jak padała optyka w aparacie zapłonowym. W moim przypadku wystarczyło polutować na nowo płytke z optyką aparatu, jak poszukasz na forum to gdzieś kiedyś był opis jak to zrobić.
Krzyzak - 07-12-2008, 16:12

ECU
Anonymous - 07-12-2008, 20:19

http://moto.allegro.pl/it...owa_aparat.html czy chodzi o cos takiego?? nie rozumiem dokladnie. czyli szukac przyczyny w elektronice?? ktos podsunal mi pomysl ze to pompa paliwa... bardzo prosze o dokladniejsza diagnoze lub opis z gory dzieki. pozdrawiam
Hubeeert - 07-12-2008, 22:18

wilson, ECU czyli komputer sterujący silnikiem. Czy CE Check Engine świeci się stale lub wcale? Zmieniłeś kondensatory w ECU?
Anonymous - 08-12-2008, 13:28

ten komputer ktory umieszczony jest (przynajmniej u mnie)nad lewem tylnym nadkolem? szczerze nie zrobilem jeszcze nic konkretnego gdyż uslyszalem tyle teorii ilu "mechanikow" wysluchalem.... gdzie te kondensatory sie znajduja? CE zaswieca sie po zapaleniu silnika i po chwili gasnie. aha sprawdzalem akumulator na poczatek i okazalo sie ze jest totalnie juz zrypany.ma to znaczenie? gdyby mialo sprobowalem zapiac kablami rozruchowymi do innego samochodu i gdy go odpalilem i nadal byly spiete kablami to Colt przy delikatnym dodawaniu gazu skrobal sie wyzej na obroty ale krztusil sie no po chwili gasł... jestem zmuszony sam usunac ta usterke ale w elektronice jestem zielony wiec nie wiem jak dokladniej przedstawic moj problem....
Hugo - 08-12-2008, 17:02

wilson napisał/a:
ten komputer ktory umieszczony jest (przynajmniej u mnie)nad lewem tylnym nadkolem?
Nie. Tem komputer, o którym mówimy znajduje się pod deską rozdzielczą na przednim prawym słupku (pasażera).
wilson napisał/a:
gdzie te kondensatory sie znajduja?
W w/w komputerze.
Krzyzak - 08-12-2008, 21:16

poczytaj moja strone WWW
Anonymous - 13-12-2008, 18:25

ECU wymontowane i rozkrecone.na pierwszy rzut oka widac jakby juz ktos cos przy tym cos grzebal.plytkanieco rozni sie od tej na zdjeciu ze stronki Krzyzaka. wyglada wogle jakby jeden z tych kondensatorow byl wymieniany. natomiast inny element wyglada na przepalony bo jest osmolony.ni wiem jak go opisac. tu jest zdjecie http://www.wrzuta.pl/obraz/q3DvFGnzVI/ecu_colt (spalony element to ten zaraz nad najwiekszym kondensatorem) co z tym zrobic??
Hubeeert - 13-12-2008, 20:15

Pisz do Bartek. Naprawia ECU.
Anonymous - 11-05-2009, 21:12

dzieki panowie. okazalo sie ze to faktycznie kondensatory,wogle to juz ktos majstrował przy ECU. Bartek fachowo zadzialal i Colt smiga:) pozdrwiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group