Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Lewarek zmiany biegów ???
Grahamos - 08-12-2008, 18:28 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Lewarek zmiany biegów ??? Witam wszystkich
Posiadam Carisme 1,8 Gdi w wersji I. Wiem że temat ciężkiej zmiany biegów był poruszany wiele razy ale przeczytałem już chyba wszystko i nie znalazłem odpowiedzi.
Mój problem polega na tym ze lewarek w pozycji "neutralnej" prawo-lewo pracuje z dużym oporem co utrudnia zmianę biegów w mojej Cari :( Poza tym biegi wchodzą bez żadnego zgrzytu i zacięcia. Sprawdzałem olej w skrzyni biegów. Olej jest czysty a poziom w normie, linki pracują jak należy nie są zapieczone i nic nie haczy, grubo nasmarowałem również cały mechanizm lewarka i nic to nie dało.
Proszę o pomoc co jeszcze sprawdzić ewentualnie co mam wymienić że by lewarek pracował lżej.
Robson86 - 08-12-2008, 19:00
Grahamos napisał/a: | Mój problem polega na tym ze lewarek w pozycji "neutralnej" prawo-lewo pracuje z dużym oporem co utrudnia zmianę biegów w mojej Cari |
sprawdziles olej, ale czy wymieniles go??
Pozdroo
Grahamos - 09-12-2008, 07:43
Oleju nie wymieniałem. Przy sklepie mieli kanał i olej sprawdzili mi za darmo facet który tam pracował sprawdził poziom, jakość oleju i stwierdził ze jest wszystko w porządku a wymiana oleju to zbędne koszty skoro wszystko jest ok a biegi wchodzą bez zarzutu. Jednak nie poradził mi co mam zrobić z moim problemem bo sam nie wiedział. Wspomniał tylko o linkach ale one też są w porządku. Nie mam zastrzeżeń co do jego opinii o oleju bo gdyby było coś z nim nie tak to by od razu chciał go wymienić przecież na tym zarabiają.
[ Dodano: 09-12-2008, 07:50 ]
Może to wina całego mechanizmu lewarka ? Może coś się tam powycierało ? Ale myślę ze po zabiegu smarowania a na smarze nie oszczędzałem to chociaż powinna być chwilowa poprawa a to niestety nic nie dało.
TESTER - 09-12-2008, 08:01
Piszesz że pracuje ciężko w pozycji prawo lewo więc nie o biegi tu chodzi a o mocowanie samej dźwigni może..? Sprawdź po zdjęciu skórzanej osłony czy nie trzeba na tę kulkę poruszającą się w plastikowej obudowie puścić kropli oleju..?
Grahamos - 09-12-2008, 13:29
Tak jak na początku w temacie pisałem, problemu z biegami nie ma tylko z tym lewarkiem.
Pod tą osłoną już smarowałem wszystkie elementy z kulką na końcu tego metalowego pręta włącznie i żadnego efektu to nie dało. Jeszcze tak jak Tester piszesz spróbuje z olejem w sumie każdy pomysł dla mnie jest lepszy niż wymiana wszystkiego po kolei
Student - 09-12-2008, 13:37
Zrób inaczej:
Odepnij gdzieś cięgna przed skrzynia aby na pewno wykluczyć wadę lewarka bo może coś jest za mocno skręcone pomiędzy lewarkiem a skrzynią. Jak się okaże że to chodzi lekko to dopiero szukaj w skrzyni. Ja u siebie wymieniałem olej (profilaktycznie) w skrzyni i po zmianie nie ma żadnej różnicy w sile zmiany biegów.
To nie HIPOL że gęstniał i ciężko chodził, w skrzyni jest dobry olej więc na niego stawiał bym na samym końcu.
Grahamos - 09-12-2008, 14:11
Jak dzisiaj znajdę trochę czasu to odepnę te linki przy lewarku i zobaczę jak on pracuje. I napiszę jak to wygląda. A co do oleju masz racje tam jest pełen syntetyk i raczej nie zgęstnieje to nie fiat 126p
Anonymous - 09-12-2008, 15:55
Ja mam u siebie tak samo i olej jest na 100% ok, a gałka zmiany biegów bardzo opornie pracuje lewo prawo.Napisz czy ci się uadło z tymi linkami bo ja nie bardzo mam warunki żeby to teraz zrobić.
Pzdr.
Student - 10-12-2008, 08:41
Tak czytam i się zastanawiam w jakim % procują linki jak się dźwignię przesuwa lewo-prawo, chyba bym szukał przyczyny w czymś innym samo usadowienie dźwigni i jej mocowanie, potem odpiął linki ale pojedynczo aby sprawdzić która ewentualnie wadzi i szukał dalej rozwiązania.
Grahamos - 11-12-2008, 22:28
Dzisiaj miałem wolne i próbowałem się uporać z moim nieszczęsnym lewarkiem zmiany biegów.
W pierwszej kolejności nasmarowałem wszystkie elementy przy skrzyni biegów które odpowiadają za zmianę biegów. Po zabiegu delikatne piszczenie towarzyszące zmianie biegów ustało biegi zaczęły delikatniej wchodzić a lewarek zaczął lżej pracować. Jednak to nie był efekt którego się spodziewałem ponieważ lewarek w pozycji prawo-lewo nadal ciężko pracuje chociaż czuć nawet sporą różnice po smarowaniu.
W drugiej kolejności zdjąłem osłonę lewarka i nasmarowałem cały mechanizm, jednak to nie dało żadnego efektu.
W trzeciej kolejności wypiąłem lewą linkę z mechanizmu lewarka i lewarek zaczął lekko pracować we wszystkie strony.
Teraz pozostało mi tylko wypiąć linkę przy skrzyni biegów i zobaczyć w czym tkwi problem czy w lince która możliwe że się zapiekła czy jest coś nie tak ze skrzynią biegów Ale na to będę miał czas dopiero w sobotę.
Jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś pomysł to proszę pisać, postaram się sprawdzić każdą możliwość.
Student - 12-12-2008, 08:06
Jeżeli linka się zapiekła : Co jest naprawdę dziwne to może można ją posmarować ale nie WD40 tylko np. płynem hamulcowym tylko trzeba zobaczyć bo mogą być elementy które płyn rozpuści.
Tak naprawdę wróżę z fusów bo nigdy nie miałem takiego problemu. nawet nie wiem jak te linki idą pod maską, w sobotę będę czyścił przepustnicę to zobaczę jak to wygląda i co może za to jeszcze odpowiadać.
Grahamos - 12-12-2008, 20:55
Nie wiem jak to możliwe ale jak wsiadłem po pracy do Cari wydarzył cud lewarek pierwszy raz odkąd mam autko sam z 2 biegu wskoczył na pozycję między 3 a 4 biegiem. Nareszcie biegi chodzą normalnie, no może nie do końca jest tak pięknie ale przynajmniej nie muszę szukać biegów
Jeszcze nasmaruje linki płynem hamulcowym i mam nadzieję ze będzie jeszcze większa poprawa.
Student jak będziesz zaczynał zabawę z linkami to najpierw odepnij lewą linkę z lewarka i zobacz czy tylko ona tak ciężko pracuje możliwe że nasze Carismy cierpią na tę samą przypadłość.
Pozdro dla wszystkich i dzięki za rady.
[ Dodano: 12-12-2008, 21:05 ]
Sorki Studet pomyliłem się ty nie masz problemów z lewarkiem tylko andy_lodz. Ale daj znać jak zobaczysz co tam jeszcze można posmarować. Spróbuje jeszcze tym płynem hamulcowym.
Pozdro
crimi - 12-12-2008, 22:00
Co do plynu hamulocowego. On niema wlasciwosci smarnych, wiec nim nie nasmarujesz. Moze chwilowo bedzie to i dobrze rozwiazanie, ale na krotka meta, pozniej wszystko zacznie rdzewiec w srodku linki. Lepiej nalac oleju maszynowego, lub przekladniowego do linki.
P.S. Plyn hamulcowy jest dobry wlasnie na stare zardzewiale sruby, lepszy niz WD-40.
Grahamos - 12-12-2008, 22:50
Crimi więc co polecasz do nasmarowania tego wszystkiego. Najlepiej że by to było bardzo rzadkie że by mogło się przecisnąć przez igłę od strzykawki bo niczym innym tych linek się nie nasmaruje. Kolega z pracy jak i forum także odradzał mi wd40, a olej chyba będzie za gęsty.
crimi - 13-12-2008, 05:26
No to pozostaje, jako tako nafta. Sa oleje maszynowe stosunkowo rzadkie. Podjedz do jakiego magika ktory naprawia maszyny do szycia, on pewnie cos bedzie miec.
|
|
|