[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Obroty silnika przy zmianie biegów.
Cichy_WN - 08-12-2008, 07:01 Temat postu: Obroty silnika przy zmianie biegów. Mam problem w nowym Lancerze. W serwisie będe dopiero za kilka dni, więc zapytam tutaj.
Przy zmianie biegów poniżej 3000 obr/min., po puszczeniu gazu i wciśnięciu sprzęgła, silnik sam podnosi obroty o jakieś 150 obrotów. Gdy zmieniam bieg powyzej 3000 to jest wszytsko ok.
Czy to jakaś usterka, czy ten typ tak ma?
Spotkał się ktoś z tym?
jaca71 - 08-12-2008, 08:04
Mam to samo.
Za pierwszym razem jak to zobaczyłem myślałem że lewus jestem i wcześniej sprzęgło wciskam niż gaz odpuszczam. Potem już się pilnowałem i było to samo - to sobie pomyślałem że pewnie "elektryczny gaz by wire" ma opóźnienie. To na próbę wciskałem sprzęgło jak już gazu nie było dosyć długo, dalej to samo. Zacząłem się w mądrą głowę drapać co to może być i okazało się że kumpel w Accordzie ma tak samo. Przyjąłem do wiadomości że to wspomagacz redukcji biegów (żeby dostosować obroty po zmianie biegów) dla tępych amerykanów. Ale skoro Ty też tak masz to znaczy że to standard w nowych maszynach.
Poniżej 3000rpm rzadko się zmienia biegi w górę, a bardzo często w dół redukuje. Żeby nie było szarpnięcia przy redukcji kiedyś stosowało się międzygaz/przegazówkę teraz widocznie robi to komputer.
Cichy_WN - 08-12-2008, 14:31
No to świetnie... Strasznie mnie to denerwuje. Mam wrażenie, że coś jest nie tak. Po co wkładają takie ulepszacze? Jak ktoś nie umie jeździć, to niech go szarpie, a jak ktoś umie płynnie zmieniać biegi, to po co go uszczęśliwiać na siłę...?
W poprzednim samochodzie (Lanos z LPG) miałem takie objawy, gdy był brudy silnik krokowy, więc teraz cały czas mam wrażenie, że coś się psuje.
jaca71 - 08-12-2008, 16:29
Żeby nie było na mnie ja do takiego wniosku doszedłem razem z kumplem od Accorda
U mnie najbardziej widoczne to jest na niskich biegach między jedynka i dwójką i właśnie przed redukcją. Jest to takie wahnięcie obrotów w górę ale po tym powoli opadają jak gazu nie dam.
Cichy_WN - 08-12-2008, 19:08
No właśnie objawy są identyczne i do podobnych wniosków sam dochodziłem, ale chciałem się upewnić czy inni tak mają... Fajnie by było gdyby więcej użytkowników się wypowiedziało na ten temat.
Anonymous - 08-12-2008, 19:08
U mnie też obroty przy zmianie biegów często się podnoszą.
Początkowo mnie to irytowało. Myślałem, że za wcześnie wciskam sprzęgło, że coś jest nie tak. Przy okazji zwróciłem uwagę na ten fakt w ASO. Powiedzieli, że to normalka.
Obecnie się przyzwyczaiłem. Czasem nawet mi się to podoba Szczególnie przy ostrej jeździe i zmianie biegu przy ok. 5,5tyś. obr. Międzygaz (chyba tak to się fachowo określa)serwowany przez komputer fajnie wówczas brzmi.
g0nzo - 08-12-2008, 20:53
Witajcie,
Przy wyższych obrotach (2000 i w górę) powiem szczerze, że nie zwracam uwagi na wychylenia wskaźnika, lecz jak np. stanę w korku i zaraz po zrzucie do tych 750 obr/min, obroty lubią podskoczyć o ok. 250 i z powrotem opaść. Ciężko powiedzieć o co kaman, może po prostu tak ma
Anonymous - 08-12-2008, 23:36
To samo i u mnie, tak ma być, spokojnie:)
Pozdr.
piomic - 09-12-2008, 00:08
Tak tak, ja też to mam.
Ale gorsze jest odcięcie zapłonu na czerwonym polu...
sp - 09-12-2008, 21:36
U mnie jest to samo z tymi obrotami.
Anonymous - 09-12-2008, 22:26
piomic napisał/a: | Tak tak, ja też to mam.
Ale gorsze jest odcięcie zapłonu na czerwonym polu... | Czemu?
piomic - 10-12-2008, 14:45
Bo szarpie.
Nie jestem przyzwyczajony, w Cuprze nie miałem. Wiem, że to ochrona silnika przed przekręceniem ale mi się nie podoba.
Anonymous - 10-12-2008, 14:51
A modziles cos z elektronika w cuprze? Bo ja jechalem dwoma i obie mialy odciecie. Zreszta po co krecic wyzej jak to nic juz nie da? Krzywa mocy i momentu drastycznie spada.
krzychu - 10-12-2008, 15:07
Jedyne usprawiedliwienie to dojazd do zakrętu na obrotach odcięciowych aby nie trzeba było zmieniać biegu a potem redukować.
Krzychu
jaca71 - 10-12-2008, 16:11
Ali-En napisał/a: | Zreszta po co krecic wyzej jak to nic juz nie da? Krzywa mocy i momentu drastycznie spada. |
To że drastycznie opada nic nie znaczy. Sama krzywa momentu bez wiedzy o przełożeniu jest nic nie warta. A po nałożeniu tej krzywej na przełożenia skrzyni biegów i przełożenia głównego mamy siłę pociągową na kołach dla każdego biegu. I okazuje się że w 99%* samochodów cywilnych krzywe te dla pierwszych 4 biegów się nie przecinają co jednoznacznie świadczy o tym że należy kręcić do odcięcia.
Należy w znaczeniu wyścigów na 1/4 mili
*EVO X jest niby cywilny i jemu się przecinają już 2 z 1
Ale on ma skrzynie ustawiona pod osiągi a nie pod ekonomiczną jazdę.
|
|
|